pinkkitimantti82
Jostain jotain jo tietävä
miten paljon olette miettineet tulevaa synnytystä? Onhan sinne joulukuulle vielä paljonkin aikaa, mutta itse olen taas alkanut lukemaan synnytyksiin liittyviä juttuja. Ensimmäinen synnytys meni hyvin, mutta jotenkin tuntui ettei sairaalassa mitään selitetty synnytykseni kulusta eikä siis millään tavoin pidetty minua ajantasalla. En saanut myöskään tilaisuutta keskustella synnytyksestäni ennen kotiutumista ja se jäi vaivaamaan. Tähän tulevaan synnytykseen haluan valmistautua paremmin ja haluaisin olla aktiivisempi koko synnytyksen ajan. Ensimmäinen synnytys oli kyllä hirveän pitkä. 23h 50min oltiin sairaalassa ja sitä ennen 14h kärvistelin kotona supistustusten kanssa, joten ei ihme jos voimat olivat vähissä enkä pystynyt olemaan enää kovin aktiivinen. Haluaisin nyt kuitenkin tehdä selkeän synnytyssuunnitelman, johon saisi laittaa kaikki toiveet esim. kivunlievityksestä. Ainahan voi joutua poikkeamaan suunnitelmista, mutta tällä kertaa olisi haaveena luomusynnytys, mikä jännittää jo jonkin verran. Välillä on olo, että vitsi kun pääsis jo synnyttämään mutta sitten toisaalta huokasen helpotuksesta, kun saa vielä valmistautua ihan rauhassa kaikkeen.