Synnytys

Immelle tsemppiä :)

Olin eilen illalla myös jo ihan valmis että nyt, mutta supistukset loppui kuin seinään. Yöllä muutamat supistukset ja muutenkin valvottu ja pohdittu yö takana.

Nyt kohti polia. Lapset sanoi kun kouluun jätin että et sitten tule kotiin ilman vauvaa.. Luulenpa kyllä että kotiin vielä mennään.

Täällä oli kans eilen masu tosi kipee (niinkun joka ilta viimesen 1,5 viikkoo), mut eipä mittää tapahtunut. Oon varmaa vaan jonkun mahapöpön napannu ku maha sekasin ollu useemman päivän ja välillä oksennellutkin...

Jos vauva haluis valkata kaikista huonoimman päivän syntyä niin se ois varmaan tänä iltana/ens yönä. Että eiköhän se sitten tännää tuu, jos vanhat merkit pitää paikkansa... jos jotain positiivista pitäs keksiä, niin viime yönä nukuin ekan kerran viikkoon ees jotenkin kohtuullisesti.

Eikä Imme, ihan mahtavaa!!! Tsemppiä sinne, eiköhän tänään ole jo vauva sylissä <3

Onnea Tutuuh! Olipas nopeaa toimintaa :) <3

Tsempit Immelle koitokseen! Pian sielläkin nyytti! <3

Muokattu viimeksi:
Immelle supistustuulia! :)

Täällä meikällä 41+1 ja ei merkkejä ilmassa. Torstaina synnärillä yliaikaiskontrolli, voi kun alkais syntymään ennen sitä. Pelkään niin käynnistystä vaikka terkka kyllä sanoi että ei ole automaattisesti tuo käynnistysaika mutta varautua kuitenkin jäämään.

En malta odottaa vauva-uutisia. Tule imme heti kertomaan uutiset ;)

Omaa napaa. Kivuttomia supistuksia hyvin joka päivä. Limatulppaa irronnut 3-4päivänä. Eilen söin tölkillisen ananasta (kun ananaksesta sanotaan kanssa että hyviä aineita käynnistää synnytyksen), niin jopa 2 oikeen napakkaa supistusta. Sitten ei mitään. Yöllä ei mitään. Tämä aamu taas kauheet menkkakivut. Taaperoisen pukeminen lisää mahakipua. Nukutuslenkillä kestosupistus (kivuton). Niin että kyllä jaksaa kiusata. En siis sano että oireet niin selkeät että oikeasti olisin jo kassia synnärille tarkastamassa. Plaaaah

En malta odottaa vauva-uutisia. Tule imme heti kertomaan uutiset ;)

Omaa napaa. Kivuttomia supistuksia hyvin joka päivä. Limatulppaa irronnut 3-4päivänä. Eilen söin tölkillisen ananasta (kun ananaksesta sanotaan kanssa että hyviä aineita käynnistää synnytyksen), niin jopa 2 oikeen napakkaa supistusta. Sitten ei mitään. Yöllä ei mitään. Tämä aamu taas kauheet menkkakivut. Taaperoisen pukeminen lisää mahakipua. Nukutuslenkillä kestosupistus (kivuton). Niin että kyllä jaksaa kiusata. En siis sano että oireet niin selkeät että oikeasti olisin jo kassia synnärille tarkastamassa. Plaaaah

Täällä kans aika sama tilanne. Kivuttomia supistuksia vähän silloin sun tällöin ja muutama napakka supistus väliin. Tota en tiennyt et ananaksessa olis jotain mikä käynnistäis synnytyksen mutta jostain syystä tehnyt hulluna mieli ananasta ja pari tölkkiä tullut syötyä. Ehkäpä mun kroppa haluaa tän lapsen yhtä paljon ulos ku pää[emoji23] ehkäpä laitan miehelle viestiä et tuo tuoretta ananasta ku tulee töistä [emoji23]

Näköjään olin kirjoittanut tuon kommenttini tänne synnytys-palstalle kun olin mukamas kirjoittelemassa oireisiin :D munkin pitää hakee ananasta lisää :D

Mä en myöskään tiennyt tuosta ananaksesta. Sitä on kyl tullut viime aikoina syötyä ihan urakalla kun on kansmieli tehnyt, mutta mulla ei ainakaan oo ollut mitään apua siitä. Vähän alan epäileen, että tämä lapsi ei tajua tulla pihalle ennen kun käynnistetään. Tai no, oikeestaan epäilen, että taitanee tulla leikkaamalla vasta ulos kun en usko, että siitä käynnistyksestäkään mitään apua on, ainakaa mistää oksitosiinista ku ei se esikon kohallakaan tehonnut(oksitosiinia sain siis että olis supparit voimistunut,ei toiminut ollenkaan).

Taidan myös hakea ananasta..
Ultrattiin ja normaalin neuvolan tapaan tehtiin tarkastukset. Ja rapsutteli se lääkäri vähän myös kohdun suuta, yhdelle sormelle auki ja kaulaa 1,5 cm. Että jotain sentäs supistukset saaneet aikaiseksi. Mutta annetaan tulla omalla painollaan, 3850g oli nyt Painoarvio. Vähän pisti hämilleen kun huone oli täynnä sakkia, lääkäri, kaksi kandia ja hoitaja.. Ole siinä sitten haarat levällään, oman miehen ja kahden mies lääkärin edessä. Ja olivat vielä iloa silmälle :wacky:

Nii ananaksesta! Sitähän pitäis syödä ihan hirveesti että muka auttais, mutta se kuuluu näihin kuuluisiin konsteihin saada synnytys käyntiin. :) mutta jos mieli tekee syödä, ni ei se vaaraks oo :)

Samoin papaija, sekin kuulemma pitäis käynnistää synnytys mut tiedä sit näistä poppakonsteista:p tuskin synnytystä mikään ruoka aine käynnistää jos aika ei ole kypsä näin muuten;)

Tänään syntyi meille pieni tyttö klo 6.37. Olipahan homma puskea ulos, kun pikkuinen päätti tulla toinen käsi poskella :grin onneksi vauva syntyi nyt eikä viikon päästä, sillä painoa löytyy huikeat 3922 grammaa ja pituutta 53 cm. Hän on ihana :love7

Takaisin