Synnytystapa-arvio

Suski.81

Sukkela juttelija
Syyskuiset 2021
Mulla nyt 36+1 ja arviokäynti takana. Ihan erilainen käynti ku oletin....

Siel oli siis 4 kandia - minun luvalla -, yks niistä vähä kyseli siinä alussa miten menee. Sit kapusin siihen tuolille ja se lääkäri esitteli miten kokeillaan vatsan päältä vauvaa. Ja sit ne kaikki kokeili vuorollaan. Sit se lääkäri alko ultraamaan ja selitti koko ajan niille kandeille mitä näkee yms. Saatiin painoarvioksi 3300g. Arveli et n 4kg täysaikasena.
Mutta ei tehnyt sisätutkimusta joka tietääkseni kuuluisi 'ehdottomasti' tuohon käyntiin. Ja muutenkin jäi vähän kylmä maku, ku mainitsein esim ortopedin kommentin maanantailta, että hän suosittelee sektiota, niin tämä lääkäri vaan kommentoi tyyliin et njääh, meillä käy paljo selkävammasia, ei se o mikään ongelma.
Ja sitten kun yritin kysellä että kun esikoisen syntymässä oli ongelmia, että eihän tätä päästetä niin pitkälle, niin ei meinannut uskoa mua ennenku tarpeeksi jankkasin niin hän katsoi edellisen synnytyksen tiedot ja totes et jaa, onpas siellä ollutkin ongelma. Eli ei yhtään oltu kyllä tutustuttu mun 'historiaan'.
Jotenki tuntui että hän vaan keskittyi siihen opetukseen, ei minuun.

Oli pakko laittaa neuvolatätille purkautumisviesti ja kysely et voisinko päästä neuvolalääkärillekin vielä..
 
Voi ikävää, kun oli tuollainen käynti!! :sad001 Kyllä tässä vaiheessa toivoisi ihan kunnon paneutumista siihen omaan tilanteeseen, kun muutenkin jo alkaa jännittämään... Toivottavasti pääset vielä uusinta käynnille vähemmillä kandeilla!!! :) Sulla ei paljoa olekaan enää jäljellä!!! :)
 
Onpas ikävän kuulosta :/ Hyvähän se on, että lääkäri haluaa huolehtia kandien opettamisesta, mutta ei sais kohdella ihmistä ensisijaisesti opetusvälineenä... Ja miten voikaan suhtautua niin välinpitämättömästi tohon selkävaivaan?! :confused1
En usko, että mulle tehdään synnytystapa-arviota. Toivottavasti ei tuu tarvetta.
 
Takaisin
Top