Sitä olen miettinyt, että pienissä yrityksissä haetaan kauhean harvoin osakkaita yrityksiin. Silloin olisi mahdollista jakaa riskiä ja saada sitoutettua ihmiset tekemään töitä yrityksen menestyksen eteen.
Ja toinen mitä ihmettelen on toiminimellä toimivien suuri määrä, sillä vaikka maksat muutaman satasen enemmän ja mahdollisesti vielä kirjanpidosta, niin olisi kuitenkin monelle yrittäjälle fiksumpaa perustaa osakeyhtiö.
Vähän nyt ehkä sivuraiteille, mutta olen monesti miettinyt, että suomalaisille voisi opettaa jo ihan peruskoulussa/ toisella asteella parempaa yrittäjäosaamista. Joku yksinkertainen osuus liiketaloutta ja yritysjuridiikkaa, jotta ihmisillä olisi edes jonkinlainen ymmärrys siitä mitä yrittäjyys Suomessa vaatii. Itsekin olen mielestäni aika kujalla näistä asioista.

Ei varmasti menisi hukkaan sellainen sivistäminen.
Mie kuitenkin yleisesti ottaen uskon, että Suomen talous pitäisi saada nousuun, jotta voitaisiin saada enemmän joustoja työelämään ja tukea perheille. Varmasti suurin osa meistä työssäkäyvistä kuitenkin haluaisi enemmän aikaa lastensa kanssa.
Itse olen vajaalla työajalla, mutta opiskelen töiden lisäksi ja mies toimii yrittäjänä sekä tekee lisäksi osa-aikaista palkkatyötä. Meidän perheessä on koko ajan rahasta tiukkaa ja olisi mukavaa, jos olisi enemmän aikaa olla perheenä/ pariskuntana. Saadaan töitä limittämällä pidettyä tyttöä paljon myös kotona, mutta sitten ei välttämättä nähdäkään moneen päivään Miehen kanssa toisiamme.
Laskeskelimme, että työttöminä saisimme nettona melkein saman mitä tällä hetkellä tällä järkyttävällä työmäärällä. Meille se ei kuitenkaan ihan periaatteellisista syistä ole vaihtoehto, mutta onhan se hieman ongelmallinen tilanne, että on tuollaisia kannustinloukkuja.