Synnytysamme latenssivaiheessa

  • Ketjun aloittaja Amme?
  • Aloituspäivämäärä
A

Amme?

Vieras
Minulla synnytys lähestyy ja pohdin sitä haluaisinko hyödyntää tuota ammetta avautumisvaiheessa sairaalaan päästyä. Lämmin vesi toimii itsellä tosi hyvin jumeihin ja kiputiloihin, joten hyvä sen vuoksi mutta sitten kääntöpuolena jos olen jossakin paljussa tms lillunut useita tunteja niin olo on niin veltto, että jaksaako sitä synnyttää enää ollenkaan. Saisiko tästä siis mielipiteitä kannattaako kokeilla ja kuinka kauan jne? Voisiko liikunta/liikkeellä olo ajaa saman asian? Itsellä altiivinen urheilutausta saan mielihyvää liikunnasta myös.
 
Mä lilluin sairaalassa ammeessa viimeksi varmaan neljä tuntia avautumassa lisää. Mulla oli alla jo kahden vuorokauden supistelut, joten en osaa sanoa minkälainen vaikutus väsymykseen tällä oli :Face With Tears Of Joy: mutta toisaalta se amme ja kuuma suihku samalla vatsaa kohden auttoi tosi paljon ottamaan supistuksia vastaan, joten tekisin uudestaankin jos mahdollista! itse en olisi tuossa vaiheessa jaksanut enää hirveästi liikkua ainakaan koko aikaa, vaikka myöskin olen aktiivisesti urheillut muuten, eli oli oikein hyvä vaihtoehto tuohon väliin. kannattaa ehdottomasti kokeilla jos tulee mahdollisuus, eihän siellä tarvitse viipyä sitten pitkään jos se ei tunnukaan hyvältä.
 
Mä halusin esikoisen synnytyksessä ehdottomasti kokeilla ammetta, kun oon kokenut veden aina omana elementtinäni. Yllätyksekseni mä en kuitenkaan viihtynyt yhtään vaan alkoi ahdistaa koko amme, oli liian kuuma ja ei ollut yhtään hyvä olla. Eli mulla kävi päinvastoin ku oisin odottanut eli en osannutkaan rentoutua siellä ammeessa ollenkaan.
 
Joo eipähän tuota varmaan oikein voi tietää, kun vain kokeilemalla. Koetteko kumpikaan, että paikat joustais paremmin, kun olisi niitä käynyt eka hiukan pehmittelemässä vedessä?
 
vaikea sanoa, ei se ponnistusvaihe ainakaan lyhyt ollut ja epparikin piti leikata, et ei se amme mikään taikakeino ainakaan paikkojen pehmittämiseen ollut...
 
Niin taitanee olla kuitenkin enemmän omista kudoksista kiinni, kuin mistään jippas konsteista.
 
Mä mietin ammetta vaihtoehtona ennen synnytystä, mut sit avautumisvaihetta oli yöllä. Kaikki kehoitti yrittää nukkua ja kerätä voimia, no minä tein kuolemaa kippurassa sängyssä ja "yritin" nukkua 😂 Sit aamulla oli taas jo niin kipeä, että sai ihan muut kivunlievitykset eikä mitkään ammeet ollu kyllä enää mielessä.
 
Takaisin
Top