Synnytys ja alapään karvat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko siistineet alakertaa synnytystä ajatellen? Mitä ajatuksia?

Olin kuullut esikoisen raskaudessa aiemmin että suunniteltuun sektioon mentäessä ei olisi suositeltavaa sheivata alapään karvoja juuri ennen leikkausta, tulehdusriskin takia. Mitään ohjetta asiaa koskien en kuitenkaan saanut, enkä muistanut kysyä. Jätin sitten suosiolla karvat ajamatta. Yleensä ajelen ahkeraan. Tällä kertaa aion kuitenkin mielenkiinnosta asiasta kysyä, kun saan sektioajan.

Vähän se alapää ja karvoitus aina meinaa mietityttää ja jännittää, kun tiedossa on esim. ultra alateitse tai vaikka papa-koe. Aina kuitenkin unohdan asian kun toimenpide alkaa.
 
Tää on näitä ikuisuuskysymyksiä :grin..
Erehdyin itse sheivaamaan eilen kun merkkejä alkavasta synnytyksestä alkoi vähän olla - sillä tuloksella että haavan sain aikaan kun näkyvyys nolla ja keskittymiskyky samoin.. ei onneksi tarvinnutkaan vielä lähteä tositoimiin, kerkeää ehkä haava parantua :rolleyes:. Olisi vaan pitänyt antaa olla, ei se tuolla synnärillä ketään heilauta suuntaan tai toiseen millainen pusikko asiakkaalla on vastassa.
Siinä tapauksessa ehkä jos johonkin dokumenttikuvaukseen olisi menossa tapahtumansa kanssa niin kannattaisi - ammattilaisen kautta -käydä siistiytymässä :woot:
 
Ei tainnut synnytyksen lähestyessä juuri olla karvat mielessä. Tai jos oli niin on jo päässyt unohtumaan. :D
 
Varhaisraskauden ultrassa sanoi gyneguru, ettei kannata sheivata raskausaikanakaan. Streptokokki aktivoituu karvatuppien tulehtuessa, joten todnäk strepto positiivinen sitten.
 
Viimeksi en yltänyt sheivaamaan kunnolla alakertaa ennen synnytystä. Luovutin suosiolla joskus muutamia viikkoja ennen synnytystä kokonaan, vatsa oli kuin ylipuhallettu rantapallo :hilarious: Eipä niillä karvoilla niin väliä ole, kätilöt on varmasti nähneet jos jonkinlaista värkkiä karvoilla ja ilman...

Tämän raskauden aikana on ihan suht hyvin vielä pystynyt sheivailemaan, mutta samalla mentaliteetillä mennään, loppuraskaudesti varmaan rehottaa. :lurking:
 
Lakkasi karvoitus kiinnostamasta ekaa odottaessa joskus ehkä raskauden puolivälissä... Sen jälkeen en oo kuin kainalot ajellut, eli pariin vuoteen ei oo alakerran pöheikkö höylää nähnyt. :rolleyes: Kaksi synnytystä siis menty ihan luonnon tilassa, eikä kyllä kummallakaan kerralla käynyt edes mielessä että jotain olis pitänyt karvoille tehdä, ei ennen synnytystä, sen aikana tai edes jälkikäteen.
 
Ennen sektiota tosiaan ei kannata itse ajella, kun ne punoittavat karvatupet lisää tulehdusriskiä. Kätilöt saattavat tapauskohtaisesti surauttaa ylimpiä karvoja leikkurilla, joka ei ihoa riko. Ei se välttämätöntä ole, mutta helpottaa leikkaushaavan sulkemista, kun ei ole karvoja tiellä.
 
Mä en muutenkaan pysty sheivaamasn, en edes sääriä kun iho ei kestä. Ennen kävin sokeroinnissa mutta se on sen verta kallista puuhaa että ostin sen naisten ”partakoneen” jolla ajelen värkin ja sääret. Loppuraskaudessa ei kyllä nähnyt mitään, vähän yritin kyniä sokkona ihan vaan seksielämän takia (ja koska karvat kutittaa:hilarious:). Onneksi en ole karvaista sorttia muutenkaan, vaan paikat pysyy siistinä ilmankin :happy: ite en oi ikinä osannut hävetä alapäätä karvoineen tai ilman ammattilaisten edessä. Nuo on nähnyt uransa aikana vaikka mitä, ja jos eivät mun römpsää kestä niin ovat väärässä ammatissa :joyful:
 
Mulla taas on karvoitus sellaista teräsvillaa että olen jo lähemmäs 20 sheivannut koko alapään. Ekan synnytyksen jälkeen yritin antaa kasvaa mutta ei, heti on reidet punottamassa kun karvat pistelee ja mies valittaa seksin aikana että raapii ikävästi. Sheivasin siis koko raskauden ajan molemmilla kerroilla ihan oman mukavuuteni vuoksi, siis myös ennen synnytystä. Tiedostan karvojen suojaavan funktion mutta toistaiseksi ei ole mitään alapään tauteja ollut...
 
Muistaakseni sheivasin kaikki (tai ainakin ne mitä näin) pois kotona juuri ennen synnärille lähtöä, kun sairaalasta käskivät käydä kuumassa suihkussa, jos supistukset vaikka sillä helpottaisivat. En tiedä oliko jälkikäteen ajateltuna paras vaihtoehto, sitten joutui sairaalassa monta päivää kestämään sitä kauheaa kutinaa ja sänkeä. :wacky:
 
Takaisin
Top