synnytystä edeltävät oireet? apua

  • Ketjun aloittaja ensimodottava
  • Aloituspäivämäärä
E

ensimodottava

Vieras
Moi! Mulla on nyt rv 34+5 menossa.

Ihan ensiksi, mulla on nyt myös flunssa (kurkku todella kipeä, nenä vuotaa, päätä särkee, korvat arat, voimat pois, ihan ne perus).

Mulla on nyt muutaman päivän ollut vetistä vuotoa, alushousut on kastunut välillä oikeen.

Muutaman päivän vatsa on myöskin toiminut joka päivä(toisin kuin koko raskausaikana), eilen ollut koko päivän ilmavaivoja ja sitten illalla vatsa meni sekaisin ja aamulla edelleen vatsa sekaisin ja löysällä.

Koko ajan huono olo, oksettaa, mutta en ole oksentanut.

Rinnat, ensin huomasin kun ne olivat turvoksissa ja kutisivat koko ajan, sitten ajattelin josko sieltä tulis jotain nestettä ja kokeilin, tulihan sieltä. Nyt sitä nestettä on tullut ihan itsestään jo eilis illasta lähtien, tipotellen sillon tällön.

Vauva kun alkaa möyrimään mahassa niin liikkeet/potkut vihlonut nyt pari päivää myöskin tosi ikävästi vasemmalta puolelta.

Nivuset mulla ollut jo pari viikkoa erittäinkin kipeet, samoin kuin tosta häpyluun kohalta vihloo ja särkee, käveleminen on yhtä vaappumista.

Alkaa olemaan aika vetämätön olo jo, pitäiskö mun soittaa polille ja varmistella asioita??
 
Noh. vetämätön olo on toki ihan flunssan oire ja myös ihan normaalia raskaanakin. :) Huono olo ja vatsan toimintakin voi helposti mennä flunssan piikkiin ja myös siihen, että olet saattanut(?) syödä enemmän ja/tai eritavalla nyt joulupyhinä, kuin muuten. Voi myös olla ihan joku vatsatauti. Ja jos sielä mahassa on jotain pöpöä tai epätasapainoa, voi hyvinkin tuntua normaalia inhottavammalta vauvan liikkeet

Rintojen kutina ja nesteen tihkuminen on ihan normaalia. :) Samoin myös nivuskipu ja häpyluun liitoskivut. Vaappuva kävely tulee siihen ihan normaalina seurauksena.

Vetinen vuoto voi olla ihan normaalia valkovuotoa, merkki tulehduksesta tai jopa lapsivettä. Ei ehkä kannata kauheasti säikähtää, mutta itselle on neuvottu neuvolassa (ja polilla myös) että jos emättimestä tulee jotain vuotoa, joka itsestä tuntuu epänormaalilta, on hyvä käydä tarkistuttamassa lääkärillä mistä on kyse.


Noin yleisesti ottaen en laittaisi ainakaan oireita synnytyksen lähestymisen piikkiin. :) Mutta aina kannattaa olla polille tai neuvolaan yhteydessä, jos oma mielenrauha sitä kaipaa!



Muoks:

En tokikaan ole mikään asiantuntija, mutta itsekin 31+3 raskaana ja lähihoitaja. :) Vastaukse olen antanut oman kirjatiedon ja neuvolasta ja raskaudesta oppimani tiedon perusteella. :) Itsellä ollut jo kohta kaksi kuukautta kamalat liitoskivut, maitoa alkoi tihkumaan viikko sitten. :)
 
Aina jos mietityttää ja huolestuttaa, kannattaa soittaa, eihän siinä mitään menetä ja saa ehkä rauhallisemman olonkin.

Mullakin on ollut alkavaa flunssaa tässä, joka onneksi on pysynyt kurissa, mutta oletan siitä johtuvan yhtäkkiä löysäksi muuttuneen vatsan. Flunssa aiheuttaa selkeästi myös pahoinvoinnin lisääntymistä, tää on jo kolmas tämän raskauden aikana, ja jokainen niistä on aiheuttanut ylimääräistä huonoa oloa. Nytkin vaikka on pysynyt lievänä ja kurissa muut oireet.

Vetistä vuotoa mulla on taas jo hyvän aikaa ollut. Neuvolassa sanottiin, että jos paperiin näyttää jäävän edes jotakin pinnan päälle, se on todennäköisemmin valkovuotoa. Paperinäytteen kanssa voi kuitenkin aina epäillessään mennä polille tarkastuttamaan ettei se ole lapsivettä. Jos vuoto ei haise mitenkään erikoiselle, niin silloin ei varmaankaan ole myöskään tulehduksesta kyse.

Mutta kyllä se lapsen hyvinvointi sen verran tärkeää on, että kannattaa ainakin soittaa ja kysyä jos kauheasti mietityttää. :)
 
Takaisin
Top