Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos!! Lohjaa harkitsen itsekin kovasti. Asun Helsingissä.Meneeköhän kategoriaan "tuorehko", mutta synnytin Lohjan sairaalassa syksyllä 2019 pk-seudulla olevan ruuhkan takia.
Tulin aamuyöstä, heti otettiin vastaan ja mukava kätilö kyseessä. Vuoro vaihtui sitten parin tunnin päästä, joten tuli uusi kätilö. Oltiin ajan tasalla tilanteesta, ja apua sai tarvittaessa jos soitti kelloa. Muuten sain supistella salissa kaikessa rauhassa. Kyseessä aika nopea synnytys, koska ehdittiin olla sairaalassa 3h ennen synnytystä, joten pitkiä aikoja ei toki tarvinnut kärvistellä. Kysyttiin synnyttäjän toiveita ja varmistettiin useaan otteeseen, että kaikki on hyvin. Tarjottiin erilaisia kivunlievityksiä. Olin ajan tasalla tilanteesta, sillä minulle kerrottiin (omasta pyynnöstä myös) mitä tapahtuu.
Saimme perhehuoneen, jossa neuvottiin aktiivisesti vauvan hoidossa. Kotiuduimme 2 vrk päästä synnytyksestä. Meille soitettiin kela-taksi takaisin pk-seudulle, joten ei tullut kahteen suuntaan kamalaa taksimatkaa, kun emme omista autoa.
Henkilökunta todella asiantuntevaa ja ihanaa, hyvä palvelu Lohjalla. Suosittelen
Kiva kuulla naistenklinikasta positiivista. Itsellä ei kuvaa siitä. Lähinnä ne "kauhukuvat" kiirestä jne. Naistenklinikka olisi meitä lähinnä...Mulla on 2017 ja 2020 kokemukset Helsingin Naistenklinikalta ja annan täydet pisteet. Jos joskus päädytään yrittämään kolmatta lasta ja ei asuttaisi silloin takas Helsingissä, niin kyllä sitä miettisi ja ikävöisi. Itselle toi rauhoitusta, kun iso laitos ja asiantuntevin (?) apu lähellä jos olisi tarvinnut erityisempää hoitoa.
Miten teillä puoliso pääsi vierailemaan Hyvinkäällä? Ymmärsin Hyvinkään sairaalan sivuilta, että lapsivuodeosastolla saisi olla vierailija tunnin kerrallaan, joka tuntuu vähän omituiselta että tuore isä saisi synnytyksen jälkeen olla katsomassa lasta ja puolisoa vain tunnin ajan kerrallaan. Millaiset huoneet oli? Oon nyt miettinyt Hyvinkäätäkin. Eikös sielläkin ole ollut hiljattain remontti?Päädyttiin hyvikäälle kun jorvi ja nkl oli niin ruuhkasia että perhehuoneeseen ei olis ollu mitää mahollisuutta vaikka mies matkusti synnytyksene 1000km. Kokemus oli hyvä, hyvinkäästä jäi ysärifibat, vanhoja kokeneita kätilöitä oli molemmat jotka osas myös lääkärinhommia. Perhehuone oli melko kamala, lämmitys laitettiin vasta ku mentiin ja huone oli kylmä. Ruoka oli huonoa mutta sitä se taitaa olla kaikkialla.
Ihan ok.
Naikkarilla olin reilu viikon tarkkailussa kuukausi ennen synnytystä kun vedet meni ja kiire kyllä näkyi. Käytävillä ei saanut olla ja päivällisen ja lounaan ulkopuolella ruoka oli niukkaa eikä hedelmiä ollut lainkaan
Täytyy varmaan soitella Hyvinkäälle ja kysyä noista vierailurajoituksista, huoneista sun muista.Mä sain 3/21 Hyvinkäältä neljännen lapsen synnytyksen jälkeen 2 yöksi oman yhden hengen huoneen perhesiivestä. Siellä sai mies myös vierailla ilman mitään aika rajoituksia. Sen tuoreempaa tietoa ei ole, eikä muiden osastojen rajoituksista.
Itse tykänny eniten Hyvinkään sairaalasta, kun verrokkina synnytykset Jorvissa ja kätilöopistolla.
Onko lisää kokemuksia Hyvinkäästä ja Lohjasta? Näiden kahden välillä itse pallottelen, Lohjasta oon saanut todella hyvän kuvan, mutta sinne on meiltä matkaa 1h 15min… Hyvinkäälle olisi vain puolisen tuntia.
Muoks/ Hämeenlinnakin kiinnostaa, sinne ajaisi meiltä tunnin. Ei tosin kuulu Uusimaahan joten sitä myötä ei tähän ketjuunkaan…