Synnytyksen käynnistys tai yksin synnytys

  • Ketjun aloittaja Jasemiiin
  • Aloituspäivämäärä
J

Jasemiiin

Vieras
Olen raskaana nyt rv 38+3 ja olen tilanteessa että meillä on koira ja pian 3v poika ja laskettu aika osuu samoihin aikoihin kuin meidän läheisellä on edessä operaatio ja toinen läheinen töissä jo nyt tällä viikolla sekä kun toisella läheisellä operaatio ja muista läheisistä ei ole apua joten on iso mahdollisuus että synnytys osui ajankohtaan jolloin joutuisin menemään yksin jotta voi katsoa poikaamme ja koiraamme (ulkopuolisen palkkaaminen tai itselleni duola tms ei ole vaihtoehto) ja nyt pohdinkin tässä josko pyydän käynnistystä vai annan luonnostaan tulla sillä todennäköisyydellä että synnytän yksin? Millaisia kokemuksia käynnistyksestä tai yksin synnyttämisestä?? Minulla olisi sairaalan puolelta mahdollista saada käynnistys mutta varoiteltu riskeistä esim päätyä sektioon tai imukuppiin.. Tietysti luonnollinen parempi mutta pelkään yksin synnyttämistä kun viime kerrallakin olisi ollut haastavaa ilman miestäni :'(
 
Kuinka pitkäksi aikaa lapsellesi saatte hoitajan, voiko olla esimerkiksi useamman vuorokauden? Käynnistys kun ei tarkoita nopeaa synnytystä, joskus käynnistämisestä synnytykseen kestää monta vuorokautta tai viikon. Eli käynnistyksen kanssakaan ei voi varmuudella tietää, milloin synnytys on. Jos teillä on hoitaja joka voi olla lasta hoitamassa viikon, niin silloin käynnistys voi olla vaihtoehto, muulloin luonnollinen käynnistyminen voi olla hyvä. Jos siis lopputulema olisi sama, eli että lopullinen synnytyksen ajankohta on tuntematon ja lapsellesi pitää molemmissa tapauksissa miettiä, pääseekö hoitaja paikalle.

Sen enempää onkin vaikea sanoa kumpi juuri sinulle ja sinun perheellesi on hyvä. Vain todennäköisyyksiä molemmille skenaarioille voi pohtia.

Tsemppiä, kaikki kyllä järjestyy!
 
Jos minä pääsisin valitsemaan, ottaisin luonnollisen käynnistymisen vaikka sitten yksinkin.

Onko esikoinen päiväkodissa, että isä voisi olla edes osan aikaa sairaalassa mukana.
 
Esikoinen on kotona vielä minun kanssani eli ei ole hoidossa missään. Meillä ei ole ketään ystäviä avuksi ja miehen perhe on toisessa maassa ja omasta perheestäni vain sisko tai äiti käytettävissä ( sisko VAIN jos ei ole töissä ja äiti VAIN ennen operaatiota..) :S jännittää tosi paljon ja en tiedä mitä tässä pitäisi :sad001 en vain näe, että lapsi syntyisi nyt tällä viikolla, minkä pitäisi tapahtua jotta saisimme pojalle ja koiralle hoitajan :sad001
 
Esikoinen on kotona vielä minun kanssani eli ei ole hoidossa missään. Meillä ei ole ketään ystäviä avuksi ja miehen perhe on toisessa maassa ja omasta perheestäni vain sisko tai äiti käytettävissä ( sisko VAIN jos ei ole töissä ja äiti VAIN ennen operaatiota..) :S jännittää tosi paljon ja en tiedä mitä tässä pitäisi :sad001 en vain näe, että lapsi syntyisi nyt tällä viikolla, minkä pitäisi tapahtua jotta saisimme pojalle ja koiralle hoitajan :sad001
Minulla on ollut kaksi luonnollista synnytystä ja yksi käynnistys. Luonnollisesti alkaneet kestivät lyhyen aikaa ja olivat lähes kivuttomia. Käynnistetty oli kivulias, ei edennyt ja päätyi sektioon.

Ikävää, ettei isä pääse mukaan, mutta kyllä sairaalassa silti hyvää hoitoa saa. Luonnollisessa synnytyksessä voi viipyä kotona suhteellisen pitkään, jos matka sairaalaan ei ole kohtuuton ja kivut pysyvät hallinnassa kotikonstein.
 
Olen raskaana nyt rv 38+3 ja olen tilanteessa että meillä on koira ja pian 3v poika ja laskettu aika osuu samoihin aikoihin kuin meidän läheisellä on edessä operaatio ja toinen läheinen töissä jo nyt tällä viikolla sekä kun toisella läheisellä operaatio ja muista läheisistä ei ole apua joten on iso mahdollisuus että synnytys osui ajankohtaan jolloin joutuisin menemään yksin jotta voi katsoa poikaamme ja koiraamme (ulkopuolisen palkkaaminen tai itselleni duola tms ei ole vaihtoehto) ja nyt pohdinkin tässä josko pyydän käynnistystä vai annan luonnostaan tulla sillä todennäköisyydellä että synnytän yksin? Millaisia kokemuksia käynnistyksestä tai yksin synnyttämisestä?? Minulla olisi sairaalan puolelta mahdollista saada käynnistys mutta varoiteltu riskeistä esim päätyä sektioon tai imukuppiin.. Tietysti luonnollinen parempi mutta pelkään yksin synnyttämistä kun viime kerrallakin olisi ollut haastavaa ilman miestäni :'(


Mulla oli käynnistys ja synnytys kesti sen reilu 12 tuntia.
Käynnistys ei ollut pelottava tai hirveä kokemus ja minusta oli kiva tietää, että nyt lähdetään synnyttämään.
Vaikka oli komplikaatioita niin itse käynnistyksestä ei ole pahaa sanottavaa ja alakautta vauva tuli. :happy:
Uskon, että komplikaatiot liittyi johonkin aivan muuhun kuin hyvin alkaneeseen käynnistykseen.
 
Minulla myös hyvä kokemus käynnistetystä synnytyksestä. Käynnistyksestä meni vajaa 2,5 tuntia siihen, että istukkakin oli syntynyt. Tosin rytinällä eteni, viiden sentin avautumisesta A-vauvan syntymään meni 9 minuuttia ja ponnistus oli vajaan minuutin.
 
Minulla synnytys alkoi juuri pahimmoilteen niin, ettei mies päässyt lähtemään mukaan synnytykseen. Hän ehti paikalle vasta siinä vaiheessa kun synnytys oli aivan loppuvaiheessa. Synnytin siis niin sanotusti yksin, ilman läheistä salissa. Minulle se sopi loistavasti, en edes kaivannut ketään siihen mukaan. En tosin muista juuri mitään siitä loppuajasta, kun mies oli mukana, minulle se taisi olla yksi ja sama, oliko mies siinä mukana vai ei. Olin koko synnytyksen ajan aivan muissa maailmoissa, jonkinlaisessa kuplassa, johon ei oikein muita mahtunut, en tiedä, olinko itsekäs vai miten se sillä tavalla meni, mutta niin se meni.
 
Tänään rv 40+0 ja lasta ei vielä kuulu ja en tosiaan ole ollut yhteydessä käynnistykseen liiytyen..jos tosin tosi paljon myöhemmäksi venyy alkaa pelottaa lapsen koko.. En halua yli 4kg synnyttää koska on vaivoja valmiiksi. Esikoinen syntyi 40+5
 
Onko ollut vielä puhetta yliaikaiskontrollista? Ilmeisesti pelkästään lapsen koon takia ei ihan helposti käynnistetä, mutta ei raskauden anneta loputtomiin jatkuakaan. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top