Syntymättömän lapsen vakuutus

Kyfi6068740

Vasta-alkaja
Hei!
Saakohan mistään tuota syntymättömän lapsen vakuutusta ilman äidin terveysselvitystä?
Olen ylipainoinen ja painoindeksin ylittäessä roimasti, olen saanut vain hylky päätöksiä edellämainitusta vakuutuksesta. Voin kyllä hakea lapselle vakuutusta sitten syntymän jälkeen, mutta enemmän taloudellisesti turvaa toisi vakuutus ennen syntymää, joten onko kellään kokemusta/tietoa kysymykseeni liittyen?
 
Hei!
Saakohan mistään tuota syntymättömän lapsen vakuutusta ilman äidin terveysselvitystä?
Olen ylipainoinen ja painoindeksin ylittäessä roimasti, olen saanut vain hylky päätöksiä edellämainitusta vakuutuksesta. Voin kyllä hakea lapselle vakuutusta sitten syntymän jälkeen, mutta enemmän taloudellisesti turvaa toisi vakuutus ennen syntymää, joten onko kellään kokemusta/tietoa kysymykseeni liittyen?

Mun käsityksen mukaan ei saa. Kaikki vakuutusyhtiöt mielestäni vaatii äidin terveysselvityksen.
 
Fenniasta saat vauvalle vakuutuksen heti, kun olette päässeet sairaalasta kotiin (muilla taitaa ikäraja olla 2 kk).
Lapsen osalta täytetään siinä vaiheessa terveysselvitys.
 
Itse jännitin samaa että saadaanko vakuutus ennen vauvan syntymää, kun mun BMI on 31, mutta ilmeisesti OP:lla (josta siis otettiin) raja oli 35. Minullakin sellainen ymmärrys että ilman terveysselvitystä vakuutusta ei saa mistään :sad001
 
Itse jännitin samaa että saadaanko vakuutus ennen vauvan syntymää, kun mun BMI on 31, mutta ilmeisesti OP:lla (josta siis otettiin) raja oli 35. Minullakin sellainen ymmärrys että ilman terveysselvitystä vakuutusta ei saa mistään :sad001

Mitä kaikkea siinä terveysselvityksessä kysytään? Pitääkö lääkäriltä hakea? Mielummin ottaisin kans ennen syntymää jo.
 
Mitä kaikkea siinä terveysselvityksessä kysytään? Pitääkö lääkäriltä hakea? Mielummin ottaisin kans ennen syntymää jo.

En muista mitä siinä kysyttiin, mutta ei tarvitse hakea lääkäriltä. Riittää kun täyttää tiedot lomakkeeseen.
 
Lähitapiolan terveysselvityksessä taidettiin mainita BMI rajaksi 40.Muuten siinä tiedusteltiin perussairauksista, tupakoinnista, alkoholinkäytöstä, raskausajan tutkimuksista ja tuloksista. Joissain tapauksissa piti liittää kopio neuvolakortista. Lisäksi saikut ja hoitavat tahot piti mainita sekä oman neuvolan yhteystiedot. Samalla suostui siihen, että tarvittaessa voivat kysellä näistä paikoista lisää.
 
Takaisin
Top