Aiarana
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Minnie89, ei ole tarjottu mitään apuja nyt synnytyksen jälkeen eikä oikeestaan olla edes kysytty mitään ko asiaan liittyen esim neuvolassa ja vaikka olen asiasta maininnut pariin otteeseen, ei ole otettu kuuleviin korviin.. Vaikka olen nimenomaan sitäkin sanonut että joskus voisin toisen lapsen haluta mutta tämä pelko on niin iso musta aukko päässäni etten varmaan uskalla raskautua uudestaan. Olisi kyllä kiva päästä puhumaan näistä mutta tosi skeptinen sen suhteen että näihin ajatuksiin saisi mitään apuja kun tuntui ettei sitä saanut raskausaikanakaan miltään taholta..
Floral kiva kuulla että sinua vihdoin kuunneltiin ja sait toivomasi sektion! Onnea leikkaukseen ja nopeaa paranemista sinulle ja ihanaa vauva-arkea :)
Millainen neuvolan neuvontapuhelin siellä on? Minun kaupungissa neuvolaan voi soittaa arkisin milloin vain ja he antavat aina hyvin aikaa, kuuntelevat hyvin ja tarvittaessa ohjaavat eteenpäin eri neuvolan asiantuntijoille käymään ja varaavat ajan. Pääsisitkö sitä kautta juttelemaan tunteistasi ja peloistasi? Minä pääsin aikanaan, kun haaveilin vielä useammasta lapsesta. Myöhemmin selvisi, että minun pitäisi synnyttää toinenkin sektiolla, joten siihen jäi haaveet perheen lisäyksestä ainakin toistaiseksi. Hyvä oli kuitenkin jutella oma synnytys läpi ja mahdollinen seuraava synnytys, vaikka uusi raskaus ei ollut ajankohtainen. Olisin päässyt jopa synnytyspelkopolille, vaikken ole raskaana :S eli täällä ainakin hyvin toimii palvelut.