synnytystä edeltäviä oireita?

Mellu17

Silmät suurina ihmettelijä
voisko joku vähän valaista tietämätöntä minkälaisia kokemuksia/tuntemuksia teillä on ollut enne synnytyksen alkamista..? itellä on nyt 37+1 rv ja kohdunsuu on ollut pehmeä sormelle auki ja lyhentynyt 2cm (alussa oli 3,3cm) koko ajan on vihlonut alapäässä, nivusissa ja selkää särkenyt tosi kovaa (nyt parin päivän aikana huomattavasti kipeemmin ja useemmin). tuntuu että vauva puskee päätä alaspäin todella lujaa. minulla on ollut tosi paljon harjoitus suppareita. kestävät kauan ja maha on ihan kivi kova. limatulppa ainakin osittain mennyt (en sitten tiedä miten iso sen pitäis olla. voi olla et on menny kokonaankin) nyt tänään on valkovuoto lisääntynyt ihan älyttömästi, päätä on särkenyt koko päivän ja ruokahalut on mennyt vaikka nälkä olis (muuten koko raskauden ajan oon syönyt todella paljon ja koko ajan eikä oo ollu minkäänlaista pahoinvointia) kauheeta pahoinvointii ollu nyt parisen päivää ja vessassakin on tultu käytyy useemmin vaikka ummetusta ollut koko raskauden ajan. on tosi ahdistava ja outo olo.kuumia ja kylmiä aaltoja menee ja sitten on tuskanhiki päällä.. välillä on niin kova väsy että nukahdan ihan heti tuntuu et elimistö valmistautuu synnytykseen on vaan sellanen olo. mut en jaksa enää oottaa et nyt se tulee ku oon koko ajan aavistellu että nyt se tulee ja sitten ei oo tullukkaan. kaippa tässä pitää ootella ihan kiltisti :) nyt tiistaina 20.9 olis äpkl aika toivottavasti oottais sinne asti.. anteeks kun kyselen on vaan eka vauveli tulossa ja jännittää tietämättömänä tälläset hommat kiitos vastauksista valmiiks
 
Takaisin
Top