Syntyvät sisarukset

Retu, teillä aika samanlaiset ikäerot kun meillä tulee olemaan.. Kun kolmas syntyy niin nämä ovat 5v2kk ja 3v :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on ennestään poika joka täyttää 2v kesäkuussa ja pari viikkoa päälle kun vauva syntyy. Esikoinen on aika energia pakkaus mutta toivottavsti pysyn vauhdissa mukana. Tällä hetkellä on autellut serkkun 3kk hoidossa ja silitellyt mutta aika näyttää miten uuteen tulokkaaseen suhtautuu. Eiköhän kaikki mene hyvin kun muistaa riittävästi huomioida ja leikkiä että saa energiaa purettua.
 
Samojen huolien kanssa näköjään täälläkin moni painii.. vähä on huolet erilaiset kun ekan kohdalla :) täällä raskaus alkanu olee ihan kamalaa.. siis pahoinvoinnin suhteen, väsymystäkin on mutta ei semmosta et pelkää nukahta rattiin..mut ehtiihän sekin viä tulla.. mut toi pahoinvointi vaan niin ottaa hallinnan, viä kun tällä viikolla poika sai rokotukset ja ollu lämpönen ja äkänen niin on se aikamoista..mutta ehkäpä tääkin valmentaa siihen 2 lapsen äitiyteen :s :) sit tää tissien kipeys kyl aina yllättää..hoh

mulla ekassa raskaudessa en pystyny syömään kun porkkanaa pahan olon takia, porkkana toimii edelleen..:D ootteko te huomannut yhtäläisyyksiä?
 
Mulla on ennestään jo kaksi tytärtä. Kun "Eino" syntyy on esikoinen jo 10,5v ja kuopus 6v. Eli pikkuapulaisia valmiina toimintaan :wink Silloin kun tuo kuopus syntyi oli se melko jännää, kuinka kahden lapsen kanssa toimitaan.. tavallaan opeteltiin kaikki uudestaan, kun pitikin revetä kahteen paikkaan. Nyt en jännää vielä ainakaan mitä tuleman pitää kun uusi tulokas syntyy. Hirveän innoissaan lapset kyllä on. Nuorempikin huokaisi vasta kun näki 8+5 varhaisultrakuvan, että äidillä on kyydissä kaveri. Tyttö oli niin surullista pessimistiä, että Eino on kuitenkin kuihtunut pois. Minä kun kerroin tytöille tulevasta vauvasta heti. Olen ollut aina tyytyväinen lasteni suhteellisen suuriin ikäeroihin, sillä vauva-aika on raskasta. Ja mun luonnolleni ei ole tehty vauvaa ja taaperoa hoitavaksi samaan aikaan. Sen olen päättänyt että tämän jälkeen meille ei tule enää yhtään lasta. Toivottavasti ei tule sellaista miestäkään, joka haluaa lapsen. Olen kuitenkin alle 30, kun Eino syntyy..
 
Mulla on aiemmasta suhteesta 4 vuotias tyttö. Nykyisen miehen kanssa saadaan siis ensimmäinen yhteinen lapsi. Tyttö pikkuisen syntyessä n. 5.5v eli täällä on avulias pikkuneiti myöskin :wink Tytön hoitoon meno on vielä auki, varmaan 1-2pvää max tai sit jokin harrastus aloitetaan tytölle niin saa päiviinsä ohjelmaa :)
 
esikoinen on nyt 7v ja toinen täytti tässä kuussa vuoden. Esikoiseen tulee reilu 7vuotta ikäeroa ja toisen kanssa n.1v7kk
 
hei onko teillä kellään ollut mitään kirjaa millä valmistaa sisaruksen syntymään? Näitä ilmeisesti on ja koko raskauden pitäny hankkia, muutaman kerran käyny kirjakaupassaki muttei oo osannu ettiä mitään tiettyä ja myyjätkään ei oo osannu auttaa.. On meillä kyllä "puppe saa pikkusiskon" mut Joo..onko teillä ollu mitään tämmösiä keinoja? Tänne mielellään kuulisin myös sisarusten reaktioita syntyneisiin pikkusiin :)
 
Mie lainasin kirjastosta yhen tuon tyylisen kirjan kun kerran sattu vahingossa silmään... esikoinen on siis kohta 3.5v niin pystyy silleen jo juttelemaan jo miettimään yhessä millaista se sitten on kun vauva tulee. Tyttö on ollu neuvolassakin pari kertaa mukana...kotona sitten olevinaan kuuntelee sydänääniä :D jännittävää nähä mikä on sit oikeesti reaktio. Kovin tuo väittää jo sisarusta rakastavansa :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: AS1
Mulla tyttö ekasta suhteesta 5.5 vuotias ja nyt syntyy nykysen kans yhteinen.. Jännittää kui syksy lähtee rullAa ku vanhempi alottaa eskarin..

Tytöllä on sisaruksia isänsäpuolelta, jo kaks, joita ei oo tavannu.. Eli nyt syntyy sit vähän niinku oikeesti vasta sisarus..

Jännittää mikä reaktio tulossa tytöllä.. Nyt jo mustasukkaisuuden merkkejä ilmassa :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oi vitsi, ne kyl osaa ottaa niin erilailla nää syntyvät sisarukset vastaan iästä huolimatta :) ja eipä toki välttämättä sillä valmistautumisellakaan oo nii merkitystä..vaikka kuknka yrittäis niin homma voi mennä ihan päälaelleen.. :/
 
Meillä esikoinen 3v3kk, ottanut ainakin nyt tän viikon ajan siskonsa hyvin vastaan. Hieman välillä känkätyttää ku pitää odottaa että sisko ensin syö ja sitten sitä ja tätä... Mutta tuntuu olevan hyvin tyytyväinen ku äiti pääsee nyt trampoliinille :grin saapa nähdä miten jatkossa kun isä palaa töihin, sillon ei olekaan muita saatavilla ku äiti...
 
Hienoa sanko, et teillä lähti arki kivasti sisarusten kesken käyntiin! Miten muilla? Meillä 3,5 vuotias on tautisen innokas halimaan,suukottelemaan,seurustelemaan yms. Ilkeä ei oo ollu, ainut jos mie en oo jaksanu johdonmukasesti neuvoa/komentaa niin on vähän ottanu tuulta purjeisiin jo "huitassu" vauvas kohti, mut ei mitään vakavaa.

Myönnän, et aattelin (myös mies) et helpompaa olis ollu. Eka kolme viikkoa oli aika kaoottista, nyt jaksaa ihekin paremmin keskittyä esikoiseenkin ja touhuta hänen kanssa.
 
Meillä esikoinen 1v 9kk on tosi nätisti kohdellut uutta tulokasta, mutta meille ryttyileekin sitten joka asiasta. Toki varmasti liittyy myös uhmaan, mutta raskaalta tuntuu itestä, kun ruokailut on tappelua lähes joka kerta, samoin raivareita tulee pitkin päivää milloin mistäkin syystä. Vaikea yrittää ymmärtää ja olla toisaalta hyvinkin johdonmukainen, ettei poika pääse meitä ihan täysin kokeilemaan ja määräämään.
 
Tuo johdonmukaisuus miulla olikin ekat viikot vallan hukassa,mut jospa tuo suotais :wink nyt on männynnä tosiaan jo paremmin..
 
Takaisin
Top