Syntyneet (onnittelut ja muu keskustelu) ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diann
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemmppiä tulevaan!

Meille syntyi kanssa 8.12 klo 1.54 tyttövauva lääkärin päätöksestä heti-sektiolla. Vauvalla oli ahdinkotila, sydänkäyrissä laskuja, mistä syystä alatiesynnytys ei ollut mahdollinen. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja aika rytäkällä. Vaikka kyllä pelästytti!
Mahdollinen kotiutuminen sairaalasta huomenna :)

Synnytyskertomusta myöhemmin..

Onnea kaikille jo synnyttäneille! :Heartred

Saako kysellä, mitä lääkkeettömiä kivunlievityskeinoja käytit, ja mitkä koit erityisen hyödyllisiksi? :)

Mua supisteli siis 2 päivää ennen syntymää ja siihen otin kerran 1g Panadolin ja sit sairaalassa antoi 2 särkylääkettä että sain hetken levättyä ennen kalvojen puhkaisua. Kaurapussi oli tehokas ja tenssiä käytin myös avautumisvaiheen lopussa. Sitten olin vaan kokoajan liikkeellä kun mahdollista. Hirvein vaihe oli kun laitettiin oksitosiini ja sit ei saanu nousta ennen ku vauva oli laskeutunu kun siinä on napanuoran luiskahdusriski. Oli vaikeeta kestää supistukset kun piti maata sängyllä eikä päässy liikkumaan. Hirveimmät kivut oli just ennen ponnistusvaihetta ja selvisin just ja just kun oli tens selässä ja kauratyyny alavatsalla itse sängyn reunalla pystyasennossa tukeutuen tyynyihin heilutellen lantiota.

Takaisin