Synnytyksestä palautuminen

Ina

Luottohahmo langoilla
Kesäkuunmammat 2015
Maalismammat 2017
Ajattelin tällaisen ketjun perustaa, kun synnyttäneitä alkaa olla jo melkoinen määrä :) Itsehän vielä odottelen poksahtamista, mutta muiden kokemuksia olisi silti kiva jo lueskella ja itsekin osallistua sitten kun oma aika on :) Voitaisiin keskustella miten palautuminen on lähtenyt sujumaan, tuliko paljon tikkejä, oliko ns. helppo vai vaikea synnytys jne.
Onnea kaikille vauvan saaneille ja pikaista toipumista :)
 
Ainiin, ja jos samanlainen ketju on jo tehty niin pahoittelut! Ei sattunut omaan silmään kun nopeasti selailin! :)
 
Jatkan vielä tätä yksinpuhelua.. Onko kukaan harkinnut mitään tämän tyylistä: http://www.pepino.fi/bamboo-belly-bandit-p-231.html?osCsid=c8088bc4cd16292f6c479573b9fc65ed

Jossain ketjussa taisi olla joskus jotain puhetta noista erilaisista raskauden jälkeen käytettävistä tukivöistä ym. mut en enää löydä sitä tai sitten luin noista jonkin toisen la ryhmän ketjuista. Oletteko ajatelleet hankkia? Kokemuksia? Onko ihan humpuukkia vai auttaako kroppaa palautumaan?

Mulla ei oo koskaan, ainakaan aikuisiällä, mitään littanaa mahaa ollutkaan joten en tuota sen takia haluaisi että saisin littanamasun mahdollisimman äkkiä takaisin. Enemmänkin ajattelin tuollaisen auttavan kun vatsa- ja selkälihakset on varmasti tällähetkellä olemattomat, niin saisi pidettyä ryhdin paremmin ja vahvistettua lihaksia pikkuhiljaa. Treenaamaan kun ei heti pääse. Ja varmaan sen maharöllykän tukeminen voi aluksi tuntua mukavalta (tai sitten ei, ei ole kokemusta).
 
Rosalina ainakin taisi suositella (tai aikoi kokeilla..?) Bengkung-liinaa.. meinasin sellaisen hommata, mutta nyt alkanut kauhistuttaa se hinta+vaiva.
Carriwellin vastaavaa (kuin tuo Belly Bandit) taisi joku ainakin jossain ketjussa suositella. Se olisi nyt mulla se vahva hankintaehdokas.
 
Muokattu viimeksi:
Joo, mulla on belly binder ja tilaan etsy.comista Benkung-liinan. :) todellakin kannattaa käyttää tukivyötä!!!
Benkungissa on tietty sitomista, mutta se on helppoa ja ei vie montaa minuuttia. Pysyy paremmin "paikallaan" kuin belly binder (eli kun kierrät ylävartaloa niin binder liikkuu päällä, benkung ei). Ja binderissä on jäykähköt reunat, saattaa painaa tosi ikävästi istuessa.
 
Mä en oo nyt hommannut minkäänlaista tukivyötä raskauden jälkeen käytettäväksi. Toivottavasti en oo ollut hölmö.. pitää toivoo et maha jatkaa nopeaa palautumista itsekseen ja sit ku saa ni voi alkaa tehdä vähän vatsalihasliikkeitä ☺
 
Mahasta viis, mulla oli laskeumaa jo esikoisen jäljiltä ja nyt on selvästi pahentunut, "innolla" jälkitarkastusta odottaessa. Jotenkin hirveän noloa ja en pitkään tiennyt mistä oli kyse, mutta kun googlasin asiaa niin huomasin että 1) todella yleistä 2) ei kuitenkaan puhuta neuvolassa eikä synnärillä asiasta 3) ei siitä kehtaa kysyä ennenkuin asia todella vaivaa elämää ja hämmentää, joitakin jopa pelottaa. Ja nyt vaivaa, onneksi paraneminen on vielä kesken ja toivoa on josko itsestään tai jumpalla asettuisi edes raskautta edeltävälle tasolle, silloin ei ollut mitään vaivoja, muuta kuin ihmetys että mitä tää on... Vaikka nyt varmasti pahempi kun piti väliliha leikata.

Kivaa tää lastenteko.
 
Mä hommasin sen carriwellin belly binderin kun joku sitä suositteli :)
Oliko se hyvä? Mulla todettiin kesällä napatyrä ja omasta mielestä vattalihaksetki on aika levällään.. miettiny et oisko siitä enää mitään hyötyä..
 
Miten ootte palautunut, nyt ku aikaa on jo vierähtänyt? Mä en oo koskaan ollut näin hyvässä kunnossa. Tissit ehkä vähän kärsi imetyksestä, mutta se oli hieno taival vaikka vähän kärsivätkin :wink
 
Edelleen on 10+kg ylimääräistä, keskivartalon lihakset olemattomat ja kaikki roikkuu..
 
Täällä aikalailla samoissa mitoissa kuin ennen raskautta, kiinteytyä vois kyl mut en oo jaksanut tehdä asialle mitään :D
 
Sivuvatsalihakset tekee tuloksia tosi äkkiä, suosittelen!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ina
Oliko se hyvä? Mulla todettiin kesällä napatyrä ja omasta mielestä vattalihaksetki on aika levällään.. miettiny et oisko siitä enää mitään hyötyä..


Hmm... en jotenkin osannu käyttää sitä eli en tiedä :sad001
 
Mulla myös yli 20 kiloa tippunut. Kaikki oli kyllä raskauskiloja, niitä tuli reilusti :confused: Yhtään ei saisi enää tippua mutta voi olla että tippuu kun tuo pieni suuri mies imee äitinsä kuiviin :devil07 Ajattelin että vuoden ikään imetän ja sitten rupean pikkuhiljaa lopettelemaan.
 
Takaisin
Top