Synnytykset uusimaa

Meneeköhän kategoriaan "tuorehko", mutta synnytin Lohjan sairaalassa syksyllä 2019 pk-seudulla olevan ruuhkan takia.
Tulin aamuyöstä, heti otettiin vastaan ja mukava kätilö kyseessä. Vuoro vaihtui sitten parin tunnin päästä, joten tuli uusi kätilö. Oltiin ajan tasalla tilanteesta, ja apua sai tarvittaessa jos soitti kelloa. Muuten sain supistella salissa kaikessa rauhassa. Kyseessä aika nopea synnytys, koska ehdittiin olla sairaalassa 3h ennen synnytystä, joten pitkiä aikoja ei toki tarvinnut kärvistellä. Kysyttiin synnyttäjän toiveita ja varmistettiin useaan otteeseen, että kaikki on hyvin. Tarjottiin erilaisia kivunlievityksiä. Olin ajan tasalla tilanteesta, sillä minulle kerrottiin (omasta pyynnöstä myös) mitä tapahtuu.

Saimme perhehuoneen, jossa neuvottiin aktiivisesti vauvan hoidossa. Kotiuduimme 2 vrk päästä synnytyksestä. Meille soitettiin kela-taksi takaisin pk-seudulle, joten ei tullut kahteen suuntaan kamalaa taksimatkaa, kun emme omista autoa.

Henkilökunta todella asiantuntevaa ja ihanaa, hyvä palvelu Lohjalla. Suosittelen :thumbs-up:
 
Meneeköhän kategoriaan "tuorehko", mutta synnytin Lohjan sairaalassa syksyllä 2019 pk-seudulla olevan ruuhkan takia.
Tulin aamuyöstä, heti otettiin vastaan ja mukava kätilö kyseessä. Vuoro vaihtui sitten parin tunnin päästä, joten tuli uusi kätilö. Oltiin ajan tasalla tilanteesta, ja apua sai tarvittaessa jos soitti kelloa. Muuten sain supistella salissa kaikessa rauhassa. Kyseessä aika nopea synnytys, koska ehdittiin olla sairaalassa 3h ennen synnytystä, joten pitkiä aikoja ei toki tarvinnut kärvistellä. Kysyttiin synnyttäjän toiveita ja varmistettiin useaan otteeseen, että kaikki on hyvin. Tarjottiin erilaisia kivunlievityksiä. Olin ajan tasalla tilanteesta, sillä minulle kerrottiin (omasta pyynnöstä myös) mitä tapahtuu.

Saimme perhehuoneen, jossa neuvottiin aktiivisesti vauvan hoidossa. Kotiuduimme 2 vrk päästä synnytyksestä. Meille soitettiin kela-taksi takaisin pk-seudulle, joten ei tullut kahteen suuntaan kamalaa taksimatkaa, kun emme omista autoa.

Henkilökunta todella asiantuntevaa ja ihanaa, hyvä palvelu Lohjalla. Suosittelen :thumbs-up:
Kiitos!! Lohjaa harkitsen itsekin kovasti. Asun Helsingissä.
 
Mulla on 2017 ja 2020 kokemukset Helsingin Naistenklinikalta ja annan täydet pisteet. Jos joskus päädytään yrittämään kolmatta lasta ja ei asuttaisi silloin takas Helsingissä, niin kyllä sitä miettisi ja ikävöisi. Itselle toi rauhoitusta, kun iso laitos ja asiantuntevin (?) apu lähellä jos olisi tarvinnut erityisempää hoitoa.
 
Mulla on 2017 ja 2020 kokemukset Helsingin Naistenklinikalta ja annan täydet pisteet. Jos joskus päädytään yrittämään kolmatta lasta ja ei asuttaisi silloin takas Helsingissä, niin kyllä sitä miettisi ja ikävöisi. Itselle toi rauhoitusta, kun iso laitos ja asiantuntevin (?) apu lähellä jos olisi tarvinnut erityisempää hoitoa.
Kiva kuulla naistenklinikasta positiivista. Itsellä ei kuvaa siitä. Lähinnä ne "kauhukuvat" kiirestä jne. Naistenklinikka olisi meitä lähinnä...
 
Mua kiinnostaa myös! Asun Nurmijärvellä, ja olen pohtinut Naistenklinikkaa, Espoota ja Lohjaa. Naistenklinikalla tietenkin parhaat valmiudet jos on mitään ongelmia. Olen ensisynnyttäjä, jossain keskustelussa sanottiin, että ensisynnyttäjät ovat isommassa ”riskissä” joten Naistenklinikka olisi siinä mielessä paras vaihtoehto, mutta niin paljon on ollut puhetta resurssi/henkilöstöpulasta, et vähän hirvittää.
 
Itse synnytin huhtikuussa Lohjalla. Olin ensisynnyttäjä. Jo ennen sairaalaan menoa neuvot ja ohjeet oli hyvät ja selkeitä. Synnytys oli pitkä, ja kätilöiden vuoro ehti vaihtua moneen kertaan. Seuraava tiesi kuitenkin aina mikä oli tilanne ja itse sai keskittyä olennaiseen. Meillä oli synnytyksessä haasteita, mutta Lohjalta löytyy vastasyntyneen valvontaosasto synnärin yhteydestä, jossa meidänkin pienemme vietti ensimmäiset tunnit hyvässä hoidossa. Päivystävä lastenlääkäri ja hoitajat pitivät meidät myös hyvin ajantasalla vauvan voinnista, lastenlääkäri ehti käydä jo meidän ollessa vielä salissa. Sektiota ei tarvittu, mutta sektiotiimi oli valmiudessa. Hoito ja opastus osastolla oli myös täydellistä, ja synnytyskin käytiin läpi niin monta kertaa kun koin tarpeelliseksi. Täydet 10 pistettä sairaalalle, voin suositella lämpimästi. :smiling-eyes:
 
Synnytin Jorvissa syyskuussa 21 esikoiseni. Olisimme menneet Naistenklinikalle, mutta emme mahtuneet sinne. Jorvissa hyvää kuitenkin oli se, että auton sai parkkihalliin, josta pääsi suoraan hissillä osastolle vrt Naikkari. Mulla oli piiiiitkä synnytys ja kävin kertaalleen jo aiemmin näytillä. Sektioon päätyi lopulta.

Anestesialääkäri oli hieman outo ja töykeä, mutta muuten kaikki työntekijät olivat oikein mukavia. Kiire heillä oli, mutta ihan aina sai apua kun sitä tarvitsi. Ehkä hieman sellainen fiilis, että kipulääkkeitä pantattiin turhankin paljon. Olin nimittäin sektion jälkeen tosi kipeänä. Ei mitään isompaa valitettavaa Jorvista noin muuten. Miehellekin oli ihan kohtalainen peti.
 
2013 ja 2015 synnytin Jorvissa. Kiireen huomasi jo silloin. Toki Jorvi on kokenut kovat rempat tämän jälkeen. Nyt kävin kolmannen synnyttämässä Lohjalla ja oli täysin eri meininki. Ihana ja kiireetön henkilökunta. Yökkö kävi jopa erikseen toivomassa, että soittaisin kelloa useammin, ettei minun kuulemma tarvitse kaikkea itse tehdä. Jorvikin oli aikanaan itselle ihan ok kokemus, mutta nyt kun sai vertailukohtaa niin Lohjalle ehdottomasti 10/10.
 
Päädyttiin hyvikäälle kun jorvi ja nkl oli niin ruuhkasia että perhehuoneeseen ei olis ollu mitää mahollisuutta vaikka mies matkusti synnytyksene 1000km. Kokemus oli hyvä, hyvinkäästä jäi ysärifibat, vanhoja kokeneita kätilöitä oli molemmat jotka osas myös lääkärinhommia. Perhehuone oli melko kamala, lämmitys laitettiin vasta ku mentiin ja huone oli kylmä. Ruoka oli huonoa mutta sitä se taitaa olla kaikkialla.
Ihan ok.

Naikkarilla olin reilu viikon tarkkailussa kuukausi ennen synnytystä kun vedet meni ja kiire kyllä näkyi. Käytävillä ei saanut olla ja päivällisen ja lounaan ulkopuolella ruoka oli niukkaa eikä hedelmiä ollut lainkaan
 
Päädyttiin hyvikäälle kun jorvi ja nkl oli niin ruuhkasia että perhehuoneeseen ei olis ollu mitää mahollisuutta vaikka mies matkusti synnytyksene 1000km. Kokemus oli hyvä, hyvinkäästä jäi ysärifibat, vanhoja kokeneita kätilöitä oli molemmat jotka osas myös lääkärinhommia. Perhehuone oli melko kamala, lämmitys laitettiin vasta ku mentiin ja huone oli kylmä. Ruoka oli huonoa mutta sitä se taitaa olla kaikkialla.
Ihan ok.

Naikkarilla olin reilu viikon tarkkailussa kuukausi ennen synnytystä kun vedet meni ja kiire kyllä näkyi. Käytävillä ei saanut olla ja päivällisen ja lounaan ulkopuolella ruoka oli niukkaa eikä hedelmiä ollut lainkaan
Miten teillä puoliso pääsi vierailemaan Hyvinkäällä? Ymmärsin Hyvinkään sairaalan sivuilta, että lapsivuodeosastolla saisi olla vierailija tunnin kerrallaan, joka tuntuu vähän omituiselta että tuore isä saisi synnytyksen jälkeen olla katsomassa lasta ja puolisoa vain tunnin ajan kerrallaan. Millaiset huoneet oli? Oon nyt miettinyt Hyvinkäätäkin. Eikös sielläkin ole ollut hiljattain remontti?
 
Mä sain 3/21 Hyvinkäältä neljännen lapsen synnytyksen jälkeen 2 yöksi oman yhden hengen huoneen perhesiivestä. Siellä sai mies myös vierailla ilman mitään aika rajoituksia. Sen tuoreempaa tietoa ei ole, eikä muiden osastojen rajoituksista.
Itse tykänny eniten Hyvinkään sairaalasta, kun verrokkina synnytykset Jorvissa ja kätilöopistolla.
 
Mä sain 3/21 Hyvinkäältä neljännen lapsen synnytyksen jälkeen 2 yöksi oman yhden hengen huoneen perhesiivestä. Siellä sai mies myös vierailla ilman mitään aika rajoituksia. Sen tuoreempaa tietoa ei ole, eikä muiden osastojen rajoituksista.
Itse tykänny eniten Hyvinkään sairaalasta, kun verrokkina synnytykset Jorvissa ja kätilöopistolla.
Täytyy varmaan soitella Hyvinkäälle ja kysyä noista vierailurajoituksista, huoneista sun muista.

Itse tällä hetkellä pallottelen eniten Hyvinkään ja Espoon välillä, ne on lähimpänä. Esikoinen kyseessä, joten olen vielä enemmän hukassa 😅
 
Onko lisää kokemuksia Hyvinkäästä ja Lohjasta? 😊 Näiden kahden välillä itse pallottelen, Lohjasta oon saanut todella hyvän kuvan, mutta sinne on meiltä matkaa 1h 15min… Hyvinkäälle olisi vain puolisen tuntia. 🤔

Muoks/ Hämeenlinnakin kiinnostaa, sinne ajaisi meiltä tunnin. Ei tosin kuulu Uusimaahan joten sitä myötä ei tähän ketjuunkaan… 😅
 
Muokattu viimeksi:
Lohjan kokemuksen v -19 olinkin jakanut tänne, mutta voisin vielä lisätä viimeisimmän synnytyskokemukseni syyskuulta -22 Espoosta, jos on jollekkin ajankohtaista. Synnytin siis toisen lapseni Espoon sairaalassa. Synnytykseen osui ihana kätilö, joka ehtii sitten hoitaa kaiken alusta loppuun. Sairaalassa oltiin klo 03 ja vauva syntyi ennen seitsemää aamulla. Synnytystoiveeni toteutuivat ja minua kuunneltiin. Miinuksena Espoosta voisin sanoa kiireen, joka näkyi erityisesti lapsivuodeosastolla, synnytysosastolla ei niinkään. Olin toivonut polikliinistä synnytystä, mutta vauvan sydämen sivuäänen takia tämä ei onnistunut. Jäin vauvan kanssa yöksi osastolle ja meistä kyllä huolehdittiin, mutta välillä sai odottaa pitkään omaa vuoroaan jos oli jotain. Esimerkkinä kätilö lupasi tuoda jotain, toi sen 2h päästä. Minua tämä ei tosin häirinnyt sinäänsä, sillä toivoin saavani olevan rauhassa vauvan kanssa. Saimme lisäksi oman huoneen vauvan kanssa vaikka ei perhehuone ollutkaan. Kokonaiskuva on siis hyvä, mutta varautuisin kiireeseen ja siihen, että on itse vaadittava palvelua jos on jotain kysyttävää.
 
Onko lisää kokemuksia Hyvinkäästä ja Lohjasta? 😊 Näiden kahden välillä itse pallottelen, Lohjasta oon saanut todella hyvän kuvan, mutta sinne on meiltä matkaa 1h 15min… Hyvinkäälle olisi vain puolisen tuntia. 🤔

Muoks/ Hämeenlinnakin kiinnostaa, sinne ajaisi meiltä tunnin. Ei tosin kuulu Uusimaahan joten sitä myötä ei tähän ketjuunkaan… 😅

Lohjalle pisteet täältäkin 😄 -15 ja -17 synnytin siellä, nyt käynyt paristi kontrollissa (rv28+1 nyt) ja henkilökunta senkus paranee vaan käytökseltään 😊 odotin jo leppoisin ja lämpimin mielin synnytysosastolla oleilua mutta saatan joutua Naistenklinikalle jos todetaan riskisynnytykseksi 🙄🙄🙄

Naistenklinikasta kuulisin myös tuoreita kokemuksia! Eniten hirvittää juurikin se kiire henkilökunnalla + kuinka isot huoneet siellä on, saako siellä nukuttua ollenkaan 😅
 
Meiltä poistettiin vaihtoehdot vauvan munuaisaltaan laajentuman vuoksi, joten joudutaan myös Naikkarille. Koko paikasta on itsellä niin negatiivinen kuva, sekä lähipiirissä huonoja kokemuksia että netistä lukeneena. 😔 Jos jollain on sieltä joku positiivinen kokemus, niin mielelläni kuulisin!
 
Hyvinkäällä synnytin viime vuonna ja oli ehkä vähän menneeseen jysähtänyt mutta rauhallinen ja lämminhenkinen. Kiire ei näkynyt, apua saatiin hyvin ja perhehuonekin järjestyi. Yleensä kuulema järjestyy, ei mitään luksusta mut ihana et sai puoliso olla mukana. Jos nyt pitäs valita ni Hyvinkäälle tai Lohjalle lähtisin. Naikkaria en valitsis millään sillä nyt ravaan sielä tutkimuksissa ja jatkuvasti henkilökunnalla on kiire ja monta rautaa tulessa. Myöskään perhehuone tilanteesta ei oo hajua ja oman taustan vuoksi en halua ainakaan mihinkään neljän hengen enkä mielellään ees kahden hengen yhteismajotukseen
 
Jorvi vai Naistenklinikka? Meillä on molemmat yhtä pitkän välimatkan päässä. Ehkä Jorviin jopa helpompi reitti niin ei tarvi ruuhkaan jäädä
 
Takaisin
Top