Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulla kans vuoto väheni melkein pois ja alkoi erilaisena, jotenkin kuivempana ja tummempana, tiivisteenä... Mut ei tätä vuoda niin paljoa kuin menkoissa ja kestänyt jo viikon tai jotain. Mistä näistä tietää mikä on mitäkin? Nyt siis +4 vkoa alatiesynnytyksestä.

Taidan alottaa noi pillerit ihan vaan koska niitä on yks satsi vielä sieltä vuoden takaa. Kirjottakoot jälkitarkastuksessa sit lisää. Vai tiedättekö onko tohon jotain suositusta, millon pillerit voi alottaa? Nla ei suostunut sanoon mitään selkeetä kun yritin kysyä sillon 1 vko-tarkastuksessa.

Mulle sano tällä viikolla terkkari, että yhdistelmäpillereitä, kapselia tms. ei sais alottaa puoleen vuoteen, vaikka ei imettäisikään. Minipillereitä saa alkaa syömään ja kierukkakin on kuulema ok.

Neuvolasta saa semmosen ehkäisyvihkosen mukaan. Ainakin meillä saa, että voi tutustua vaihtoehtoihin ja osaa pyytää reseptiä jälkitarkastuksessa.

Mä en tiiä otanko ehkäsyä ollenkaan,koska en koe tarvitsevani sitä..katsotaan nimittäin huhtikuun alussa on jälkitarkastus jos mieli muuttuu..

Mä otan sen kuparikierukan, jos se vaan käy mulle. Ei pitäis kyllä olla mitään estettä. Ei kiitos enää hormoneja mulle!

Oon kans miettiny tota kierukkaa. Tietääkö kukaan onko nikkeli allergia este sen ottamiselle? Mitään ylimääräisiä hormoneja en mielelläni enää popsis!

Mä otan varmaa minipillerit, saa nähä kuka ne vaan muistaa syöttää mulle!! Oon sit meinaan unohtanu jos joku päivä tytön d-vitskut:( paska mutsi.

Mä otan kokeiluun ne minipillerit ja jos ne käy mulle ni otan sitte myöhemmin sen kapselin nahkaani ku mä olen kanssa niin onnettoman huono muistamaan mitään pillereiden syömisiä joka päivä... :confused:

Miulla on ollu kuparikierukka kolmesti, muistaakseni ainut este oli kupariallergia.. Tuskin sisältää nikkeliä.

Tänään alotettu minipillerit, saa nähä kuinka pitkään kestää ennenkuin eka unohtuu.. Muisti on loistava. Ai kun ois joku kiva hormoniton ehkäsy mikä sopis miullekki. Kuparikierukka oli muuten hyvä mut ne vaan tuli itekseen ulos..

Tuo on kyllä kieltämättä huono puoli kierukassa, kun se voi luiskahtaa pois. Noh, kaippa sen huomaa sit!?

Eriika, kyllä sen tuntee kun se alkaa ulos tulemaan. Eikä se nyt ihan huomaamattomasti tipu, paitsi ehkä pönttöön vois :rolleyes:

Kuparikierukassa on myös haittana, että saattaa tehdä kuukautisvuodosta runsaampaa. Ei kuulema kannata kokeilla, jos on ennestään kovin runsas vuoto..

Mä meinasin kapselia kun en todellakaan muista ottaa pilleriä tiettyyn kellonaikaan enkä vielä halua pikku kakkosta :D jollain kokemuksia kapselista.?

Kapseleissa sama hormoni kuin cerazette minipillereissä, jos ne sopii niin sit varmaan sopii kapselikin. Mä söin cerazetteä pari vuotta ja siksi että halusin nähdä sopisiko kapseli mutta mulle ei sopinut, akne hiustenlähtö seksi ei huvittanut pätkääkään jne joten vaikka menkat niillä jäi pois painoi vaakakuppi liikaa väärään suuntaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eihän siitä ole montaakaan vuotta kun joku vauva oli syntynyt äiskän kierukka kädessään. :D

Olen ehkä kummallinen mutta meillä ehkäistään kumeilla. Ei häiritse mua pätkääkään enkä halua hormoneja tai muutakaan ylimääräistä itseeni tukkia..

Edit, meillä ehkäistään kans kumeilla. Tai oon aiemmin syönyt pillereitä ja onhan niissäkin hyvät puolensa, mut vika vuos ennen vauvaa mentiin kumeilla ja ollaan oltu molemmat tyytyväisiä. Ja vauvakin tuli vasta sit kun toivottiin eli toimiikin :D. Kuparikierukkaa oon kans miettinyt, mutta koska ollaan tyytyväisiä kumeihin ja eikä mahdollisista seuraavista lapsista oo päätetty vielä mitään (paitsi että alustavasti joo, mut kattellaan tää yks eka nyt) niin kumit on aika helppo valinta.

Mä en yhtääää tiiä otanko ehkäsyy.. Toisaalta en nyt ihan heti haluis kolmatta.. Ehkä sit 2,5-3v päästä.. Miulla kyllä tuo raskautuminen on oman aikansa aina vieny et sinällään voihan se olla et ei nytkää tuu ihan heti uudestaan, mutta ei voi koskaan tietää :D enkä haluis mitää ehkäsyy kun mulle meni viimeksiki tosi pitkään kropalla palautuu pillereistä.. Kierrot heitti ihan miten sattuu 1,5v ehkä
Mennään tuurilla ja sit kolmanen jälkeen mies saa käydä toimenpiteessä :'D

Miulla vuotaa jälkivuoto vieläki.. Tai tulee ihan kirkasta verta varmaan just aina imetyksen aikana.. Muuten sit tulee semmosta tummaa/rusehtavaa ja öisin ei välttämättä tuu aina mitään.. Loppuis jo.. Tiistaina kuukausi synnytyksestä kuitenkii.. Mies alkaa oleeee ihan mahdoton ja mua ei houkuta tehdä mitää ennenku vuoto on loppu.

Takaisin