Synnytyssairaalaan tutustuminen

Olen käynyt tutustumassa. Monikko-odottajat pääsivät tutustumaan myös vastasyntyneiden teholle ja tarkkailuosastolle.
 
Olisin kovasti halunnut tutustumaan esikoista odottaessa, mutta se ei ollut mahdollista. Paras mitä saatiin oli lyhyt synnytysvalmennys jossa näytettiin kuvia sairaalasta.
 
Tarkoitus oli mennä, mutta ei sitten mentykään. Ajattelin eka, että joo, mutta tulin sitten siihen tulokseen että mitäpä minä sillä tiedolla etukäteen teen, että minkä väriset seinät siellä synnytyssalissa on. Naistentautien- ja raskauden päivystyksessä oltiin jo käyty ennenkin, joten tiedettiin kyllä missä sijaitsee ja miten sinne ajetaan jne. joten sen puolesta ei tarvinnut.
 
Täällä päin ei päässyt tutustumaan ollenkaan viime vuonna, mutta kuulemma tänä vuonna ovat aloittaneet tutustumiset uudestaan. Oltais luultavasti menty jos ois päästy, vaikka toisaalta se ois saattanutkin vaan lisätä jännitystä. :woot:
 
Nyt kun Taysiin avattiin uusi Syntymäpaikka, niin siellä alkaa keväällä tutustumiset. Jos vain kerkeän mukaan johonkin ryhmään, niin menen kyllä :)
 
Käytiin kyllä, vaikka en tiedä oliko siitä minulle mitään iloa. Pikemminkin pelko siitä ettei löydetä sisälle koska koko sairaalan alue oli yhtä työmaata (KYKS) ja oli todella tarkkaa mihin kellonaikaan mennään sisään mistäkin ovesta. Onneksi poika syntyi keskellä arkipäivää niin kaikki ovet olivat auki. :grin
 
Ei tutustumista, ainostaan netissä voi käydä katsomassa kuvia ja videoita sairaaloista. Pelkopolilla kyllä olisi päässyt kätilön ja muiden synnytyspelkoisten kanssa tutustumaan.
 
Meilläkään (Jorvi) ei enää pääse tutustumaan, tai ehkä ensisynnyttäjät saattavat päästä, tosin epäilen sitäkin.

Itse pidän videoesittelyjä aika turhana, koska mitään ei voi kysyä.
 
Takaisin
Top