Syyskuu syntymäkuukautena

Hesarista tänään:

"Saxén kertoo rs-virusepidemioiden käyttäytyvän niin, että tautihuippu osuu joka toinen vuosi joulukuulle ja joka toinen vuosi maaliskuulle. Nyt huippu nähtiin siis joulukuussa."

Rs-virus on paha erityisesti alle puolivuotiaille ja se on myös pahempi joka toinen vuosi ja lievempi joka toinen. Tänä talvena oli pahempi vuosi. Eli ensi vuonna on vuorossa lievempi vuosi ja ajoittuu vasta maaliskuulle. Täähän on meidän syyskuisille hyvä uutinen :smiling-eyes::Two-hearts:
 
Hyvin jakautuu syntymäpäivät, esikoinen huhtikuussa, Kuopus kesäkuussa ja tuleva sitten Syyskuussa :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
 
Mun mielestä syyskuu on hyvä kuukausi syntyä. Itse olen syntynyt elokuussa. Vauvan kanssa pystyy hyvin ulkoilemaankin kun lunta ei ole vielä.
 
Omalta ja raskausajan kannalta ajateltuna syyskuu on siinä mielessä ihanteellinen, kun voi jatkaa kesälomalta suoraan äitiysvapaalle, raskauspukeutuminen on kesällä helpompaa ym. täällä jo mainittuja syitä. Sitten kun talven yli selviää vauvan pukemisesta, vaunulenkeistä lumessa ym. ja hän alkaa enemmän liikkua, onkin sitten jo kesä taas :smiling-eyes: Varmasti kaikissa ajankohdissa on hyvät ja heikommat puolensa, mutta nyt syyskuu tuntuu just hyvältä!
 
Olen itsekin tullut siihen tulokseen että syyskuu ei ole hullumpi! Hieman tietysti mietityttää se, että vauva on hyvin pieni kun alkaa virukset jyllätä, joten sairastelua voi tulla ensimmäisillä kuukausilla enemmän kuin kevään vauvalla. Toki sisarus vielä kantaa hoidosta kaikki liikkeellä olevat taudit. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kivoja huomioita syysvauvasta täällä :smiling-eyes:. Ehkä aiemmin ajattelin, että kevät olisi kivoin aika. Mutta ihan hyvältä tuntuu syyskuu. Mukava jäädä rauhassa ensin kesälomalle ja töidenkin kannalta rytmittyy helposti. Sitä vähän miettii, millaista on sitten, kun pimeys ja kylmyys lisääntyy. Kesäajan tukaluutta en ole toistaiseksi osannut pelätä :smiling-eyes:
 
Mutta mitenkäs tuo perhevapaauudistuksen raja siis menee? Kuvittelin, että se menee lasketun ajan mukaan vai voiko se muuttua sitten, jos lapsi syntyy etu- tai jälkijunassa?
 
Mutta mitenkäs tuo perhevapaauudistuksen raja siis menee? Kuvittelin, että se menee lasketun ajan mukaan vai voiko se muuttua sitten, jos lapsi syntyy etu- tai jälkijunassa?
Lasketun ajan mukaan, koska ne, joilla on la 4.9. saavat vanhempainvapaansa 1.8. alkaen ja silloin tämä astuu oikeasti voimaan. Mut selkeämpi ilmoittaa lasketun ajan mukaan.
 
Lasketun ajan mukaan, koska ne, joilla on la 4.9. saavat vanhempainvapaansa 1.8. alkaen ja silloin tämä astuu oikeasti voimaan. Mut selkeämpi ilmoittaa lasketun ajan mukaan.

Ok, kiitos! ☺️ Eli meillä vanhan mallin mukaan mennään.
 
Kaikki kuukaudet kävisivät sinänsä ihan yhtä hyvin, mutta nyt kun on ajatuksena ehtinyt totutella tähän syyskuuhun, se tuntuu ihan kivalta. Alussa tulee varmaan oltua paljon kotona ja kun en ole mikään syys- tai talvi-ihminen niin siellä ihan mielelläni syksyllä ja talvella muutenkin. Joulun aikaan olisi sellainen muutaman kuukauden ikäinen suloinen ihmettelijä pienessä tonttulakissaan :smiling face with heart-eyes:
 
Vaatetushankintojen suhteen hyvä juttu! Ei tarvitse ostaa kalliita toppavaatteita hetken käyttöä varten. Ja että neitsyt! Lähipiirissäni on pari neitsyttä, että tuttu juttu.
 
Minusta on ihana ajatus, että saa olla keveissä kesävaatteissa masun kanssa :Smiling Face With Smiling Eyes: ja toisaalta sai myös piilotella alkuraskauden masua talvikuukausina villapaitojen sisällä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Mietin pitkään tätä syyskuisten ryhmää vaikka la oli lokakuussa ja olen sielläkin, höpisen täällä sitten itsekseni kun muut ovat salaisella puolella. Mut oma alkuperäinen la oli 27.9 (kierron mukaan) ja ultran mukaan 4.10.

Yllätys yllätys, vauva syntyi 27.9! Eli virallisesti syyskuinen. Esikoinen myös syyskuussa, joten lapsille tulee jatkossa yhteissynttärit jos ei muuta.
 
Mietin pitkään tätä syyskuisten ryhmää vaikka la oli lokakuussa ja olen sielläkin, höpisen täällä sitten itsekseni kun muut ovat salaisella puolella. Mut oma alkuperäinen la oli 27.9 (kierron mukaan) ja ultran mukaan 4.10.

Yllätys yllätys, vauva syntyi 27.9! Eli virallisesti syyskuinen. Esikoinen myös syyskuussa, joten lapsille tulee jatkossa yhteissynttärit jos ei muuta.
Tervetuloa höpisemään ☺️
Teillä on yhteissynttärit lasten kanssa, mulla kaikki kolme lasta tasaisin väliajoin syntyneet. Joka juhlien väliin tulee noin 3,5kk 😂 Mutta tämä kuopus valitsi syntymäpäiväkseen isänsä synttäreistä seuraavan päivän 🤩
 
Tervetuloa höpisemään ☺️
Teillä on yhteissynttärit lasten kanssa, mulla kaikki kolme lasta tasaisin väliajoin syntyneet. Joka juhlien väliin tulee noin 3,5kk 😂 Mutta tämä kuopus valitsi syntymäpäiväkseen isänsä synttäreistä seuraavan päivän 🤩
Kiitoksia :smiling face with heart-eyes:

Hauska yhteensattuma tuokin, että on 3,5kk tasaiset väliajat synttäreiden välissä! Kuopus ja isä voivat sitten viettää puolestaan juhlia yhdessä, jos tulee jotain tasalukuja samaan aikaan tai vastaavaa.
 
Takaisin
Top