Synnytysvideot

Oletko katsonut synnytysvideoita?

  • Kyllä

    Äänet: 23 46.0%
  • En

    Äänet: 17 34.0%
  • En vielä

    Äänet: 10 20.0%

  • Kaikki äänestäjät
    50
Rupean aina itkemään, kun osuu tunteisiin niin ihana tapahtuma. :happy: Katoin videon muutama viikko ennen mun synnytystä, missä näytettiin kun vauvan pää tulee ulos alakerrasta. Se sillon vielä vähän puistatti, kun näytti niin hurjalta. :wideyed:
 
Mä en ole uskaltanut koskaan katsoa mitään missä näkyy ihan kaikki kun vauva tulee ulos. Mieskin totesi että se on aika hurjan näköistä.
Ehkä sitten uskallan katsoa kun lapsiluku varmasti täynnä :oops:
Muuten tykkään kyllä katsoa synnytys aiheisia videoita ja lukea tarinoita.
 
Todellakin olen! Ihan parhaita :)! On aika kiitollista että ihmiset on niitä muille katsottavaksi jakaneet.
On itseä auttanut paljon ymmärtämään omiakin synnytyksiä.
Mä myös "harrastan" eläinten synnytyksiä, nekin on tuoneet paljon luottoa systeemien toimivuuteen. Kaikki ne limat ja hajut herättää jotain alkukantaisia viettejä itsessä. Parasta mitä elämällä on tähän mennessä ollut tarjota :happy:!
 
En ole katsonut, en ole kokenut tarpeelliseksi. Synnytysvalmennuksessa oletin katsottavan käytännönharjoitusten ohessa, mutta siellä olikin vain powerpoint-esitys ja puhetta päälle.
 
Kiinnosti vesisynnytys vuosi sitten niin paljon että niitä kattelin.
Kuitenkin tulin siihen tulokseen että haluan olla kuivalla maalla(lapsivedet kyllä sotki suunnitelmat kun roiskui kaikkialle) :laughing001

Mutta ne videot oli muuten mieltä rauhoittavia että oma neljäs synnytys ei sitten enää pelottanutkaan.
 
Olen katsonut ja aina herkistyn. On se vaan niin ihme joka kerta kun pikkuinen vetää ensimmäiset hengenvedollaan ja parkaisee :)
 
Koska kyseessä oli toinen lapsi, en kokenut tarpeelliseksi.

Esikoisen kanssa oli ihan kunnon synnytysvalmennus, (sai tutustua sairaalaan ja kysyä kätilöitä ihan mitä vaan )jälkimmäisen kanssa olisi tosiaan ollut vain noita videoita.
 
Mä en oo katsonut. En siis yhtään tiedä, millaisia tunteita ne vois itsessä herättää, mutta pelkään, että alkaisin katsomisen seurauksena jotenkin jännittää, kun nyt ei ole kummempia pelkoja synnytykseen liittyen. Olen myös järkeillyt, että mun on ehkä parempi olla tietämättä, miltä siel alakerras syntymän hetkellä näyttää, kun en sitä omassa synnytyksessäkään ole näkemässä :D

Lisäks oon miettinyt, että koska ykskään synnytys ei oo samanlainen, ei muiden videoiden katsominen oikeastaan anna mulle mitään. Pahimmillaan ne vois päinvastoin luoda mulle jotain turhia paineita, odotuksia tai pelkoja.
 
Olen katsonut jo vuosia sitten, paljon ennen ensimmäisiä raskausyrityksiä. Ensin ei melkein pystynyt katsomaan, mutta sitten sitä tottui. Eli koin ihan hyödyllisinä. Vähensivät pelkoa.
 
Takaisin
Top