Synnytyksen jälkeen

Meillä menee aamu tohinoihin 1 1/2h jotta esikoinen, vauva ja ehkä äitikin on syönyt aamupalan ja valmiina viemään esikoista esikouluun. Tämä kestää 4h niin, kunhan tulen takaisin kotiin niin alkaa siivoaminen kokkaaminen ja vauvan viihdyttäminen. Kappas kello onkin jo lähes 13 ja aika hakea lapsi esikoulusta.

Täältä palattuani vauva ehkä nukkuu päikkärit niin esikoinen aloittaa.. "Äiti leiki mun kaa..äiti tee ruokaa..äiti miksi vauva on sulle tärkeempi (joutuu siis aina odottamaa jos vauva alkaakin itkeä tai vaatia ruokaa ym)..äiti voinko mennä kavereille (joutuisi viedä autolla).. Siis se loputon huomion kaipuu ja tekemisen tarmo. Mul on kyl aina riittää virtaa ja olen kova tekee kaikkee, mutta nyt kun kaiken tekee yksin niin alkaa mehut olla puristettu pois. Tietty tää flunssakin vetää veteläksi kuin keitetty spagetti:grin

Kyl tää tästä! :)
 
en ota touhusta paineita mut yleensä teen koko ajan jotain ohi mennen. Sillon kun mies on töissä ni teen minäkin enempi kotitöitä ja viikonloput huilataan ja tehdään vaan pakollista ellei sit iske joku siivousahdistus. Pienten päikkäriaikana istun yleensä sohvalle neulomaan tai pyykkiä viikkaamaan tai tehdään isompien kans jotain.
 
Meillä on koti yksi hävityksenkauhistus, mutta yksin ollessani en todellakaan ehdi siivota kuin välttämättömimmät, eli astiat, ruuanjämät ja tuttipullot, pyykit :sad001 . Jos tyttö nukkuu, en voi tehdä mitään, koska herää jo pelkkään mikron ääneen. Jos taas ei nuku, niin äidin täytyy olla jatkuvasti viihdyttämässä ja juttelemassa.

Meillä on kyllä robotti-imuri ( mies ei muuhun suostu) mutta ei sekään kaikkeen pysty, ja kaikki tavarat pitää luonnollisesti nostaa ensin pois tieltä, ja vähän väliä imuri on jossain jumissa kuitenkin. Lattioiden pesua olen harkinnut varmaan kuukauden, mutta eipä löydy sellaista aikaa, johon moppaaminen sopisi.

Muutenkin on veto poissa, kun olen itse iltaihmisenä todella aamuvirkun vauvan äiti :)
 
Sama homma, et ite oon ihan iltavirkku ja aamutorkku, vauva aivan toista maata :D Mut eiköhän tää tästä. Joinain päivinä väsyttää enemmän, yleensä ei väsytä yhtään. Tsemppiä! Miten se nyt menikään, sotkua kodissa=onnellinen lapsi tms. :)
 
Takaisin
Top