Synnytys

Emilia84

Silmät suurina ihmettelijä
joko kohta mennään? onko kellään ollut vielä synnytykseen viittaavia merkkejä? Itsellä tänään 38+0 ja yksi ilta oli muutaman tunnin kivuliaampia supistuksia ja muutenkin fiilikset siihen suuntaan, että kohta saatais olla aika . No mutta kaksi edellistä mennyt hieman ylinlasketun ajan, joten ei sitä kyllä yhtään tiedä.. mitkäs fiilikset on lähteä synnyttämään?
 
Mulla nyt 37+3. Välillä on irtoillut limatulppaa, mutta ei ole edellisissäkään ollut merkki synnytyksen käynnistymisestä. Viime viikolla supisteli enemmän parina yönä, mut nyt ei sit ole ollut kuin pari satunnaista supistusta. Kaikki neljä edellista mennyt yli lasketun ajan haarukalla 41+0-41+3. En oikee osaa sanoa mitkä on fiilikset. Todennäkösesti joutuu yksin sinne mennä tällä kertaa. Ei auta ku toivoo et päästäis polikliinisenä kotiin, niin ei tarvis jäädä osastolle ollenkaan.Oman synnärin tilanne koronan suhteen vielä ihan ok. Täl hetkel siel on sairaalahoidossa 6 joista 4 teholla, muutenkin määrät pysyny pienenä.
 
Kipeitä supistuksia on ollut jo kauan, joten en luota yhtään niihin. Toi paineentunne on kyllä ikävä ja siitä mieluusti haluaisin eroon. Esikoinen lähti syntymään säännöllisillä supistuksilla ja vattan sekoamisella, sitä tässäkin nyt odottelen. Jotenkin en usko, että vedet menee, kun ei ekallakaan kerralla mennyt. Esikoinen syntyi muistaakseni 40+5, kumpa tää nyt tulis viimeistään laskettuna aikana. Miehen pitäis päästä mukaan, ellei nyt yhtäkkiä sitten saa flunssaa... On mulle kyllä äärimmäisen tärkeää, että mies sais olla mukana. Polikliinistä myös toivon kovasti. Piti oikein tarkastaa mikä oman synnytyssairaalan tilanne tällä hetkellä koronapotilaissa on, vissiinkin kaksi teholla, mutta kokonaislukua sairaalassa olevista en löytänyt. Eipä kauheasti siis.

Ihan suhteellisen levollisin mielin suuntaan synnyttämään, tällä kertaa saa sitten oikeasti kätilöt luvan kuunnella mua :shifty:
 
Mulla vasta 35+5, joten toivottavasti vauva jaksaa vielä olla mahassa hetken aikaa. Toivoisin kyllä, että syntyisi viikolla 38 tai 39, sen verran tukala olo on.

Ihan hyvillä fiiliksillä olen lähdössä synnyttämään. Ensikertalaisena ei ole mitään tietoa, millainen kokemus odottaa, mutta luottavaisin mielin olen ja mielestäni ihan hyvin valmistautunut henkisesti ja psyykkisesti. Ainoa, mikä mietityttää on se, jos kätilö ei kuuntele toiveitani tai tuputtaa väkisin lääkitystä. Toivon kovasti, että mies pääsee mukaan synnytykseen ja että osastolta kotiuisin pian. Pikainen kotiutuminen on myös lukemani perusteella sairaalan tämänhetkinen tavoite, joten toivon hyvää vointia sekä vauvalle että itselleni.
 
35+6 ja iso vatsakumpu vielä korkealla joten ei mitään kiirettä. Nyt on vain ruvennut jännittämään, tullaanko tämä käynnistämään etuajassa vai saako syntyä itsekseen. Taustalla ja mielessä on vielä joku aika sitten tapahtunut viikolla 18 tehty keskeytyneen keskenmenon käynnistys ja sen jäätävät supistukset. Jotenkin tuo käynnistämisen mahdollisuus on pulpauttanut mieleen aiemmat tuntemukset. Ei ehkä varsinaisena pelkona tai suruna, ne olen saanut käsitelty. Mutta jotenkin se ”luomuna” käynnistyminen toisi enemmän mielenrauhaa. Iso syntymäpaino kyllä sitten taas vähän hirvittää.
 
Täällä 38+5 ja ei kyllä yhtään sellainen olo, että tää vauva olis tulossa. Maha edelleen tosi ylhäällä ja ei kivuliaita supistuksia tai limatulpan irtoamista jne. Kivuttomat harkkasupistukset sentään lisääntyneet hiukan.

Täällä vaan kovasti toivon, että pysytään miehen kanssa terveinä ja että lapsi tulisi itsekseen, ettei tarvi käynnistellä. Ottaa kyllä ihan hirveästi päähän, että radin takia joudun olemaan osastolla vähintään 2 vrk, vaikka sokerit pysyneet ilman varsinaista ruokavaliotakin hyvällä tasolla. Lisäksi mietityttää, että toivottavasti pystyn olemaan kotona sen verran pitkään, että päästään suoraan synnytyssaliin. En haluaisi yksin kärvistelemään kipujen kanssa osastolle ensin :inpain:

Synnytys itsessään ei pelota, lähinnä jännittää. Olen lueskellut nyt tässä loppuraskaudesta kirjoja aiheeseen liittyen sekä kolunnut netistä infoa, se rauhoittaa kummasti mieltä. Olen kauhea kontrollifriikki, niin helpottaa, että ainakin teoriassa tiedän tarkalleen, mitä synnytyksessä tapahtuu. Vaikka tiedostan, että käytännössä saatan olla ihan ulalla siellä synnytyksessä.
 
Mulla supistellu nyt 5 päivää tosi kivuliaasti tänään joutu soittaa synnärille ja sieltä tuli vastaukseksi etteivät he ota sisään vielä pitäisi kuulemma supistella 10 min välein kahden tunnin ajan tai mennä selkeesti vedet :/ tänää ev 36+2. sanoivat myös,että jos vedet menee pitää hakea piikki kypsyttää vauvan keuhkoja..
 
Mulla supistellu nyt 5 päivää tosi kivuliaasti tänään joutu soittaa synnärille ja sieltä tuli vastaukseksi etteivät he ota sisään vielä pitäisi kuulemma supistella 10 min välein kahden tunnin ajan tai mennä selkeesti vedet :/ tänää ev 36+2. sanoivat myös,että jos vedet menee pitää hakea piikki kypsyttää vauvan keuhkoja..

Aika jännä että sanoivat noin. Mulle sanottiin 34+jotain, en muista tarkkaa päivää, että kypsytyspiikkiä ei enää tarvita, saa syntyä jos syntyy. o_O
 
Aika yllättävää et kypsyttäisivät keuhkoja vielä noilla viikoilla (36+2), mutta ehkä se olis joku varovarokeino. Tsemppiä supistuksiin ja oloihin! Mulla on ollut aika vaihtelevat olot ja vauva ei ollut vieläkään kiinnittynyt (rv 38+2 muistaakseni nyt), joten neuvolatäti sanos et jos vedet menee ennen seuraavaa neuvolakäyntiä ni pitää mennä makuulle ja soittaa heti sairaalaan, jotta napanuora ei jää lyttyyn vauvan pään ja synytyskanavan väliin, nice . Joten toivotaan supistuksilla alkavaa synnytystä.
 
Eilen ensimmäisen kerran vähän tiukempia harkkasupistuksia ja paineen tunnetta. Ei kyllä vieläkään mitään kivuliaita supistuksia. Vauvan pää viimein siirtynyt alemmas, ehkä hän on ymmärtänyt, että tuolta oikeasta kyljestä ei pääse ulos :hilarious:

Tsemppiä Tiada supistusten kanssa ja myös muille näihin jännittäviin viimeisiin piina-aikoihin:)
 
Vähän pisti vauhtia sairaalakassin pakkaamiseen kun äsken vauva teki jonkun tosi äkäisen liikkeen ja kuulin selvän napsahduksen alhaalta. Aiemmin ei ole kalvot napsuneet. Supistuksia oli aiemmin tällä viikolla jonkun verrankin, mutta epäsäännöllisiä. Tänään ei ole supistellut kipeästi, paitsi yöllä, kivuttomia tuntuu olevan koko ajan kun nousee ylös istumasta.
 
Hän on täällä :) meille syntyi tänä yönä ihana poika rv 39+jotain. Sairaalassa kerettiin olla vain kaksi tuntia, että hieman vauhdilla tultiin :) sairaalassa on tosi hyvä palvelu nyt Koronan takia (esim. Ruoat huoneisiin yms.) . Stemppiä kaikille tuleviin koitoksiin :)
 
Hän on täällä :) meille syntyi tänä yönä ihana poika rv 39+jotain. Sairaalassa kerettiin olla vain kaksi tuntia, että hieman vauhdilla tultiin :) sairaalassa on tosi hyvä palvelu nyt Koronan takia (esim. Ruoat huoneisiin yms.) . Stemppiä kaikille tuleviin koitoksiin :)

Paljon Onnea! :love7
 
Hän on täällä :) meille syntyi tänä yönä ihana poika rv 39+jotain. Sairaalassa kerettiin olla vain kaksi tuntia, että hieman vauhdilla tultiin :) sairaalassa on tosi hyvä palvelu nyt Koronan takia (esim. Ruoat huoneisiin yms.) . Stemppiä kaikille tuleviin koitoksiin :)
Onnea:Heartbigred
 
Mitäs sinne kuuluu tiada92? Kirjottelit joku aika sitte että on supistellu jo pitempään? Onko tehnyt mitään vai lopahtiko kokonaan?
 
No nyt luinkii tosta toisesta ketjusta. Voimia! Toivottavasti ei tarvis enää kauan sun odotella.
 
Hän on täällä :) meille syntyi tänä yönä ihana poika rv 39+jotain. Sairaalassa kerettiin olla vain kaksi tuntia, että hieman vauhdilla tultiin :) sairaalassa on tosi hyvä palvelu nyt Koronan takia (esim. Ruoat huoneisiin yms.) . Stemppiä kaikille tuleviin koitoksiin :)

Paljon onnea :Heartred Kiva kuulla, että sairaalassa mennyt hyvin, kun itseä jännittää, et miten tulen pärjäämään ilman miestä siellä. Mutta enköhän selviä :happy:
 
Takaisin
Top