Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulle sanottiin et kohtutulehduksen tunnistaa kans siitä ku jälkivuoto haisee "tulehdukselta".
Mulla on tosiaan kohta 3vko synnytyksestä ja vielä kyl vähän jomottelee ja oon yrittäny treenaa niitä lantionpohjan lihaksia.
Hirvee jano koko ajan varsinki imettäessä. Alaselkä kipu taas toistaiseks poissa, esikon kaa oli sama juttu.
Ku tos vehtailtiin joku aika sitte miehen kaa nii se tais olla hyvinki tyytyväinen, mut itellä ei oike tuntunu missään. Varmaa senki takii ku jännitti et sattuuko ja vähän aristi viel paikkoja. Se on kyllä jaksanu toitottaa miten saan sillä viisarin värähtää, vaikka ite vingun kuinka ei tunnu seksikkäältä tän löllön seepramahan ja parsitun alakerran kaa.

Mirkku: oli jatkuvaa kipu, mutta tosiaan tosi pientä. Ajattelinkin ensin, että olen vaan istunut huonossa asennossa, mutta kun jatkui niin tajusin.
Tiada: en osaa vastata kuin omasta puolesta, mutta mulla tosiaan oli se kuume. Ja näin pian synnytyksen jälkeen päättelin sen liittyvän siihen, eikä olevan mikään perus nuhakuume. Ja yleisimmät mitkä tulehtuu on rinnat tai kohtu, niin se pieni alavatsa kipu sai mut lähtemään lääkäriin.

Tää järjetön väsymys..mitä tää nyt on?!!!? Mä nukun kuiteki sen 8-10 tuntia vuorokaudessa. Mä oon niin väsy, että oon pinna kireellä koko ajan ja ärhentelen miehelle jatkuvasti.

No kaipa tuo pätkänukkuminen vie voimia.... Alkaa vaan kuormittaa liittoa sen verran että tekee mieli potkasta ukko pihalle täältä...

Täällä kans tiuskitaan toisillemme sekä mies että minä. Mies hoitaa vauvaa osan yöstä ja itse oon saanut nukkua noin 1,5 - 3 tunnin pätkissä enkä varmaan 6 tuntia enempää mikään yö. Rupeaa kohta välit rakoilemaan...

Alkaa pikkasen olla liikaa nää kotkotukset mitä mies keksii. Eilen se kävi kaupassa ja oli ostanu ylimääräisenä tavarana koirien puurotarpeet ja keksi ruveta niille puuroa tekemään. No puurot se sai uuniin kyllä, minä sammutin uunista sit muutaman tunnin perästä virrat. Ei se muistanu koko puuroja enää. Tänään puoliltapäivin kysyin että onko koiria kukaan ylipäätään ruokkinu vuorokauteen ku niin piti vimmalla oikein kokata niille erikseen... :mad: Sama eilen hän päätti että savustaa tänään lihaa.. No sitä muisti sitten ruveta eilen illalla ruveta maustamaan kymmenen aikaan ku mä olin menossa nukkumaan ja mun piti nousta apuun.. Aamupalapöytään ei löytäny kurkkua jääkaapin vihanneslokerosta ilman mun apua ku mä olisin vielä halunnu nukkua.. Nyt mun piti tehdä herran pulled porkia varten ite cole slawta ja hän rupee tekemään sämpylätaikinaa ja arvatkaa kuka pääsee kohta auttamaan siinäki ja siivoomaan jäljet. Täällä laulaa koko ajan tiski-ja pyykkikone ja tuntuu että tuon kotonaolo aiheuttaa mulle vaan lisää duunia. Sitte ku mä huomautan tekemättömistä ja keskenjätetyistä hommista niin se on ärhentelyä ja mun käsketään mennä nukkumaan!! En mä kerkee nukkumaan ku täällä pitää vahtia miehen ja sen likan tekemisiä koko ajan ja auttaa joka hiton pikkuasiassa ku säädetään säädetään... :meh: Olis varmaan kuulunu johkuu potutusavautumisketjuun tämäki, mutta mä olen uupunut ja mun maha on kipee. Ei hetken rauhaa päivisin ja öisin mä herään 3-4 tunnin välein hoitamaan vauvaa ku yhet kuorsaa kilpaa sillä aikaa. Käskin niiden painua huomenna johonki hornan kuuseen täältä ja jättää mut ja pojan tänne viettämään aikaa rauhassa.

Meillä kanssa risoo,kun mies kertoo aamuisin olevansa väsynyt, vaikka itse hoidan 2,5-3h välein vauvan öisin. Helvetin kalliit aventin 1virtaus tutit se heitti roskiin,kun ei kuulemma toimi.. No ei ne nyt vittu toimi jos tuttipullo on kiristetty lukkopihdeillä 15newtoniin.

Pyydän lämmittään vettä, herra laittaa 3litraa keittimeen ja ihmettelee Miks vauva huutaa niin kauan ja maidon lämmitykseen menee niin kauan.

Sitten se mulkoilee mua kun neuvon ja loukkaantuu, kun en anna osallistua.

Hänen lapsensa olivat meillä, ei sen vertaa voinu tyhjentää astian pesu konetta,että likaset olisi sinne saanut, vaan lapset pinkkas kaikki tiskipöydälle veden keittimen ja pullojen eteen.

Sitten kun yöllä hieman kolisi ja tuli kiroilua, niin kauhea utelu, ootko väsynyt? No vittu, paskantaako karhu metsään?

Ja seksi ei kelpaa kun tuo helvetin haava vuotaa..

Että näin meillä :)

Tänne on mies ostanu uusia tuttipulloja ku poika hotkii ilmaa mahaansa. No, ne pullot ei koliikkipulloja hitaampia virtaukseltaan yllättäen ollu vaan päinvastoin... Vaippamerkki meni herran toimesta uusiks, no niitä kerittiin käyttämään vissiin 3 kpl siitä paketista ku pojan pylly helotti tulipunaisena. Se niistä vaipoista sitte.. Nää kaikki "auttamiset" vie järjen multa... Aij ja aamulla mies halus rasvata vauvan otsan hoitovoiteella ku oli yks kuiva kohta. Mut herätettiin kysymällä, että onko normaalia että siitä rasvasta jää valkoinen kerros iholle..

Mä heivasin jo miekkosen pihalle ku meni hermo :D mikään ei ollu oikein ja samaa rataa kun metalshadella :D

Mulla hymyilytti kans kun luin nuista miehuuksista, mutta en jaksanut/osannut diplomaattisesti ilmaista myötätuntoani ja huvittuneisuuttani. Vähän samanlaista on täälläkin havaittavissa, katson läpi sormien ja annan mennä ohi korvien niiiin paljon....

itseasiassa, näkee kyllä että kyseessä on vaan toisen vilpitön halu osallistua ja auttaa,enkä edes mennyt naimisiin minkään sisäkön kanssa.
tarvis olla vaan tyytyväinen, mutta kun...

Kyllä meillä ainakin luulis helpottavan, kunhan vauva vaan alkaa nukkuun pitempiä pätkiä.

Munkin ois pitäny vaan pysyy yksin :D Mulla valuttaa väsen tissi maitoa vaikka sain tabletin ettei pitäis ees nousta :O Ei oo edes kipeet :O

Minäkään en puutu isimiehen puuhiin...sinnittelen tän viikon ja puren hammasta...

Ai kun ihana kuulla, että muillakin on miehen kanssa ongelmia! :p Mä luulin, että vaan meillä... Eniten ehkä ärsyttää se, kun toinen on "niin väsynyt" ja siksi ärtynyt. Juu, kumpikohan meistä valvoo täällä yöllä enemmän?! o_O Sitten suuttuu, kun mä tiuskin kun joudun tekemään yhtä sun toista arkiaskaretta. Mies sentään laittaa meillä ruuat, mutta siihenpä sen melkein jääkin. Onneks osallistuu sentään vauvan hoitoon niin, että saan välillä ottaa päikkärit tai aamulla nukkua yhden syöttövälin yli.

Täytyy olla nyt onnellinen siitä et toi mies oli aikoinaan yksinhuoltaja.
Se ei paljoo turhia kysele vaan tekee. Antaa mun nukkua ja osaa jäädä vauvan kanssa kotiin jos mulla on menoja :) Välillä tietysti tulee hetkiä et koko mies ärsyttää mua niin paljon et tekis mieli ajaa se pois, mut onneks harvemmin :rolleyes:

Takaisin