Synnytyksen jälkeiset oireet

Nyt 12 päivää synnytyksestä.. Liitoskipuja löytyy, ei pysty kylellään olee ees. Vuoto on ihan tosi vähäistä, lähinnä imettäessä enää mitään tulee! Hormonit heittää kyllä vielä päätä ihan sekasin.. Ja tietysti tuo haava aristaa ja pelkään et se aukee taas.

Liitoskivut hävis niin etten ees huomannut. Mutta eilen kun kävin vähän pidemmän lenkin niin kylläpä se kipee kohta sieltä löytyi. Selkälihakset tuntuu kadonneen kuin tuhka tuuleen :confused:

Mulla on nivelet kipeet. Siis johtuu ihan siitä painorasituksesta. Sitkeesti koitan kyllä käydä kävelemässä vaikka nivuset ja toinen polvi on kipeet. Niin ja alaselkä ja persus... :eek: Mun tarvis keksiä joku sopivampi liikuntamuoto kunnes paino on pudonnu semmoseks että nivelet jaksaa kantaa... Mutta kun mä inhoon kaikkia salijuttuja ja ryhmäliikuntatunteja :yuck:

Ainoat harkitsemisen arvoiset. Pääsisin mä vkonloppuisin sinne sitte ku mies olis vauvan kanssa sillä aikaa.

Entäs kuntopyöräily? Ois helppo toteuttaa kotonakin.

Muoks. Tai ei ehkä, jos persus on kipeä..

Kuntopyörä (vaateteline) myytiin pois ennen vauvan tuloa. Kauhee laite... Se on varmaan vaan syötävä ituja kunnes paino on tarpeeks tippunu. :)

Mulla ei onneks oo mitää kipuja ja kolotuksia, mitä nyt päätä särkee välillä ja seki johtuu vaan väsymyksestä. Mulla oliki noita vaivoja loppu raskaudesta ihan tarpeeks ja vaikka muille jakaa ja muutenki vaikee loppu raskaus ni hyvä onki ettei enää oo mitää :p

Pissanäytteellä ja sisätutkimuksella,kokemuksesta voin kertoo et jos on kohtutulehdus se kipu siit sisätutkimuksest on järkyttävä!

Mullakaan ei oo oikein mitään muita vaivoja kuin välillä tosi kovaakin päänsärkyä. Johtunee valvomisesta ja mahd. epäergonomisista imetysasennoista.

Pivi: multa otettiin verikoe ja pissanäyte ja lisäksi lääkäri tutki painamalla kohtua vatsan päältä, tekemällä sisätutkimuksen ja ultraamalla. Mulla ei kyllä sattunut ollenkaan, vaikka mulla oli tikkejä ja synnytyksestä aikaa viisi päivää! :)

Kerta viikkoon on varmasti jo melko tuskaista. Itellä tulee kuitenkin joka toinen päivä, mutta on se semmonen jööti, että vaihtaisin kyl heti takas normi meininkiin eli yks kakka per päivä.

Mä varmaan kulutan sen kakan nii hyvi ettei ees kerran viikkoo saa ku piene kikkaree punkettuu.

En tiiä mihin tää kuuluis, mutta milloin voi mennä saunaan?

Saunaan voi mennä ku tikit on sulanu :) Mä vaihtaisin ihan kenen kaa vaa paikkoja nimittäin mul tulee joka ikinen ruoka ulos :/

Muokattu viimeksi:
Meille ostettiin jo pilttiä. Äitille. Luumupilttiä. Kohta viikon ollu ummetusta ja jostain kumman syystä pöntöllä venkoilu tekee kipeetä sektiohaavassa. :confused:

Minulle sanottiin synnärillä, että saunaan saa mennä, kunhan käyttää puhdasta istuinalustaa. Tikeistä ei mainintaa, vaikka minullakin niitä muutama oli.

Takaisin