Mitä ajatuksia teillä on syyskuusta syntymäkuukautena?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aijaa. Ja mulla olis kuun vaihteessa jomman kumman kuun puolella jos sinne asti edes päästään.Tämä onkin ensi vuonna jännä syntymäkuukausi siinä mielessä, että mikäli laskettu aika on 4.9. eteenpäin, perhe saa vanhempainpäivärahan uudistuneen mallin mukaan. Outoa, että tämä muutos ei tule voimaan kuun vaihteessa. Itselläni la todennäköisesti 2.9., eli parista päivästä jää esimerkiksi kiinni parempi mahdollisuus olla lapsen kanssa pidempään kotona.
Aijaa. Ja mulla olis kuun vaihteessa jomman kumman kuun puolella jos sinne asti edes päästään.
Mä ajattelin tän niin, että kiva kun puolisollekin olis mahdollista olla pidempään kotona ilman kituuttelua rahan kanssa. Mut hän on yrittäjä, et tuskin pystyisi olla mitenkään kauan kotona, oli rahallinen korvaus mitä tahansa Noh, turha kai (mun) näitä on miettiä etukäteen.Meillä voi kyllä vielä tuurilla se la mennä tuohon 4.9, eli onkin sen suhteen vielä ekstra jännitettävää muun ohella siellä alkuraskauden uä:ssa! Mun muistin ja ymmärryksen mukaan se virallinen la ainakin pk-seudulla tulee sitten sen ultran perusteella. Niin tai näin niin en valita, mutta olisihan se kiva saada 13kk vanhempainvapaata 11kk sijaan
Mä ajattelin tän niin, että kiva kun puolisollekin olis mahdollista olla pidempään kotona ilman kituuttelua rahan kanssa. Mut hän on yrittäjä, et tuskin pystyisi olla mitenkään kauan kotona, oli rahallinen korvaus mitä tahansa Noh, turha kai (mun) näitä on miettiä etukäteen.
Se on hieno juttuMe on jaettu vanhempainvapaat aika lailla tasan puolison kanssa, ja niin oli ajatus nytkin. Kumpikaan ei ole yrittäjä, niin siinä mielessä se jako on helppo tehdä
Minun neljäs raskaus ja kolmas kerta kun laskettu aika syyskuussa. Olisihan noita synttäreitä voinut vähän paremmin jakaa ympäri vuotta. Mutta tykkään kyllä, kun saa masun kanssa kulkea kevyissä kesävaatteissa.
Luin jostain, että se johtuu siitä, että tuo uusi perhevapaajuttu tulee voimaan 1.8.2022 ja koskee kaikkia, jotka alkavat saada vanhempainrahaa tuosta päivästä eteenpäin. Eli käytännössä ne, joilla on la 4.9. tai myöhemmin.Tuo vanhempainvapaa juttu on kyllä jännä, että uudistus astuu 4.9. Voimaan eikä kuukauden vaihteessa.
Onpas jännä, en tiennytkään että toi muutos tulee juuri tuolloin voimaan! Tosi hyvä että saadaan toi koska ollaan ajateltu että mies jää vuoden jälkeen kotiin ja mä meen töihin niin tulee kyllä käyttöön!Tämä onkin ensi vuonna jännä syntymäkuukausi siinä mielessä, että mikäli laskettu aika on 4.9. eteenpäin, perhe saa vanhempainpäivärahan uudistuneen mallin mukaan. Outoa, että tämä muutos ei tule voimaan kuun vaihteessa. Itselläni la todennäköisesti 2.9., eli parista päivästä jää esimerkiksi kiinni parempi mahdollisuus olla lapsen kanssa pidempään kotona.
Mä olisin toivonut kevät vauvaa mutta niin toivoin esikoisenkin kanssa että mieluiten ei joulu tammikuussa ja niin vaan hän tuli tammikuussa ja se olikin tosi ihanaa Eli varmasti syyskuinenkin tulee olemaan oikein hyvä
Syyskuisessa mua huolettaa vähän se että en ehdi raskaana ollessa saada influenssarokotetta ja ekan puolen vuoden aikana sitä ei voi vauvalle antaa. Eli hän tulee olemaan tasan influenssakauden verran alle puolivuotias ja ilman suojaa samoin siinä syksyllä alkaa rs-virus ym taas kiertämään. Kun tässä on nyt kitkuttanut esikoisen kanssa tauteja vältellen niin jotenkin ei jaksaisi edes ajatusta siitä että sitä saa taas jatkaa vaikka koronatilanne hellittäisikin. Onneksi ensi vuonna rs-virusepidemian pitäisi olla lievempi kun tänä vuonna oli paha (vaihtelee joka toinen vuosi).