Syyskuu :)

Onkos teillä kellään muuten pahoinvointia edelleen ? Mulla on joka aamuiset kamppailut aamupalan alas saamisen kanssa.. pitää käydä aina välillä sohvalla lepäilemässä, että saa jatkettua aamupalan syöntiä. Tänään just kun olin saanut puurolautasen tyhjäksi, tuli taas huono olo.. enkä sit kerennyt edes vessaan, vaan oksennukset lensi jo kaarena lattialle. Onneks tuo oksentelu nyt on enään satunnaista ja pahoinvointia on lähinnä aamuisin. Jossain vaiheessa sitä ei kyllä ollut.. mutta melkein koko raskauden on mulla jatkunut jossain muodossa. Ja tulee varmaan jatkumaankin, mutta eipä tuo enää haittaa, kun ei kuitenkaan pitkin päivää vaivaa :)

Baais - Mä huomasin eilen, että varpaankynsien lakkaus osottautui vähän haastavaksi jo :) Vauvan liikkeitä on niin ihana tuntea ja katsella <3
 
Hehe, minuu rupes eilen ihan naurattamaan, kun olin yksin kotona ja makoilin selälläni sohvalla ja kattelin telkkaria. Sitten yhtäkkiä alko hirvee mellakka tuolla mahassa ja maha pomppi ja sinkoili vaikka minne suuntaan :D Vauva aatteli, et pitää hänetkin huomata eikä vaan sitä töllöä tuijottaa! :D
 
Isabell: Mulla on palannut pahoinvointi! Se loppui joskus rv 14-15 tietämillä (jos oikein muistan), mut nyt on taas parina viikkona ollut varsinkin aamuisin yökötystä ja pahoinvointia. Iltaisin ei sitten myöskään ruoka maistu, vaikkei varsinaista etomista olekaan. En sentään ole oksentanut vielä kertaakaan, mutta lähellä on ollut. Luulen, että johtuu osin siitä, kun vatsa on nyt todenteolla jo kasvanut, painaa varmaan mahalaukkua ja se ehkä lisää sitä oksetusta.
 
mullaki on semmosta et nousee kurkkuun oksennus, mut ei sit sen pitemmälle..
 
Hyvää huomenta!

Mulla on tänään 27+4 ja nyt oli kolmas yö putkeen, että herään kolmen neljän tunnin yöunien jälkeen (ei vessahätää), mutten nukahda heti uudestaan. Parina edellisenä yönä olen sinnitellyt noin puolituntia valveilla ennen kuin olen nukahtanut uudelleen, mutta tänä yönä se ei onnistunut. Menin nukkumaan yhdeltä ja heräsin puoliviideltä ja nousin kuudelta, kun en vieläkään ollut nukahtanut ja kaiken lisäksi rupesi vielä närästämäänkin :/
Nyt väsyttää (ihmekö tuo) ja ajattelin kokeilla, että tulisiko uni silmään näin aamusta parin tunnin valvomisen jälkeen.
Onko kellään ollut samanlaista? Tänä on kerrassaan ärsyttävää ja toivottavasti väliaikaista!
Luin tuolta toisesta ketjusta pesänrakennusvietistä. Olen sitä odotellut ja nyt se varmaan on iskenyt minuunkin. Siivoaminen ei ole vielä alkanut, mutta olen jo parin viikon verran ostellut vaatteita (mies on yrittänyt toppuutella, että saadaan niitä varmasti lahjaksi) ja eilen löysin rattaat, niihin sopivan vaunukopan ja turvakaukalo/telakka -yhdistelmän. HIP HEI!
Mennään ensi viikolla hakemaan ne, mutta vielä tarvitsee miettiä, että mihin ne saadaan mahtumaan :)
Onko kellään kokemusta tuollaisen rattaiden runkoon asennettavan vaunukopan käytöstä? Kuinka pitkään sillä pärjää (en tiedä kokoa - oletetaan, että normaali). Voiko siitä siirtyä suoraan rattaisiin vai tarvitaanko vaunut erikseen? Meille olisi tulossa miehen siskon vaunut, mutta tilanpuutteen vuoksi vähän toivoisin, ettei niitä tarvittaisi ollenkaan.
 
rv 28+5
unen kanssa täällä myös hieman ongelmia :( WC juoksu on öisin vähentynyt, ehkä käyn enää kerran yössä. Mutta kauhean levottomia unia johon aina heräilen ja sitten on vaikea saada unta. Tänä yönä myös 4 aikaan taisin herätä ja sitten meni pyöriessä tähän 8 asti :( sitten ajattelinkin jo luovuttaa.

Minulle tuli enemmän ehkä pesänrakennusviettiä heti kun plussasin tai siinä lähimain. Toisaalta harmittaa kun nyt olisi hirveän mukava hankkia kaikki vauva tarvikkeet, kun en enää töissäkään ole. Rattaita myöten on kaikki hankittu :) Joten nyt sitten enää vain järjestellään ja pyöritellään vauvan huoneen huonekaluja ja vaatekaappeja :D

Onnea hankintoihin :)
 
Täällä yksi yökukkuja myös... Johtunee varmaan suurella todennäköisyydellä siitä kun meen niin aikasin jo nukkumaan (n. 21.00) ja sitten heräänkin vessaan joskus puolen yön aikaan. Siinä sitten valvoskelen ja pyörin sängyssä kylkeä kääntäen joskus parikin tuntia, tosi inhottavaa :/ Lisäksi mulla on alkanut nyt öisin särkemään vatsaa, tuntuu semmosta pistelyä/jomotusta koko vatsan alueella. Aamullakin vielä herätessä usein tuntuu mutta katoaa sitten pian kun nousee kahvin keittoon ja siinä vähän touhailee aamujuttuja. Onko muilla ollut samaa? Varmaan jotenkin johtuu kohdun kasvusta kun yöllä vatsa pääsee rentoutumaan yms...
Mä sain nyt sairaslomaa selkäkipujen takia 14.10 asti ja sitten pidän lomat pois alta ja 15.11 alkaa sitten äippäloma. Eli töihin ei enää tartte itteään mennä kiduttamaan kipeän selän kanssa. Mun selkäkipu on semmosta että alkaa tuolta alaselästä ja siirtyy siitä pikkuhiljaa etureisiin ja vatsan puolelle, ei kuitenkaan ole supistelua kun ei vatsa kovetu samalla. Tähän ei auta mulla muu kuin lepo aina kivun iskiessä :/ Olen usein joutunut lähtemään esim. kirpparilta kesken kaiken pois kun sattuu niin kovaa. Fysioterapeutti meinas että kohtu jotenkin painaa verisuonia ja siitä johtuu kipu? Sanoi että hänellä ollut kolmen raskauden aikana just sama vaiva.
 Aika meinaa vaan tulla hieman pitkäksi, pitäis keksiä joku kiva harrastus :)
 
Takaisin
Top