Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

Niin joo ja alapäässä tunu edellisenä päivänä sellasia pikku tuikkasuja myös..
 
Täällä tuli 2 päivää todella runsasta limatulppaa. Liikkeet oli vähentyneet. Maha oli ollut vinossa oikealle jo pitkään ja edellisenä iltana maha suoristui eli vauva vaihtoi asentoa. Pissaaminen helpottui huomattavasti. (Olin käynyt aamupäivällä osteopaatilla hoidattamassa liitoskipuja).
Yöllä wc-reissun jälkeen sit lurahti vedet ja sitä tulikin litratolkulla.
Turvotus jaloissa oli vikan viikon kans ihan karmeaa. Ei menny kuin crocsit jalkaan.
 
Mä kävin painoarvios tänää ja nyt jomottelee ja limatulppaa irtos.. toivottavasti ei tarvi 6.9 mennä yliaikakontrollii..
 
Täälläkin kävi niin, että maha rösähti paria päivää ennen synnytystä alemmas ja tuntui nuita tuikkauksia alakertaan, mutta mitenkään merkitsevää ei nuiden lisäksi tuntunut saman päivän aikana, ennen kuin sitten illalla alkoi sellaiset rallit vauvalla mahassa, että tuntui että läpi tulee! Joten minäkin kumoan omalta osaltani sen, että vauva rauhoittuu juuri ennen synnytystä. Varmaan ihmisestä ja vauvasta riippuen, mutta itsellä juuri toisin päin... Synnytyksessäkin vielä tunsin kun vauva liikehti välillä. Tosiaan tuntui että aikoi itsekin kovasti pyrkiä ulos... : D
Kuitenkin, samana yönä sitten alkoi yhtäkkiä tuosta noin vain supistukset, kaksi kovaa ehti tulla ja tuli punertavaa vettä. Otin särkylääkkeen ja soitin synmärille, mutten pystynyt olemaan kuin tunnin kotona kun sattui niin jäätävästi. Tuosta vajaa 2 h, niin olinki jo 5-6 cm auki ja pääsin heti tutkimuksen jälkeen saliin. Jos olisin yrittänyt jäädä kotiin, niin olisi voinut tulla kiire! Mutta ei siinä pystynyt, sen verran tuntui..
Tämä olis ehkä kuulunut synnytyskertomusten puolelle, mutta lohdutukseksi halusin kertoa niille joilla on mennyt jo laskettu ohi, itselläkin tuntui ettei oireita ole, ja käynnistyskin olisi aloitettu jo seuraavana aamuna kun oli kuitenkin jo 41+2 menossa.. Että tsemppiä kaikille jotka ovat lasketun päivän ohittaneet, ja tuntuu ettei edes oireita ole! Voi tosiaan tulla lähtö nopeastikin! : )
 
Vielä pieni toivon kipinä itsellä et synnytys alkaisi ens yönä siis. Nyt siis 41+0. Aamulla pitäs mennä osastolle kello 8.. Saas nähdä saavatko käynnistettyä, kuitenki tilanne vielä epäkypsä oon ihan varma kun vaan pieniä jomotuksia ollut, ja oon siis ymmärtäny et mulle käy vaan ballonki aiemman sektion vuoksi.
 
No ei alkanu synnytys spontaanisti.. Mut nyt yllärinä täällä osastolla, pää kiinnittynyt ja 1 cm auki eli ballonki saatu laitettua. 2 h ollut ja nyt rupenut kipuja tulemaan..
 
Melindalle tsemppiä koitokseen! :) täällä neuvolasta saatu lähete yliaikaskontrolliin ja nyt odotellaan tuleeko spontaanisti vai meneekö loppuviikosta sitte käynnistykseksi!
 
Mul on sunnuntaiks varattu yliaikakontrolli,sit se 41+5..
 
Nyt lähti limatulppa ja tulee vähä verta.. soitin synnärille ja pitää lähtee sinne jos verenvuoto lisääntyy.. supistanu 6,5 tuntia n. 10 min välein,nyt alkaa ehkä jo tehä vähä kipeetä
 
onks se sama sairaala missä se apulannan tonin vaimo synnytti? jospa sä näet ne siellä :wink
 
Hieman päivä kulunut, mutta nyt onnellisesti poikavauvan kanssa kotona :)

Ke iltana juili oikeaa takareittä, muuten ei mitään oireita ja yön nukuin ihan hyvin.
Aamulla nousin klo 9 vessaan ja huomasin et pikkareissa ihan pieni läikkä verta. Katsoin paprua ja pönttöön missä ihan punaista! No, soitto Jorviin, siellä sulku ja sanoi että jos ei enempää tule niin voit olla kotona... no en todellakaan!
Varsinkin kun itselläni oli edellisessä strepto-B aktiivisena niin antibiootit pitää alottaa jos kalvot puhkeaa.

Eli soitto Naistenklinikalle ja siitä tunnin päästä perillä.
Siellä meni sitten klo 11 vedet semmosella volyymillä, että huh huh! Ja järjettömän kipeät ja tiheät supistukset alkoi siitä noin vartissa. Luultiin että nyt tulee vauhdilla maailmaan. Mut poju oli tiukasti väärässä tarjonnassa eikä pää painanut kohdunsuuta oikein, että se olisi avautunut kunnolla. Illalla klo 20 tuli lääkärin päätös sektiosta (ja toki omakin päätös), eli toisen kerran itselleni näin.

Eli eipä noita ennakoivia oireita juuri ollut, melko nopeesti eteni siitä ekasta verisestä lapsiveden vuodosta tosi tiukkaan olotilaan salissa. Ja onneksi onneksi mies oli vielä kotona aamulla, muuten olisin ollut pulassa esikoisen kanssa ja lähtemisessä sairaalaan!
 
Mukava kun kirjoitatte jälkikäteen ennakoivia oireita. Itse jo vaipumassa epätoivoon. Olot olleet niin normaaleja. Tänään rv 41+2.. Onhan tässä periaatteessa vielä aikaakin. Ei sitä olla vielä yliaikaisiakaan...
 
Täälläkin vielä yhdessä kasassa ja tänään 41+0. Kontrolliin aika perjantaina. Odottavan aika on totaalisen pitkä. Eikä täälläkään juuri mitään oloja..
 
Sirpale: Mulla sama tilanne. Kävin tänään neuvolassa. Tein virtsatestin ja proteiinit näytti +/- ja mä tietty ihan paniikissa onko joku hätänä. Neuvolatäti sanoi, että jos proteiinit plussalla niin tulee pelkkä plussa. Että toi plusmiinus johtuu luultavasti valkovuodosta pissassa.
Nyt kun oon käynyt pissalla oon tsekkaillu pissaa ja sinne on tullut sellaisia lönttejä. yök :D Jospa se olisi limatulppaa?!
Neuvolatäti käski soittaa aikaa kontrollikäyntiin. Soitin ja se olisi perjantaina kun on 41+5 viikot. Mä siihen, että en oikein joutaisi silloin kun miehellä on se päivä aika tärkeä töiden puolesta :grin No, sovittiin sitten että jos ei ennen sitä synny niin sitten menen perjantaina sinne.

Huomenna menen hierotuttaa jalkani isälläni joka osaa vähän vyöhyketerapiajuttuja ja sitten sen jäljeen saunon!
Mut jotenkin nyt jo parempi fiilis. Kyllä toi vauva varmasti jossain vaiheessa syntyy. Sovittiin jo ensimmäinen neuvolatädin kotikäynti ensi perjantaille 11 päiväksi :happy: Kai se on pakko uskoa että kohta baby on sylissä!!
 
Ai niin ja sen vielä unohdin sanoa että itsellä oli äitipolilla kontrolliaika synnytystä edeltävänä päivänä, jossa kohdunsuun tilanne oli hyvinkin epäkypsä! Eli kiinni ja kanavaa 2 cm jäljellä ja itsellä tietysti kova turhautuminen että mitenhän saavat käynnistettyä... Mutta niinpä se vaan samana yönä lähti ihan rytinällä neiti tulemaan. :)
Että jos nyt joku vielä "yliaikainen" täällä lueskelee, niin tsemppiä, kyllä vauva on varmasti ihan kohta sylissä! :)
 
Takaisin
Top