Synnytys

Mulla on pelkopolille aika ensiviikolla ja ihan napakoin mielin olen sinne menossa. Mä aion vaatia ja myös saada itselleni sektion vaikean synnytyspelon vuoksi. Mua vaan pelottaa niin kovin kys. asia jo ihan alkuraskaudesta asti, tai oikeastaan ennen kuin edes tulin raskaaksi olen tiennyt että en tule lastani alateitse synnyttämään. :)
 
mua pelottaa eniten asias se et mitä jos sit ku tulee lähtö niin yhtäkkiä kukaan ei ookkaan valmis oleen sillon koirien kans, vaikka asiaa onki alettu jo nyt hoitaan. et mitä jos ne yhtäkkiä jääki vaan yksin kotiin moneks päiväks.. kuulostaa varmaan kaikkien muitten mielestä ihan tyhmältä..
 
voi kuule, ei kuulosta hullulta :D me lähettiin mun kipujen takia käymään synnärillä pe-illalla kun mulle oli aamulla laitettu ballonki. synnytys käynnistettiinki samalla ja isäntä pääs käymään kotona seuraavan kerran la-iltapäivällä.. meillä siis tuolloin vuoden vanha kani yksin kotona pimeessä häkissä! :D
 
Riittävästi vaan mahdollisten koiranulkoiluttajien puhelinnumeroita mukaan. Vaikka sitten jonkun 4H kerhon dogsitterin tms.

Enempi mua huolettaa että saadaan lapsille (lähinnä nuorimmalle) järkättyä joku aikuinen paikalle jos lähtö tulee yöllä... Lapset voi sitten koiran pissittää :)
 
Olen myös miettinyt tulevaa synnytystä vaikka tiedän että ei sitä tavallaan voi yhtään tietää mitä edessä taas on.Edellisestä on jo yli 12v joten lukeudun uudelleen synnyttäjiksi.Esikoisen synnytys kesti hyvin pitkään mutta oli simppeli.Puudutuksena oli paracervikaali,heti synnytyksen jälkeen olin sitä mieltä et tää ei ollut niin kamalaa kuin luulin.Jäi hyvä mieli...Palautuminen kesti kauan,repeytymisen vuoksi en pysytynyt istumaan viikkoon,kun taas ystäväni,joka oli samaan aikaan synnyttämässä esikoistaan "palautu" jo laitoksella,arvatkaa kadehdinko kun toinen istuskeli vauva sylissä ja mä pelkäsin ihan pissallekkin menoa,jos vaikka repeytyy uudelleen tjn.=)  Toista odottaessa kokeneemmat kertoivat että toinen tulee nopeasti ja on vielä helpompi...sittenhän mulla ei olis mitään hätää?!?Toinen tuli tosiaan nopeammin mutta oli aivan kamala synnytys,totesin synnytyksen jälkeen etten ikinä enää!Palauduin kuitenkin heti synnytyksen jälkeen ja olin paljon energisempi.Molemmissa oli puudutuksena paracervikaali ja toivon saavani sen tämänkin kohdalla.Jokatapauksesa siinä vaiheessa kun saa sen ihanan aarteen syliin,unohtuu kaikki muu! <3
 
Tuuli77: Mullakin oli edellisessä pcp käytössä;ihan ok se tehos;laitettiin pari kertaa,eka kerta ei tuntunut kauheesti,mut toinen kerta vähän kirpas (VAIKKA mä kuulinkin,et tämä mieslääkäri oli oikein tosiammattilainen,ni ei se siltä kauheest tuntunut,ku ei meinannu löytää (??) oikeaa kohtaa,johon laittaa..edellinen naislääkäri löysi oikein hyvin,mitään ongelmaa ollut)

Muita kivunlievityksiä,joita mulla on ollu käytössä ovat epiduraali,ilokaasu,Petidin jne....Noilla sitä on menty ja hyvinhän ne kaikki loppujen lopuksi menivät
 
Takaisin
Top