Jospa nyt kerkeis kirjottaa jonkinlaisen synnytyskertomuksen.
Eli supisteli useana yönä ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä. 26.11 illalla alkoi tulla säännöllisiä supistuksia alle 10 min välein. Siinä sitten yön kärvistelin, kun esikoinen ja mies nukkui. 5:30 kävin kysymässä, että jaksaisivatko nousta.
Esikoinen ja koira vietiin hoitoon ja klo 7 oltiin sairaalassa. Supistukset harveni siinä sitten ja hieman turhautti. Olin kuitenkin 4cm auki. Lähdettiin siis kävelemään pitkin sairaalaa. Kiivettiin jopa kymmenenteen kerrokseen rappusia. Alkoihan niitä supistuksia sitten tulemaan. Seuraavaksi käyrille ja kätilö komensi miehen antamaan minulle päähierontaa, koska se lisää oksitosiinin eritystä, että vink vink vaan kärvistelijöille
.
Ammeeseen pääsin ja olin siellä 12-14. Supistukset voimistui ja tiheni. Siitä sitten vielä tarkkailuhuoneeseen ja hetken kuluttua alkoi olla tiukat paikat. 17 aikaan 6cm auki ja kalvot puhkaistiin ja voi huh huh, että teki kipeää tuossa vaiheessa
. Sain spinaalin ja klo 18 täysin auki. Vauvan sydänäänet laski aina supistellessa, välillä ihan tosi alas. Niinpä alettiin ponnistelemaan ilman tunnetta että pitää ponnistaa. Vauvan sydänäänet laski entisestään ja tuli sitten jo kiire ja hätä vauvan puolesta. Ponnistin kyljellään ihan johtuen noista sykkeen laskuista. Kyllä tuntui mukavalle, kun tunsi että nyt repeää, mutta samalla ponnistaa hätäpäissään että saa lapsen ulos hengissä
.
Lapsi syntyi onneksi hyvävoimaisena, eikä edes epparia tehty. Ja sitä tunnetta, kun sai lapsen rinnalle. Kylläpä taas itketti
. Tämä lapsi olikin paljon pienempi kuin syntyessään nelikiloinen isoveljensä. Eli paino 3579g, pituus 49cm, py 36cm. Siinä sitten vauva alkoi hanakasti imemään ja kätilö parsi alapäätäni kasaan. Repeämät ulottui emättimen pohjukkaan saakka ja kyllä tuntui ikävältä tikkaaminen. 
Lisäksi alaselkä ja lonkka ottivat itseensä ilmeisesti tuosta asennosta. Niitä nyt koskee ja pakottaa eniten.
Aivan uskomattomalta tuntuu, että nyt minulla on kaksi täydellistä poikaa
.
Tästä nyt voi puuttua jotain ja voi olla pikkuisen sekavaa tekstiä, kun unet ollut mitä ollut.
Eli supisteli useana yönä ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä. 26.11 illalla alkoi tulla säännöllisiä supistuksia alle 10 min välein. Siinä sitten yön kärvistelin, kun esikoinen ja mies nukkui. 5:30 kävin kysymässä, että jaksaisivatko nousta.
Ammeeseen pääsin ja olin siellä 12-14. Supistukset voimistui ja tiheni. Siitä sitten vielä tarkkailuhuoneeseen ja hetken kuluttua alkoi olla tiukat paikat. 17 aikaan 6cm auki ja kalvot puhkaistiin ja voi huh huh, että teki kipeää tuossa vaiheessa
.Lapsi syntyi onneksi hyvävoimaisena, eikä edes epparia tehty. Ja sitä tunnetta, kun sai lapsen rinnalle. Kylläpä taas itketti
. Tämä lapsi olikin paljon pienempi kuin syntyessään nelikiloinen isoveljensä. Eli paino 3579g, pituus 49cm, py 36cm. Siinä sitten vauva alkoi hanakasti imemään ja kätilö parsi alapäätäni kasaan. Repeämät ulottui emättimen pohjukkaan saakka ja kyllä tuntui ikävältä tikkaaminen. Lisäksi alaselkä ja lonkka ottivat itseensä ilmeisesti tuosta asennosta. Niitä nyt koskee ja pakottaa eniten.
Aivan uskomattomalta tuntuu, että nyt minulla on kaksi täydellistä poikaa
.Tästä nyt voi puuttua jotain ja voi olla pikkuisen sekavaa tekstiä, kun unet ollut mitä ollut.
Muokattu viimeksi:
.