Mulla rupes tuleen suppareita 10 minuutin välein rv 39+0 ja sitä kestikin sitten vuorokauden. Siinä vaiheessa mentiin päivystykseen hakeen kipulääkettä, kun ellut nukkunut per yhtään. Olin vaan sentin auki ja supparitkin siedettävissä joten lääkkeet käteen saatua lähettiin takas kotio. Jo pihassa tulikin eka oikeesti kipee suppari mut halusin kotiin nukkumaan kun lääkettäkin oli. Neljä tuntia kärvistelin kotona (todellakaan nukkunu, ne tabut auttanu yhtään tossa vaiheessa!!!
) ennenko palattiin takas kättärille. Sitte olinki jo seitsemän senttiä auki ja kätilö ihmetteli mitä me kotona noin pitkään oltiin. Kalvot puhkastiin heti alkuun kun ei ollut vielä itsestään tapahtunu.
Mulla ei mahanpäälis antureillä sikiön syke kuulunu eikä supparit tullu tasasesti käyrille, joten kaikki anturit kiinnitettiin suoraan lapsen päähän, enkä näin ollen päässy sängystä ku parimetriä jalotteleen (kaikki oli kyllä kunnossa, tyttö vaan liikku mahassa niin paljon ettei anturit saaneet tasasia lukuja). Synnärillä olinkin sitten yövuoron loppuun, koko aamuvuoron (muuten täysin auki mutta sieltä ei yks reuna suostunut lähtemään pois) ja vasta päivävuoron tultua sain luvan ponnistaa (siinä oltiinkin jo rv 39+2). Ponnistus kesti muuten niin helkutan pitkän synnytyksen jälkeen ruhtinaalliset 13 minuuttia ja kyljeltään ponnistin. Ei tullu kuulemma ku pari nirhaumaa eli ei tikkejä tai mitään. Epiä sain heti siitä asti ku sinne mentiin. Minä totesin ettei ilokaasu minulle sovi.
Epämiellyttävintä oli, kun sikiöpussista/istukasta jäi joku suikero sisään ja sitä halusivat heti ronkkia synnytyksen perään (lapsen isä oli pesemässä ja mitailemassa vauvaa), ettei pääse tulehtumaan. Onneks laittoivat puuduttavaa suihketta hetken jupistuani kipuja, ni saivat senkin sieltä kaivettua.
Ei jääny traumoja, meni ihan ok. Silti uus yritys jännittää niin pirusti
Maito nous heti synnärillä ja sitä tuli koko 6kk imetysajan niin paljon, että olisin voinut ruveta maidon luovuttajaksi jos olisin moisesta ajoissa kuullut (tyttö päätsi itse vieroittaa itsensä tissistä tuollloin). Ainut oli, että minulla hurjat suihkutissit, joten harsoja meni monta aina kun julkisilla paikoilla imetin, kun muuten oli kaikki vaatteet märät
) ennenko palattiin takas kättärille. Sitte olinki jo seitsemän senttiä auki ja kätilö ihmetteli mitä me kotona noin pitkään oltiin. Kalvot puhkastiin heti alkuun kun ei ollut vielä itsestään tapahtunu.Mulla ei mahanpäälis antureillä sikiön syke kuulunu eikä supparit tullu tasasesti käyrille, joten kaikki anturit kiinnitettiin suoraan lapsen päähän, enkä näin ollen päässy sängystä ku parimetriä jalotteleen (kaikki oli kyllä kunnossa, tyttö vaan liikku mahassa niin paljon ettei anturit saaneet tasasia lukuja). Synnärillä olinkin sitten yövuoron loppuun, koko aamuvuoron (muuten täysin auki mutta sieltä ei yks reuna suostunut lähtemään pois) ja vasta päivävuoron tultua sain luvan ponnistaa (siinä oltiinkin jo rv 39+2). Ponnistus kesti muuten niin helkutan pitkän synnytyksen jälkeen ruhtinaalliset 13 minuuttia ja kyljeltään ponnistin. Ei tullu kuulemma ku pari nirhaumaa eli ei tikkejä tai mitään. Epiä sain heti siitä asti ku sinne mentiin. Minä totesin ettei ilokaasu minulle sovi.
Epämiellyttävintä oli, kun sikiöpussista/istukasta jäi joku suikero sisään ja sitä halusivat heti ronkkia synnytyksen perään (lapsen isä oli pesemässä ja mitailemassa vauvaa), ettei pääse tulehtumaan. Onneks laittoivat puuduttavaa suihketta hetken jupistuani kipuja, ni saivat senkin sieltä kaivettua.
Ei jääny traumoja, meni ihan ok. Silti uus yritys jännittää niin pirusti
Maito nous heti synnärillä ja sitä tuli koko 6kk imetysajan niin paljon, että olisin voinut ruveta maidon luovuttajaksi jos olisin moisesta ajoissa kuullut (tyttö päätsi itse vieroittaa itsensä tissistä tuollloin). Ainut oli, että minulla hurjat suihkutissit, joten harsoja meni monta aina kun julkisilla paikoilla imetin, kun muuten oli kaikki vaatteet märät