Syyskuun jutustelut

Tulee nälkä näistä jutuista.

Miehen paras ystävä soitti eilen illalla ihan randomisti ja kysyi suoraan odotetaanko me vauvaa. Se oli nähnyt sellaista unta. Me ei siis olla kerrottu vielä ystäville ollenkaan, mun vanhemmat tietää eikä niillä ole keskusteluyhteyttä kyseiseen kaveriin ollenkaan. Spooky.
 
No vau, aikamoinen intuitio! :)

Mulla tuli sokerirasituksesta puhtaat paperit, joten samalla kaavalla mennään kuin ennenkin.

Jotenkin eilen tajusin, että huh, puoliväli lähestyy ihan nurkan takana! Muutama hassu viikko enää, ja tästä on enää puolet jäljellä. Ei ihme, että alkaa olla iltaisin jo närästystä ja ihan näkyvä masukin, ainakin jos osaa yhtään katsoa. Mihin tämä aika on mennyt?
 
Tulee nälkä näistä jutuista.

Miehen paras ystävä soitti eilen illalla ihan randomisti ja kysyi suoraan odotetaanko me vauvaa. Se oli nähnyt sellaista unta. Me ei siis olla kerrottu vielä ystäville ollenkaan, mun vanhemmat tietää eikä niillä ole keskusteluyhteyttä kyseiseen kaveriin ollenkaan. Spooky.
Minähän kans täällä jossain kirjoitinkin, että ihan alkuraskaudessa paria kuukautta nuorempi, rakas serkkuni tuli perheineen n. viikoksi muualta paikkakuntaa kyläilemään, ja ekana yönä hän oli nähnyt unta, että olin sanonut pojalleni, että hänen takiaan ei saatu neljättä tyttöä :grin aamulla serkku aamupala pöydässä kyseli että mites meidän lapsihaaveet :grin ja minä että itseasiassa... :wideyed: eli tämän unen perusteella lisäksi uskon että meillä tulee olemaan vauvan syntymän jälkeen 3 tyttöä, ja 1 poika :Heartred ja niskapoimu-ultrassa näin vaikutti tosiaakin olevan, että tyttöä odotan :Heartred vaan tuli kyllä kylmät väreet kun serkku unestaan puhui, ei siltä voi kyllä salata mitään :Heartred
 
Joillakin vaan taitaa olla se aavistus herkemmässä kun toisilla. Tai sitten ihan silkkaa tuuria, vaikea tietää :)
Mullakin yksi hyvä ystävä oli nähnyt unta et tuli katsomaan meille uutta tyttövauvaa, juuri kun oltiin muutama päivä aiemmin plussattu.

Ihania aurinkoisia syyspäiviä ollut. Onneksi pahin alkuraskauden väsymys on takana, ja on jaksanut käydä taas ulkoilemassa ja nauttimassa alkavasta ruskasta. Vaikkakin syksyt on aina aika vaikeaa aikaa mulle, toivottavasti ei nyt raskaana tartteis viettää koko pimeää aikaa (=koko raskausaikaa) ihan alamaissa... kirkasvalolamppu käyttöön ja vitamiinit kohdilleen, mitä muuta sitä vois vielä tehdä että parhaiten auttais jaksamista ja henkistä hyvinvointia?

Mä oon aina jotenkin tykännyt syksystä hirveästi, kun pimenee. Poltan kynttilöitä, koristelen itseni ja koirat heijastimilla, kun lähden ulos ja shoppailen tehokkaita otsalamppuja ja vilkkuvaloja. Ja syyssiivous, sekä oranssit koristetyynyt esiin. Laita vaikka kotiinkin jotkut kivat, ei nyt jouluvalot, mutta pienet tunnelmatuikut iltaisin, niin auttaa ehkä pimeysahdistukseen. :happy:
 
Joillakin vaan taitaa olla se aavistus herkemmässä kun toisilla. Tai sitten ihan silkkaa tuuria, vaikea tietää :)
Mullakin yksi hyvä ystävä oli nähnyt unta et tuli katsomaan meille uutta tyttövauvaa, juuri kun oltiin muutama päivä aiemmin plussattu.

Ihania aurinkoisia syyspäiviä ollut. Onneksi pahin alkuraskauden väsymys on takana, ja on jaksanut käydä taas ulkoilemassa ja nauttimassa alkavasta ruskasta. Vaikkakin syksyt on aina aika vaikeaa aikaa mulle, toivottavasti ei nyt raskaana tartteis viettää koko pimeää aikaa (=koko raskausaikaa) ihan alamaissa... kirkasvalolamppu käyttöön ja vitamiinit kohdilleen, mitä muuta sitä vois vielä tehdä että parhaiten auttais jaksamista ja henkistä hyvinvointia?

Itselle myös kaikista vaikeinta aikaa tämä pimeys. Koitan aina keksiä jotain mielekästä tekemistä itelle ja suunnittelen jo etukäteen. Tykkään ite tehdä kaikenlaisia käsitöitä, niistä saa hyvää mieltä.
 
Mulla on tulossa ensimmäinen lapsi ja vatsa ei kasvaa vielä. Raskausviikko 15+0.
Millä raskausviikolla teille alkoi vatsa kasvamaan?
 
Mulla on tulossa ensimmäinen lapsi ja vatsa ei kasvaa vielä. Raskausviikko 15+0.
Millä raskausviikolla teille alkoi vatsa kasvamaan?
Mulla on toinen tulossa eikä vatsa oo kasvanut vielä juurikaan, esikoisestakin taisi mennä puoliväliin ainakin ennen kuin alkoi näyttää siltä, että raskaana ollaan. Nyt siis 16+4 menossa.
 
Mulla neljäs tulossa ja ehkä rv 13-14 huomasin, että nyt ei olekkaan enää turvotusta vaan vatsa onkin kovemman tuntuinen. Nyt rv 16+0 kohdun pohja navan korkeudella ja näkyy ja tuntuu selvästi.
 
Mulla on tulossa ensimmäinen lapsi ja vatsa ei kasvaa vielä. Raskausviikko 15+0.
Millä raskausviikolla teille alkoi vatsa kasvamaan?
Mulla on 3 raskautta takana, ja saman verran synnytyksiä. Eikä yhdessäkään ole vauvamaha kasvanut kun joskus puolen välin tietämiä, mutta todella pitkään saan pidettyä piilossa. Ja toisilla on tosiaan jo tässä vaiheessa ihan selvä sievä vauvamaha. Mulla on kohtu taaksepäin, ja vartalonmalli muutenkin semmonen tasapaksu, niin vauva piiloutuu :grin
 
Mulla on 3 raskautta takana, ja saman verran synnytyksiä. Eikä yhdessäkään ole vauvamaha kasvanut kun joskus puolen välin tietämiä, mutta todella pitkään saan pidettyä piilossa. Ja toisilla on tosiaan jo tässä vaiheessa ihan selvä sievä vauvamaha. Mulla on kohtu taaksepäin, ja vartalonmalli muutenkin semmonen tasapaksu, niin vauva piiloutuu :grin

Just katsoin tänää kun naapurilla on kuukausi myöhemmin laskettu aika kun mulla ja hänellä oli kyllä jo ihan selkeä vauvamaha. Mutta on paljon pienempi ja hoikempi ku minä. Että kai noi läskit sit piilottaa mulla :hilarious:
 
Just katsoin tänää kun naapurilla on kuukausi myöhemmin laskettu aika kun mulla ja hänellä oli kyllä jo ihan selkeä vauvamaha. Mutta on paljon pienempi ja hoikempi ku minä. Että kai noi läskit sit piilottaa mulla :hilarious:

Musta taas tuntuu, että kaikki läskit vaan työntyy ulospäin. Että vauva on piilossa, mutta läski vaan turpoaa entisestään ja jos makkarat otettaisiin pois, ei jäisi mitään mahaa jäljelle. :laughing001 mies kyllä sanoo, että onhan se ihan selkeä raskusmaha, eikä mitään makkaroita.
 
Mulla on kyllä semmonen kestoturvotus alavatsalla, toisaalta voisin sanoa jo pieneksi raskausmahaksi :grin Kolmasraskaus siis, mutta toisaalta musta se näyttää vaan siltä et oisin lihonnu ja mies sanoo, että selvästi näyttää raskausmahan alulta :hilarious:
 
Ekasta alkoi näkyä joskus puolen välin tienoilla kunnolla. Nyt toisesta on näkynyt jo hyvän aikaa, nyt rv 17+4.
 
Mulla on iltaisin hyvä vauvamaha jo, päivisin menee vielä joustavat perusfarkut ja tiukimmatkin vaellushousut, jos vähän auttaa ponnarilla (rv 16+0). Taitaa kuitenkin olla nyt kovaa vauhtia kiihtymässä tämä vatsan kasvu, eli eiköhän muutaman viikon sisällä ala housut vaihtua legginseihin :joyful:

Ekassa raskaudessa menin ainakin rv 20 asti ihan normivaatteilla, eikä se maha lopultakaan kasvanut kovin suureksi. Kasvunvaralla ostetut äitiyslegginsit putosivat siis päältä vielä synnärilläkin. Ne ovat edelleen tallessa, saa nähdä joko tällä kertaa pääsevät käyttöön kunnolla...

Tänään tuntui ekat liikkeet! :Heartred Kesken kauppareissun, oli niin kumma paikka ja aika että pystyi varmuudella sanomaan, ettei kyseessä ollut mikään muu vatsanväänne. Niin pientä kutitusta, että tuskin tuntui, mutta ihanaa - elonmerkkejä! :)
 
Takaisin
Top