synnytys- ja raskausunia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nooris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt vasta tullut näitä ihmeellisiä unia, olen kaatunut mahalleni kotona tai vauva syntyy keskosena ja sit jotain tosi sekavia unia joissa ei ole mitään järkeä! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Yksi yö näin unta vauvasta, joka oli jo meille syntynyt, kaikki meni täydellisesti ja oli ihan toisenlainen kuin aiempi uni jossa mikään taas ei onnistunut.. Viimeyönä lapsi olikin jo isompi ja aivan kamala, oikea hirviö! :D malttamattomana odotetaan mikä sieltä tulee :D

Näin pari kuukautta sitten unta, että poika oli jo muutaman kuukauden ikäinen ja sisko oli raskaana ison mahan kanssa. Se oli kiva uni. Sitten päivällä tuli sisko käymään ja kertoi olevansa raskaana. Se oli mahtavaa, hypin innosta ja kerroin heti unestani.
Aika hassu juttu :)

Perhevalmennuksessa näytettiin synnytysvideo ja seuraavana yönä näin unta, että mä synnytin, näillä viikoilla, eli keskosena. Ähelsin koko yön. Ihan kiva oli herätä ja todeta sen olleen vaan unta. Muuten ei oo ollut mitään kovin isoja yöllisiä aherruksia, ainakaan en muista.

Hauskaa nitti! Mä näin aikoinaan unta (en ollut raskaana tuolloin itse) kaverin synnytyksestä ja siitä kumpi lopulta tuli! Se oli aika huimaa, koska uneni toteutui! :) etukäteen siis ei ollut tiedossa kumpaa hän odotti tuolloin ja gän oli murehtinut kun vauva oli perätilassa eikä näyttänyt kääntymisen merkkejä. Unessä näin että vauva syntyi normaalisti pää edellä ja että tyttö tuli! Kun kerroin unestani hänelle, hän katsoi minua pitkään ja sanoi vauvan vauvan eilen kääntyneen raivotarjontaan! :)
Nyt on ollut unien suhteen hiljaista, en ainakaan muista unia vaikka joskus tuntuu että on koko yön jotain unta nähnyt... :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Täällä nähdään paljonkin unia vauvasta ja synnytyksestä. Enimmäkseen sellaisia, ettei imetys onnistu yms :) mutta yhtenä yönä näin unta synnytyksestä, joka meni erittäin hyvin. Ei kipuja, vauva vain tuli ulos. Synnytyksen jälkeen lähettiin heti sairaalasta ja mentiin suoraan johonkin pikaruokapaikkaan syömään vauvankanssa, siellä vähän alkoi huimaamaan, mutta ihmettelin että näinkö vähällä sitä pääsee :) Oikea synnytys ja jälki meiningit ei ehkä ihan noin mene kuitenkaan.. :) Unessa vauva painoi syntyessään 4112g.. sitäki oon viimeajat ressannu että toivottavasti ei synny kovin isoa vauvaa. mieluusti kun ensimmäinen on niin olisi mukava jos olisi alle 4kg :)

näin viime yönä unta, että synnytin kaksospojat (niin siis yksi pitäisi olla tulossa :) ). toisella oli siniset silmät ja toisella harmaat tai lähempänä mun silmien väriä (olen ruskeasilmäinen ja näin siis vähemmistönä tässä sinisilmäisten perheessä :) ). sit jotenki unessa alkoi huolestuttaa, kun tää sinisilmäinen poika oli virkeämpi ja imetin häntä enkä ehtinyt yhtään hoitamaan tätä toista ja hän ei edes pyytänyt tissiä ym. oli vähän huoli herätessä, et mitenköhän se toinen pärjää ku hoito oli noin huonoa.

Viimeyönä uni oli ihan painajainen.. Unessa vauva syntyi sektiolla ja oli liian pieni ja teknologia oli mennyt siihen että vauvasta siirrettiin elimet ym. Robottikehoon!!! Lapsi ei selvinnyt ja muutenkin oli niin shokki kun vauva oli robotti, niin ei olisi pystynyt sitä edes katsomaan... Sitten alkoi kamala taistelu tulla uudelleen raskaaksi.. Kaikki oli unessa niin kamalaa, kun kaikki oli tyttöä varten valmiina, mutta nyt sitä ei ole ja ei tiedä milloin seuraava edes saisi alkunsa, kun ensimmäistäkin yritettiin niin kauan ja sitten sattuisikin, että tulisi poika.. (Ja niin siinä taisi ollakkin, että ensivuodelle olisi syntynyt meille poika, mutta uni loppui siihen)...

Ja unessa oli muutakin outoa kyllä, kun kuolleita kavereita haamuina ym.. Huhhuh :D

minäkin näin toissayönä synnytysunta, johtui varmaan siitä, että pohdin kovasti synnytysvalmennusta, joka oli lauantaina.

Itse synnytyksestä en muista paljoa, mutta imettäminen ei meinannut onnistua, kun maitoa tuli suorastaan suihkuamalla :eek:

Hoitaja sitten kiinnitti rinnan sivuun imukupilla pullon johon osa maidosta suihkusi ja sitten pikkutyttö sai imettyä normaalisti. :grin

Huh, mikä uni oli yöllä! Tyttö päätti syntyä nyrjähtää vanhempieni saunaan, ihan flops tuli vain lauteille! :D unessa vauva oli niin pieni ja luiseva ja ruskea silmäinen!! :o :D jotenkin pelottava uni oli..

Voih, täällä oltiin taas viime yönä synnärillä! :p Monesti näen unta, että lähen synnärille. Joka unessa vaan skipataan se itse synnytys tai en siinä unessa muista siitä mitään. Mutta sitten herään osastolta ja hoitaja tuo mulle pienen nyytin syliin :) Viime yönäkin heräsin siihen kun oikeasti itkin ilosta :love7

nyt näin pitkästä aikaa synnytysunta!
Johtuen varmaan kyläilystä kummipoikien luona, jotka ovat kaksoset, että ensimmäisessä unessa synnytin kaksoset.

Toisessa unessa (samana yönä!!) soitin synnärille, että nyt tämä perätilalapsi on tulossa, niin käskivät itse yrittää kotoa kääntää, eikä saanut vielä lähteä synnärille.

ALotta, yrititkö sä siinä unessa sitä sitten jotenkin kotona kääntää? :D

Pirpindae: juu, käsillä lähinnä painelin vatsan päältä että kääntyisi, onneksi kuitenkin vain unessa, enkä oikeasti!

Mä olen yhden kerran nähnyt unta tästä vauvasta ja silloinkin näin painajaista et aina kun koitin nostaa häntä vaikka kuinka varovasti niin sen niska napsahti ja pää nyrjähti aina sivulle ja se alkoi itkeä ihan kamalasti! :( muita unia en ole vauvasta nähnyt. Mun unet yleensä koskee mun puolisoa ja sitä et se on aina häveyksissä ja yritän etsiä sitä tai soittaa sille enkä saa sitä kiinni. Puhelin vaan ei tottele tai ei yhdistä puhelua! Ihan kauheita unia.. sit herään aina omaan itkuun ja huutoon. Monesti vauvakin herää ja alkaa sätkiä..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Viime yönä näin ensimmäistä kertaa unta itse synnytyksestä! Minä pusersin ja punnersin ja niin tuli pieni tyttö maailmaan. Hetken oli ihan hiljaista ja sitten kuului ensimmäinen rääkäisy ja mun sydän suli :love017 Oli kyllä aika todentuntuinen uni.. Joskohan se alkais h-hetki olla jo käsillä kun tulee tämmösiä unia..:p

Kun näitä muidenkin juttuja lukee niin ei voi kun todeta että kyllä nämä raskausajan unet ovat toinen toistaan ihmeellisempiä :grin:grin Mä olen kaksi kertaa nähnyt unta että olen synnyttänyt ja vauva on osannut heti puhua..kätilöt sanoivat että on ihan normaalia..pari kertaa olen saanut pojan joka onkin puoliksi lisko ja puoliksi ihminen..kerran itseasiassa synnytin kaksoset, joista toinen oli noin 15cm pitkä (ihan normaalia kuulemma tämäkin, kasvoi seuraavana päivänä puoli metriä) ja toinen oli taas tällainen alien/koira/lisko joka söi koruja ja muita metalliesineitä..onneksi on masu ollut joka kerta herätessäni omalla paikallaan...:grin

Täällä nähty kaks eri unta tulokkaasta: toisessa olin nukkunut omassa sängyssä koko synnytyksen ajan ja mies oli vain hoitanu koko homman eli toiminut kätilönä eikä olluy raaskinut herättää minua kun olin kuulemma niin rauhassa nukkunut... :D toisessa vauva tuli vatsan läpi vaan sohvalla istuessa ja muut huoneessa olijat tokaisi ettei sen vielä kuulu syntyä niin nukutin vauvan sitten vatsan päälle josta se sujahti takaisin vatsan sisälle ... :o on nää outoja mutta toisaalta ei ainakaa omasta mielestä vaikuta että edes alitajuntaisesti stressaisi synnytystä kun unessakim käyvät noin helposti :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin