Syntyneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos naiset!! Just tollasta syntynyt tyttö-poika, paino, pituus-viikot jne. mä oon tänne haaveillut!! [:)]

Hei vaan kailille!

En ole aikoihin kirjoitellut, mutta lukemassa teidän juttuja oon käynyt.
Minulla on ilo ilmoittaa, että sylissä tuhisee 5 pv ikäinen tyttö vauva. Ihan niinkuin pitikin ultrien mukaan.
Elikkäs neiti syntyi 25.7 klo 07.20 painoa oli 2720g ja pituutta 48 cm rv 38+3

Pieni tyttönen tuli maailmaan 28.7 klo 16:42 viikoilla 39+2, pituus 51 cm ja paino 3150g [:)]

Meille syntyi poika(rv 37+6) 29.7.2010 klo 14.11 Painoa 3380g/pituus 50cm

Tramaattinen alku,kädet poskella,umpisolmussa ollut napanuora joka jouduttiin katkaisemaan ennen "lopullista"syntymää ja elämän alkuun otettu vauhtia vastasyntyneiden teho-osastolta...

Nopea synnytyskertomus tulee tässä ja sitten keskityn vauvaan.(ei kannata lukea jos tekee pahaa,ei niin suloinen kertomus)

Tiistai päivä meni ihmeen seesteisesti,vauva oli kovin rauhallinen.Yön nukuin kuitenkin huonosti ja oli ahdistunut.Aamulla tajusin ettei vauva juurikaan liikkunut,vaikka tavllisesti möyrysi myös yöllä.Aamulla kakista makean juonneista ja tuuppimisista huolimatta en saanut vauvalta liikkeen liikettä ja itkien lähdimme TYKSiin näytille.Olin aivan varma että sydän lakannut sykkimästä.
Pääsin kaikkien ohi käyrille ja kaikki oli kuin olikin hyvin.Syke tosin hiukan laiska mutta normaalin rajoissa.Ultrassakin vauva näytti voivan hyvin,vaikka silloinkaan ei liikkeitä monitori näyttänyt.
Salit olivat täysiä joten sovimme käynnistyksen to aamuun.

Aamulla klo 8 sitten tulimme paikalle jännittyneinä,olin ehtinyt miettiä 24h mikä kaikki voi mennä pieleen.
Käyrillä vauvan syke huiteli 180-200 ja ylikin.
Klo 9 kalvot puhkasistiin,vesi kirkasta.
Odottelimme hetken omia supistuksia joita ei kuulunut ja päätyivät tippaan.
Vauvan syke kokoajan kovin korkea.
Itse tiesin ettei kaikki ole hyvin kun sykkeet niin korkeat,mutta kätilöille sykkeen mataluus on se huolen aihe....

Avautumisvaihe oli tuskallinen keinotekoisin supistuksin mutta nopea.
Ponnistusvaiheessa alkoi sitten ongelmat.
Vauvan pää sahasi edestaas ja kaiken(En ole koskaan ponnistanut,edes esikoista niin pitkään,mutta syykin selvisi)jälkeen pää alkoi tulla esiin ja todettiin molemmat(!)kädet olevaksi poskilla,napanuora tiukasti kaulan ja vartalon sekä käsien ympärillä ja se tosiaan jouduttiin katkaisemaan heti pään synnyttyä.Tuskainen hetki kun en saanut ponnistaa ja sattui ihan kamalasti!

Koska napanuora katkaistiin vauva menetti verta n 1l,hengitys kärsi ja veri karkasi vartalota,suojaten kuitenkin aivot,keuhkot ja sydämen.

Vauvaa lähdettiin kiireesti kuljettamaan teholle ja jäin yksin saliin kätilön kanssa,itkien.
Oli kamala tunne kun ei saanutkaan vauvaa rinnoille heti vaan jäin yksin.

Mies vei vauvaa mukana,mutta hänet työnnettiin pois kun alkoivat antaa hoitoa välittömästi!
Minuuteista oli kiinni pienen miehen elämä
Mutta loistavan osaamisen ja nopeuden ansiosta pieni poikamme on nyt toipunut paremmin kuin kukaan uskalsi edes toivoa Hän on ollut oikea sankari ja selvinnyt mahdottoman hienosti

tehohoito osastolla ollut tarkkailussa,saanut monia lääkkeitä(sydäntä ja verenpainetta tukemaan esm)mutta tänään jo pääsimme vierihoito osastolle ja olen niin onnellinen
Tuossa hän tuhisee nyt vieressä,kovasta alusta huolimatta

Ja kaikki tosiaan oli ihan hetkistä kiinni!!Lääkärit kiitelleet minua äitinä,kun luotin omiin vaistoihin ettei kaikki ole hyvin vaikka he toista vakuuttelivat.Ellen olisi hakeutunut hoitoon olisi loppu voinut olla toisen lainen...

Mutta nyt keskityn vauvaani ja palaan lukemaan viestejä kun siihen löytyy aikaa!

Onnellista loppuodotusta kaikille ja paljon ponnistusvoimaa!
Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja menkää näytille heti jos joku asia vähänkään epäilyttää

Synnytys vielä numeroina:
1 vaihe 1h13min
2.vaihe 26 min(!!!!!)
3.vaihe 5min

Vähän jälkijunassa täältä ilmoittelen, että meille syntyi 28.7 pikkuinen poika, jonka mitat 3070 g ja 48 cm.

Oltiin yli viikko sairaalassa, kun synnytys alkoi lapsivesien menolla rv 38+2 ja synnytystä jouduttiin käynnistelemään sen pari vuorokautta.  Auts auts ja auts niitä supistuksia, jotka se käynnistäminen teki!! Meinas jo usko loppua, kun supisteli 10 tuntia 4-2 minuutin välein, eikä kivunlievitystä voitu antaa. Sitten vielä ponnistusvaihe kesti tunnin, niin oli voimat vähän lopussa viimemetreillä.

Synnytyksen jälkeen pikkuinen joutui keskolaan hoidettavaksi matalien sokeriarvojen, matalan ruumiinlämmön ja velttouden takia. Oli siellä kolme päivää, jonka jälkeen sain vihdoin lapsen osastolle viereen. Kun ruvettiin tekemään siitä sitten vihdoin kolmen päivän päästä kotiinlähtöä, niin tuli lisää mutkia matkaan, kun vauva rupesi kellastumaan ja verikokeet oli siinä rajoilla, tarvitaanko sinivalohoitoa. Pari päivää arvoja seurattiin ja lopulta ne laski sen verran, että meidät uskallettiin lopullisesti kotiuttaa [:)]

Poika syntynyt 30.7. (38+2) 2700 g ja 45 cm
Tarina seuraa toivottavasti viela taman vuoden puolella! :D Mutta kaikki siis pikkuisen kanssa hyvin. [:)]
Mutta sen voin jo kertoa, etten Thaimaassa enaa aijo synnyttaa.

Poika syntyi pitkän odottelun ja käynnistyksen mutta lopulta sektion lopputuloksena 3.8. 40+1, ja mitat olivat kevyet 56 cm ja 4685 g [:)]

Kotiin päästiin tänään, joten kaikesta muusta kirjoittelen sitten tuonnempana, mutta poitsu voi erinomaisesti ja äippäkin ihan kohtuullisesti - en vain uskonut, että sektion jälkeen sitä on melkoisen kipeänä [:-]

Pieni rinsessa syntynyt on viikoilla 40+4
6.8.2010 klo 17.52
4230g
52 cm
Hattu 37
10 pisteen tyttö

Kesto ekasta supistuksesta syntymään 2 h 40 min
Lapsivesien holahtelusta 7 h 22 min
2 min ponnistus
Tyttö syntyi altaassa ilokaasun kera [:D]
Wau sanon minä, vesi helpotti paaaljon!!

Arvio ultrassa painolle oli 3600 g [:-]- heh..[:D][:D]

Meille syntyi terve poika rv 39+4, 3.8 klo 8.35, paino 3345g ja 49cm suunnitellulla sektiolla. Äiti ja lapsi voivat hyvin [:)]

3.8 klo 07.36 Šyntyi meille tyttö. 3190g 51,5cm Isot säihkysilmät ja pitkät ripset. 20 tuntia käynnisteltiin raskausmyrk.takia ja lopuksi hätäsektiolla tyttö syntyi.Vieläkin sairaalassa kun ei mun verenpaine aijo laskea ollenkaa.Huomenna saa kuulla lääkärin tuomion.Muuten kaikki hyvin.Kotiin jo tahtois kun maanantai aamulla tänne tultiin.Kamala ikävä koiruja.Miekkonen jaksaa joka päivä täälä istuskella seurana. palailen asiaan jahka pääsen kotia,kestää ni kauan kirj.tällä miehen kännyllä.

Onnea jo kaikille synnyttäneille...[:D]
Kauhulla odotan omaa synnytystäni, mutta lopputulosta sitäkin enemmän. En enää jaksaisi odottaa, että saan oman vauvan syliini. Mutta meidän poika se vaan pitelee tiukasti reunoista kiinni eikä meinaakaan tulla ulos vaikka kuinka tekisin mitä.

Onnittelut kaikille vauvautuneille [:)]

Täällä sitä odotellaan millon oma h-hetki koittaa, huomena viikkoja siis jo 41+0..

Poika syntyi perjantaina 6.8 klo 12.16! Raskausviikkoja 40+1. Pikku-ukon pituus 51 cm ja paino 4070g![:)] Tänään päästiin kotiin, oltiin yksi "ylimääräinen" yö, koska en ollut saanut nukutuksi moneen, moneen vuorokauteen... Synnytys kesti 11 h 25 min, alkoi vesien menolla. Avauumisvaihe 10h 25 min, ponnistusvaihe 51 min ja jälkeisvaihe 9 min.

Tyttö syntyi perjantaina 6.8 iltapäivällä. Onnellisesti kotona jo toista päivää.

Muoks.. mitat unohtuivat: 2875 g, 48 cm (rv 40+4)

Takaisin