Synnytys lähestyy - olot ja tilat

Jännityksellä jo odotan ekojen maaliskuisten synnytyksiä. Ekoilla on kohta se 37 raskausviikkoa täynnä.
Miltä tuntuu?
Mitä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä?
Jänskätään yhdessä! :3some:dummy::dummy1::nailbiting::smiley-bounce013

Ensikertalaisena ei oikein tiedä, mikä on merkki mistäkin. :nailbiting: Itellä lähinnä uusina viime aikojen tuntemuksina kova vihlonta kohdunsuulla vauvan myllätessä ja kovahkot napsahtelut mahassa. Ei välttämättä viittaa mihinkään kovin pian käynnistyvään, mutta uusia tuntemuksia kuitenkin. :angelic: Ja nyt 36+4.
 
Vihlonta kohdunsuulla on merkki kohdunsuun muutoksista, kun synnytys lähestyy. Näillä viikoilla siellä tietysti tapahtuu.. mutta siitä ikävä kyllä voi tietää, onko synnytys huomenna vai neljän viikon päästä..
 
Mulla tuntuu, että tyyppi kaivaa tietään ulos tuolla alhaalla xD samaa teki esikoinenkin silloin joskus. Ja muutenki kävely todella tukalaa, ku on niin painostava fiilis down there... Menkkajomotuksia lantion seudulla, tissit arat... Viikkoja vasta 35+1, joten aikaa on vielä kuukauden päivät. Mitään en oikein jaksa tehdä, varsinkin liikkuminen ulkona (esikoista kärryissä lykkien) on todella raskasta. Viime kerralla tuli kyllä muutaman vkon ajan todella polttavia fiiliksiä, ku paikat pehmeni, joten en todellakaan usko, että tässä lähiaikoina mitää radikaalia tapahtuu. Odottavan aikahan on tunnetusti pitkä [emoji23]
 
Tosi samanlaista mulla Sunflower83!
Olisi kiva tehdä monenlaista ja lähteä vaikka käymään Tallinnassa, mutta ei vaan jaksa.. raskausolon lisäksi mun unia rajoittaa tuo 1-vuotias touhupakkaus..
 
Tänä aamuna vessareissun jäljiltä, aamuviideltä pimeässä keittiössä pahoinvoivana syödessäni ajatus kieltämättä oli, että jo alkaa riittää :D mutta kun polikäynnillä aamupäivällä tuli puheeksi loppusuora ja synnytys (mahd. käynnistys reilun kahden viikon päästä) niin nyt tässä herkistelen sohvalla ja mietin miltä tuntuu saada tuo pikkuinen potkiskelija lopulta syliin... :)
 
Tänään tuli sen verran elvät merkit, että kyllä tässä loppsuoralla ollaan. Jousuin jättämään pyykkituvalla puuhat kesken ja laittamaan miehen hoitamaan homman loppuun. Mutta wniten harmittaa, että jäi tämän takia esikoisen vanhojentanssit tänäiltana näkemättä. En vain uskaltanut lähteä kun alko tuntua että kohta on lähtö jos nousen ylös ja kovin rasitan. Onneksi mies meni ottamaan kuvia niin saan nähdä niistä kuinka tanssit on menneet ja tanssiparin mekon . Nyt tänään siis tasan tuo 37viikkoa, niin ei ihan vielä viitsisi päästää pikkusta ulos...
 
Tänään tuli sen verran elvät merkit, että kyllä tässä loppsuoralla ollaan. Jousuin jättämään pyykkituvalla puuhat kesken ja laittamaan miehen hoitamaan homman loppuun. Mutta wniten harmittaa, että jäi tämän takia esikoisen vanhojentanssit tänäiltana näkemättä. En vain uskaltanut lähteä kun alko tuntua että kohta on lähtö jos nousen ylös ja kovin rasitan. Onneksi mies meni ottamaan kuvia niin saan nähdä niistä kuinka tanssit on menneet ja tanssiparin mekon . Nyt tänään siis tasan tuo 37viikkoa, niin ei ihan vielä viitsisi päästää pikkusta ulos...

Alkoiko supistelee sen verran kipeesti vai? Miulla oli aamulla neuvola ja terkkari melko napakasti kokeili vatsan päältä, miten päin vauva oikein on. Nyt loppupäivän tullut melko tiheesti kivuttomia supistuksia + jomotusta selässä ja alavatsalla. Ei tainnut kohtu tykätä kopeloinnista..
 
Muutaman kerran on jo useamman tunnin supistellut kipeästi ja tiheästi, mutta toistaiseksi aina loppuneet. Eilen illalla särki ja poltti myös selkää, koko päivän vatsaa oli kiristänyt ja supistuksia tuli, kuitenkin aika epäsäännöllisesti. Kaikki tuntemukset loppuivat yöksi, mikä oli toisaalta tosi kiva, sai nukuttua :) huomenna vyöhyketerapia niin saas nähdä kuin käy :P ja huomenna rv 39+0
 
Hissukseen oon nyt ollu viime torstain jälkeen. Pe. oli neuvola ja siellä syke pienellä liki 200 vaikka mitattiin useammassa asennossa ja tauonkin kanssa. Joten pääsin käymään naistelklinikalla käyrillä, tehtiin samalla koko arvio. Tunnin käyrä oli kuitenkijo normaali, jäi vain sellanen olo että olisko aamukahvit siellä sitten vielä vaikuttanu. Ni en oo nyt sitten juonu niin paljoa kahvia . Paino arvioksi tuli 3,4kg lääkäri kyllä sanoi ettei kädessä tunnu niin isolta. Saa nähä nyt sitten kuinka vielä ennättää kasvaa, pe oli tosiaan rv 37+1 eli vielä olis hetki. Itellä kyllä sellanen olo, että saa nähä päästäänkö maaliskuun puolelle. Joten päivä kerrallaan täällä elellään...
 
Vadelmiina vaikuttaisko muka kahvi vauvan sykkeeseen noin? Mulla on usein neuvola aamulla eikä vauvan sykkeet ole koskaan ollu korkeat (kaikissa raskauksissa siis).
Hyvä että pääsit näytille ja kaikki oli hyvin.
 
200 kuulostaa kyllä varsin korkealta, ehkä hällä oli siellä jumpat menossa? Meillä poitsulla oli käyrillä korkeimmillaan 180 luokkaa kun hikotteli ja mylläsi menemään 1,5 h putkeen... Loppua kohden pitäis ilmeisesti vähän keskisykkeen laskea kun ei ole enää niin paljon tilaa myllätä :)
 
Olin eilen naistenklinikalla lääkärillä. Painoarvio 2,8kg. Kaikki kuulemma oikein hyvin vauvalla ja kohdussa ylipäätään. Lääkäri sanoi, että koska kaikki on niin hyvin, vauvalla ei ole kiirettä syntyä. Näin lyhyillä synnytysväleillä kuulemma usein resurssit alkaa olla vähäiset ja siksi vauvat herkästi syntyvät etuajassa. Mutta totesi vielä, etteihän sitä koskaan voi tietää.
 
Mulla ollu synnytysvälit 1v2kk ja nyt tulee samaa luokkaa ehkä vähän vähemmänkin, riippuu koska syntyy. Neuvolasta sanottiin että voi syntyä aikasemmin kun on noi lyhyet välit, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten se menee.

Nyt on ollu viikon iltasin selkä/maha "kipuilua" mut on menny sit aina ohitte. Nyt siis 37+4
 
Vaikea sanoa, onko synnytys lähellä vai ei, mutta kirjailenpahan kuitenkin tähän viime viikon aikana ilmenneitä, uusia oireita: vihlontaa alavatsassa ja kyljissä, mieliala tavallista herkempi, viime yönä noin 5 h kipeitä supistuksia ja nyt jatkuva selkäjomotus päällä.
 
Vaikea sanoa, onko synnytys lähellä vai ei, mutta kirjailenpahan kuitenkin tähän viime viikon aikana ilmenneitä, uusia oireita: vihlontaa alavatsassa ja kyljissä, mieliala tavallista herkempi, viime yönä noin 5 h kipeitä supistuksia ja nyt jatkuva selkäjomotus päällä.

Voi tulla mulle seuraaksi sitten :D tässä synnytysosastolla ei oo melko ketään hetkellä :wink
Mulle laitettiin ballonki ja veikkaan että täänään viellä ei syntyy :) supista välillä vähän mut ei kovin kivuliasti. Olisin pääsenyt kotiin lääkärin puolesta mutta kuin kätilö kuuli että olisin kymmenen asti yksin kotona ja mies töissä sit suositteli kovasti jäämään osastolle.. noo ei mua haittaa niin jäin sitten ja olen yksin kahden hengen huoneessa ihan rauhassa :D yritän nyt lepoa ja nukkua paljon vaan pystyn ennen kuin synnytys menee käyntiin :)
 
Voi tulla mulle seuraaksi sitten :D tässä synnytysosastolla ei oo melko ketään hetkellä :wink
Mulle laitettiin ballonki ja veikkaan että täänään viellä ei syntyy :) supista välillä vähän mut ei kovin kivuliasti. Olisin pääsenyt kotiin lääkärin puolesta mutta kuin kätilö kuuli että olisin kymmenen asti yksin kotona ja mies töissä sit suositteli kovasti jäämään osastolle.. noo ei mua haittaa niin jäin sitten ja olen yksin kahden hengen huoneessa ihan rauhassa :D yritän nyt lepoa ja nukkua paljon vaan pystyn ennen kuin synnytys menee käyntiin :)

Oispa hauska tulla seuraksi! :hilarious: En pistä pahakseni, jos vaikka alkais syntymään. Ei viime öiset kipuilut kuitenkaan niin kivoja oo ja väsymystä pääsee kyllä kertymään, jos useampi yö menee noin vähillä unilla. Tsemppiä ihan hirmuisesti sinne!
 
Takaisin
Top