Synnytyssairaalan valinta

EmotionalMoshpit

Jostain jotain jo tietävä
Elokuiset 2026
Tästä ei ollut vielä omaa ketjua olemassa, joten teinpä sitten itse! 😁

Oletteko te jo valinneet tulevan synnytyssairaalan? Mikä valintaan vaikutti?

Itse pallottelen kovasti Naistenklinikan, Hyvinkään sairaalan ja Kymenlaakson keskussairaalan välillä, kun kaikkiin about yhtä pitkä matka ajallisesti.

Meillä on Oysiin tyyliin vartin ajomatka, niin melko varmasti sinne, mutta mulla kyllä on alkanut kiinnostaa tuo Kainuun synnäri, kun sieltä kuullut tosi paljon hyvää ja kaikki saa mm.perhehuoneet synnytyksen jälkeen.

Mulla on kaupungissa synnytyssairaala josta vain huonoja kokemuksia, haluaisin synnyttää toisaalla, josta on hyvä kokemus, mutta välimatka on yli 100km ja puoliso ei pääsisi mukaan, joten olisin sektion ja siitä toipumisajan täysin yksin. Vaikeita valintoja..

Viimeksi synnyttäessä asuttiin pk-seudulla ja silloin synnytin Espoossa, jäi ihan hyvä kokemus. Ainut että siellä oli tosi ruuhkaisaa ja saatiin perhehuone Jorvin puolelta, mutta sitten meidät siirrettin seuraavana päivänä Helsinkiin naistenklinikan perhepesähotelliin koska huoneita ei muuten olisi riittänyt ja hyvävointisena meidät pystyttiin siirtää.🙈 En tiennyt että noinkin voi käydä, mutta no oli ihan kiva kokemus se perhepesähotellikin.😊

Nyt ei sitten tarvitsekaan valita kun on yksi vaihtoehto, EKKS. 😁 Jännä nähdä miten eroaa synnyttäminen sitten pienemmällä paikkakunnalla vs pk-seutu!

Takaisin