Synttärit

Alise

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Miten teillä juhlistetaan yksivuotissynttäreitä? Annatteko lapsille jotain lahjoja? Kaikki hyvät ideat juhlien suhteen ovat myös enemmän kuin tervetulleita.
 
Meillä juhlat parin viikon päästä. Kauheasti oon koittanut miettiä mitä teen tarjottavia jne. Joku teema vois olla kiva kans mut Ääh ei tän muuton keskellä nyt kerkeisi mitään ihmeellistä..

Tarjolle laitan varmaan perus täytekakku, jotain suolaista, pullaa, keksiä, juotavaksi mehua/kahvia..
 
Me päädyttiin juhlimaan jouluaaton vauvaa ihan siinä joulun ohella perheen kesken. Ainoo muutos on että aattona kahvipöydässä on torttujen ja pipareiden sijaan ihan täytekakku. Kummit kahvitetaan kun tulevat kylään seuraavan kerran. Tulevina vuosina kun tulee kavereita niin pidetään sitte 'kaverisynttärit' erikseen :)
 
Me vietetään aattovauvan synttärit vasta tammikuussa kun jouluhösä on ohi:)
 
Me juhlittiin tänään. Riisipiirakat ja munavoi, tortut, piparit ja smoothiekakku. Niin ja muille myös juustokakkua. Pähkinöitä ja sipsiä.
Itse annettiin oikeana päivänä yksi pieni pehmolelu. Muuten sai vierailta lahjat; astioita, legoja, sormivärejä ja vaatteita. Ei mitään teemaa eikä erikoisempia leikkejäkään.
 
Mekin juhlittiin tänään. :) Sama kokoonpano kun ristiäisissä eli kummit, mummit ja sisarukset plus yhdet perhetutut. Ei leikkejä tai mitään muutakaan ihmeempää ohjelmaa, tarjottavia oli laidasta laitaan, täytekakun otin leipomosta ja sankarille tein hedelmistä "kakun" puolikkaan melonin sisään. Koristeet ostin sellaisia joiden ajattelisin menevän vielä pari seuraavaakin vuotta, eläinaiheisia viirejä ja pompomeja. Ja sitten oli pojan ekalta vuodelta kuvia ripustettuna seinälle, niitä sai vieraat ihmetellä.

Olihan kyllä hommaa, mies jo totesi että voitaisko ens vuonna juhlia sitten vähän yksinkertaisemmin...No sit oonkin jo töissä niin pöydästä löytyy varmaan pipareita ja frödingen pakastekakku :grin
 
Alotta, sinultapas sainkin loistavan vinkin! Nimittäin tuo smoothiekakku, sellaisen aion tehdä meidänkin tytön synttäreille. En ole ennen kuullutkaan sellaisesta niin piti heti googlettaa ja vaikuttaa hyvältä. Täytekakkua en ajatellut tehdä ollenkaan.. ehkä juustokakku sitten aikuisille mikäli kummit ja isovanhemmat on tulossa, on kuitenkin niin lähellä joulua..
 
Me ollaan viimevuosina käyty jouluna minun mummoni luona helsingissä, mutta nyt halutaan olla joulu kotona joten käydään pojan synttärit viettämässä sielä. Mun vanhemmat ja veli tulee myös, joko mun äiti tekee kakun tai sitten käydään ostamassa pakastekakku :D Mitään spektaakkelia ei siis ole tulossa, katotaan sitten kun poika alkaa enemmän arvostaa juhlia :)
 
Mekin juhlittiin viime viikonloppuna :) Isovanhemmat, kummit, enot ja tädit perheineen. Täytekakkua, voileipäkakkua, juustokakkua ja pientä muuta makeaa :) Ei meilläkään mitään ohjelmaa, katotaan sitte kun tyttö isompi :rolleyes:
 
Meillä suunnitelmissa pienimuotoista kahvittelua. Kaapista löytyy vähän koristeita ja kakku varmaan tehdään. Joku pieni lahja varmaan annetaan (muuten saa lahjaksi turvaistuimen )
 
Mun perheen kanssa juhlitaan sunnuntaina. Oon suunnitellut tarjottavaksi tavallisen täytekakun ja hedelmähirviön. Kakusta teen sellaisen vähäsokerisen, että voi pojalle antaa palasen. Sit jos nää tarjottavat saan tehtyä niin sen lisäks mokkapaloja, riisipiirakoita ja taatelikakkua ym sälää. En uskalla isommin suunnitella kun tuntuu että aikaa voi olla yllättävän rajallisesti, kun pitää siivotakin.
 
Sen verran meillä muuttuu suunnitelma että teen vain kakun ja vietetään juhlat anopilla. Ensi vuonna sitten juhlitaan kunnolla :) meillä siis synttäreitä juhlitaan 16.12 ja muutto varmistui 17.12 eli kiire tulee
 
Takaisin
Top