Synnytys ja alusvaatteet

A

Al-

Vieras
Olisiko vinkkejä ensikertalaiselle siitä millaisia alushousuja kannattaa hankkia synnytyksen jälkeiseen aikaan? Itse olen käyttänyt aina vain stringejä, joten en näistä tavallisista alushousuista tiedä. Olisiko hyviä merkkejä suositella?
 
Sloggi maxi basic alushousut! Ei mitkään sensuellit tai muutakaan (toki olo ei myöskään sitä ole ainakaan jälkivuodon aikaan!), mutta nuo pysyy varmasti ja napakasti päällä. En itse olisi jaksanut huonosti nukkumista mahdollisen ohivuodon vuoksi kun vauvan vuoksi kuitenkin heräili. Lisäksi tietysti se oli hyvä myös päivisin kun ei tarvinnut murehtia sohvalla tai missään muuallakaan, että onko alkkarit sinnepäinkään päällä ja onko vuotanut jo kuinka paljon ohi. Muut perusmallin alkkarit on ainakin mulla tuntunut löystyvän ja valuvan, mutta noiden kanssa ei mitään ongelmaa. Käytän itse myös stringejä aina paitsi vuodon aikaan niin tässä on kerennyt kokea myös niitä huonoja perusalkkareita aika paljon.
 
Joo, jälkivuodon aikana tarvitset mummoalkkarit jotka pysyy hyvin päällä :D mulla jälkivuoto kesti viimeksi about 4 viikkoa.
 
Sairaalasta saa verkkohousuja, joita voi käyttää heti synnytyksen jälkeen, ovat tosi joustavat eivätkä kiristä mistään. Siinä kohtaa paikat ovat sen verran hellinä, että niiden rumilusten käyttö ei haittaa ollenkaan. Ja sen jälkeen voikin jo palata normialusvaatteisiin.
 
Sairaalan verkkopikkareille ääni täältäkin. Oli sektionkin jälkeen hyvät. Käytin niitä pesun jälkeen kotonakin. Kotona hipster-malliset oli hyvät, vaikka stringejä tuli ikävä, itsekin käytän normisti lähinnä niitä. Ja kun jälkivuoto kesti yli 2 kk..
 
Mä liputan myös niitä ihania kamalia verkkopikkareita, ainakin pari ensimmäistä päivää. Mulla jälkivuoto ei ollut kovin runsasta, ja siirryin omiin puuvillapikkareihin muutaman päivän päästä. Jälkivuotoa kesti 4-5 viikkoa, mutta tosi niukkana, lähinnä sellaista menkkojen loppuvaiheessa olevaa pientä vuotoa tuli. Loppuraskaudesta ostin numeroa isompia alkkareita, jotta eivät kiristä, ja niillä sitten mentiin tuo synnytyksen jälkeinen aika.
Yleensä käytän stringejä, mutta ne otin käyttöön vasta kun raskauskiloja oli pudonnut enemmän ja mahtuivat paremmin päälle :rolling:
 
Takaisin
Top