Synnytys lähestyy - ajatuksia?

Hyvä idea tuo lahja vauvalta isommalle sisarukselle :)
Mulla on käynnistys luvassa ellei ala syntymään nyt ennen loppuviikkoa, se pelottaa. Siis käynnistys. Olin ajatellut, että kun esikoinen hoitui lähes luomuna, joskin minun panikoidessa siinä samalla kipua ja kaikkea tuntematonta, nyt osaisin ottaa rennosti ja antaa ns.luonnon hoitaa asian mahdollisimman omatahtisesti ja rauhallisesti. Ja nyt sitten joudunkin erittäin tod.näk käynnistykseen :sad001 Ihan jo ajatus jostain pallossa alapäässä tai se supistustippa ahdistaa. Sain esikoisen kohdalla synnytyksen loppupuolella supistusten hiipuessa tuota tippaa, ja ne sen myötä tulleet supparit oli jotain aika kamalaa.
 
Hyvä idea tuo lahja vauvalta isommalle sisarukselle :)
Mulla on käynnistys luvassa ellei ala syntymään nyt ennen loppuviikkoa, se pelottaa. Siis käynnistys. Olin ajatellut, että kun esikoinen hoitui lähes luomuna, joskin minun panikoidessa siinä samalla kipua ja kaikkea tuntematonta, nyt osaisin ottaa rennosti ja antaa ns.luonnon hoitaa asian mahdollisimman omatahtisesti ja rauhallisesti. Ja nyt sitten joudunkin erittäin tod.näk käynnistykseen :sad001 Ihan jo ajatus jostain pallossa alapäässä tai se supistustippa ahdistaa. Sain esikoisen kohdalla synnytyksen loppupuolella supistusten hiipuessa tuota tippaa, ja ne sen myötä tulleet supparit oli jotain aika kamalaa.
Mulla käynnistettiin esikoinen puhkaisemalla kalvot. Ei tarvinnut ballongia, ei tippaa. Ja kivuiltaan ihan samanlainen kuin spontaanisynnytys. Ja nopeampi myös. Eli käynnistetty voi olla myös hyvä kokemus. Se tässä synnytyksessä on kurjaa, ku ikinä ei tiedä mitä on vastassa...
 
Mulla käynnistettiin esikoinen puhkaisemalla kalvot. Ei tarvinnut ballongia, ei tippaa. Ja kivuiltaan ihan samanlainen kuin spontaanisynnytys. Ja nopeampi myös. Eli käynnistetty voi olla myös hyvä kokemus. Se tässä synnytyksessä on kurjaa, ku ikinä ei tiedä mitä on vastassa...

Kiitos rohkaisusta :) Sitä toivon, että tilanne olisi tän pitkän supistelun jälkeen tarpeeksi kypsä pelkille kalvojen puhkaisulle.
 
Koskeeko se vierailukielto jo kaikkia sairaaloita vai vaan jotain tiettyä?
 
Vähän alkaa jo jännittämään, eniten et miten synnytys lähtee käyntiin
 
Koskeeko se vierailukielto jo kaikkia sairaaloita vai vaan jotain tiettyä?
TYKSissä oli ainakin viel jossain vaiheessa kielto. Et oo kyl varma onko purettu.
 
TYKSissä oli ainakin viel jossain vaiheessa kielto. Et oo kyl varma onko purettu.
Tyksissä sanottiin helmikuun puolessavälissä, et kielto kestää luultavasti kevääseen asti. Varmaa tietoa ei ole. RS on vissii aika laajalta ongelma nyt.
Oon myös miettiny miten toi korona vaikuttaa. Jos miehellä köhää, ni pääseekö synnytykseen mukaan... Ei olla reissattu tms., mut eipä siitäkään tiiä miten paljon sitä on liikkeellä tuolla kaupungilla/kaupoissa.
 
Tuoreen Tyksin tiedotteen mukaan vuodeosastolle ei pääse edes tukihenkilö... Hitsi... :sad001 Synnyttämään yksin ja sit viel isä ei pääse edes osastolle katsomaan. Tosin en tiedä oisko päässy muutenkaan, ku ei halua viedä esikoista minnee hoitoon siks aikaa...
 
Juu täällä ollaan parhaillaa TYKSissä. Onhan tä aika tylsää omalla tavallaan olla täällä yksin. Mut ainakin on tullut levättyä ja tutustuttua rauhassa vauvan kanssa toisiimme. Onneks on puhelimet, ni me ollaan ainakin soiteltu paljon videopuheluita.
 
Juu täällä ollaan parhaillaa TYKSissä. Onhan tä aika tylsää omalla tavallaan olla täällä yksin. Mut ainakin on tullut levättyä ja tutustuttua rauhassa vauvan kanssa toisiimme. Onneks on puhelimet, ni me ollaan ainakin soiteltu paljon videopuheluita.
No, totta tuokin, että saa ainakin levättyä.
Isä varmaan pääsee sen verran johonkin aulaan käymään, et saa kaukalon ja kotiutumisvaatteet tuotua?
 
No, totta tuokin, että saa ainakin levättyä.
Isä varmaan pääsee sen verran johonkin aulaan käymään, et saa kaukalon ja kotiutumisvaatteet tuotua?
Juu, tohon hissiaulaan saa sen verran tulla käymään. Me ollaan just tässä kans tekemässä lähtöä, ni isä tuo just tavarat hissille. Käyn ne siitä hakemassa ja sit tuun pukee vauvan huoneeseen ja sit kotio :)
 
Takaisin
Top