Syylät!

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Nyt vinkit kehiin, kun kädestä löytyy yllättäen syyliä! Voiko niistä päästä lopullisesti eroon?
 
Mulla oli joskus lapsena sitkeästi jalkapohjassa. Jotain verruxin tms. ainetta siihen laitettiin useita kertoja ja iho kuoriutui syvältä siltä alueelta pois, parin viikon päästä siinä oli syylä taas. Vuosia nuo vaan aina tuli uudestaan takaisin. Ehkä peruskoulun jälkeen ei ole enää tullut takaisin, eli 15v ollut ilman. Taisi lopulta lähteä ihan itsestään, ehkä.
 
Mää juuri hoidan itseltä pois. Apteekista muurahaishappoa, jo ekan käyttökerran jälkeen lähtenyt melkein kokonaan pois. Huippu tuote!
 
Lapsille olen antanut osterivinokas-tabletteja. Aika hitaasti nuo tuntuvat vaikuttavan, vaikutus kuulemma perustuu vastustuskyvyn parantamiseen. Eskarilaisella noita oli kovastikin, sitten ne yhtäkkiä hävisivät ennen ykkösluokkaa. Hoidon ansiosta vain hoidosta huolimatta? Vaikeaa sanoa. Lapselle ei kovin noita syövyttäviä hoitoja ole tullut käytettyä.

Minulla oli joskus vuosia jalkapohjassa syylä, ja se lähinnä nolotti. Sitten yks vuosi tukahdutin sitä muutaman viikon ilmastointiteipin palalla, ja lopulta liotin ihon pehmeäksi ja rapsutin terällä syyläisen ihon pois. Myös se musta piste pitää saada pois niin syylä ei tule takaisin.
 
Eivät ne lähde ikinä. Jäädytyshoitoja, tukahdutushoitoja, you name it, siinä ne jököttävät ikuisesti, kunnes katoavat itsestään kerralla ja ilmestyvät parin vuoden päästä uudestaan.
 
Minulla on ollut joitakin syyliä. Eivät ole hoidot juuri auttaneet, sitten ne yks kaks häviävät. Nyt ei ole onneksi ollut varmaan 6 vuoteen.... kop kop
 
Mulla lapsena kans oli. Ilmastointiteippiä, voikukkaa, ja jäädytystä ainakin kokeiltiin. Välillä tippui pois mutta aina tuli takaisin. Kunnes itsestään katosi🤷‍♀️
 
Lapsella oli siis nyt ilmestynyt kämmeneen. Onkohan hoito vielä sama kuin 20v sitten?

Mulla ei ollut itsellä koskaan, kunnes teininä seurustelin, poikaystävältä sain syyliä. Heti kun tuli ero, ei enää sen jälkeen koskaan ollutkaan. Silloin sellainen pikaliimamainen voide laitettiin syytän päälle ja reittiin irti. Sitten niitä syyliä levisi viereiseen kohtaan, nyt on enää hieno arsenaali arpia kädessä niistä.
 
Meillä jäädytys auttoi lapsen kädessä olleeseen syypään. Oisko 2-3 jäädytyskertaa tarvinnut. Kaikenlaisia myrkkyjä on myös, niitä pitää muistaa laittaa yleensä kerran viikkoon ja kestää monesti viikkoja, että lähtee. Jäädytys on kalliimpi, mutta tehokas.
 
Takaisin
Top