Muakin vähän hirvittää helteet, mutta toisaalta mulla on myös kaks kokemusta raskaudesta talvella. Olin niiiiin loppu kerrospukeutumiseen jättikokoisen vatsan kanssa. Muistan, ku lopulta mun äiti laitto mulle kenkiä jalkaan, ku muuten en voinu mennä ulos, mutten fyysisesti kyenny nauhottamaan mun kenkiä
Syyskuussa ilmatkin toivottavasti on jo mukavat. Tai hyvällä tuurilla inisen itteni käynnistykseen elokuun puolelle (synnytän vähän ronskimman kokosia vauvoja). Vähän kyllä harmittaa, että sitten on loputon talvi edessä ja talvipukeutuminen pienen vauvan kanssa ei oo musta erityisen hauskaa. Hyvä pointti kyllä tossa ylhäällä, että talvella ei mee unirytmit niin pyllylleen, ku kesän valossa

Tosin mun tuurilla vauvalla ei oo silti mitään käsitystä unirytmistä ekaan neljään vuoteen ja vaellan zombina mieleni talviyössä

Mietin myös koulupolkua, ja syyskuu on varmaan ihan ok kuukausi viä. Tammikuussa ja joulukuussa syntyneille lapsilla on käytännössä melkein vuoden ikäero, mikä on pikkukoululaisilla melkoinen ero alkuvuodesta syntyneiden eduksi. Oikeastaan mun salainen haave on saada vauva keskellä heinäkuuta niin, ettei mun koskaan tarvisi järjestää kaverisynttäreitä ja kutsua kaikki luokan pojat tai tytöt tms. Voitais vaan kutsua kaverit pikkusynttäreille. Ei ehkä huomaa, että vihaan kaverisynttäreiden järjestämistä

Vähän huolettaa syyskuu siinä mielessä, että nykyisen kuopuksen epilepsia yleensä riistäytyy käsistä syystalvella