Synnytyksen jälkeen hiukset lähtee päästä APUA?????

milpuri

Jostain jotain jo tietävä
Heippa=)

Mulla on sektiosta aikaa nyt reilu 3kk ja nyt on alkanut hiuksia lähtee ihan HIRVEESTI????Normaalia????voiko tätä estää mitenkään????

HELP en haluu kaljuuntua......
 
Ihan normaalia, raskausaikana tietääkseni ei hiuksiä lähde. Synnytyksen jälkeen puolen vuoden molemmin puolin hiuksia lähtee. Kestää hetken ja sitten huomaatkin, että uusia hiuksia alkaa tulla tilalle. Onhan se inhottavaa, kun yhden suihkukerran jälkeen on lattiakaivo ihan hiuksissa:/ Hoh, tämäkin ihanuus itsellänikin taas edessä...
 
Mulla kaksi synnytystä takana ja molempien jälkeen hiuksia lähti tukoittain. Nyt edellisestä synnytyksestä 16 kk ja olen puolivälissä raskaana, niin tässä raskaudessa on myös hiukset tipahtaneet. Luulen, että elimistö on vain niin kovilla. Kynnet on kyllä tosi vahvat, kun syö tuota D-vitamiinia isomman annoksen, mutta hiuksista mulla on tällä hetkellä ehkä puolet jäljellä, kun vertaa normaaliin. Kävin leikkauttamassa ne polkaksi, kun aiemmin oli puoliselkään ponnari. Mutta se ei ollut enää kovin kaunis, kun oli niin ohut.

Mutta loppuun positiivista: ainakin ekan synnytyksen jälkeen mun hiukset ehti palautua takaisin normaaliin ja toisestakin oli jo palautuminen alkanut.
 
Ihotautilääkäri sanoi minulle raskauden jälkeen kun lähti hiuksia, että se on normaalia ja huolestua kannattaa vasta jos vetämällä lähtee niin iso tukko, että päänahkaan tulee kalju kohta. Hn muistutti, että kehon hormoonitaso yms. normalisoituu täysin vasta 1,5.2 vuotta synnytyksen jälkeen. Eli ei huolta! :)
 
Mie synnytin 10kk sitten ja olen jo 16+6 uudelleen raskaana ja EDELLEEN lähtee tukkaa normaalia enempi. Tätä hiustenlähtöä on kestäny jo puoli vuotta... Voi se joskus mennä näinkin...:P Ei oo hormonitasapaino vielä säätyny niin, että ees tämän uuden raskauden ansiosta rauhottuis tämä kaljuuntuminen..
 
mullakin lähti hiuksia edellisen lapsen jälkeen sen puol vuotta, sitten alkoi hiukset palaantua pikkuhiljaa ennalleen :)

memmu80
 
Jännityksellä odotan, kuinka itselle käy tuon hiustenlähdön suhteen! Onko kukaan syönyt noita Priorin kapseleita imetyksen aikana ? Kun jostain oon kuullut, että ehkäisis tota runsasta hiustenlähtöä.. ?! Pitää vielä varmistella tietty apteekista, että niitä saa syödä myös imetyksen aikana.
 
Mä en ole taas huomannu hiusten massalähtöä, enkä myöskään sitä että niitä ei lähtis raskausaikaan.  Mä taidan siis olla tasasen sulkasatoinen aina.  Tunnun kyllä olevan tässä suhteessa poikkeus, kaikki tutut ainakin ovat itkeneet hiustenlähdön takia.  Yhtäkään kaljua synnyttänyttä en ole kyllä tavannut :)
 
Parturi-kampaaja siskoltani kysyin asiasta, kun alkoi viemäri täyttymään hiuksista 4kk imetyksen jälkeen. Hän sanoi että imetyksen aikana ja sen jälkeenkin on ihan normaalia että hiuksia lähtee, johtuu hormoneista.
Hän kertoi asiakkaastaan jolla oli isoja kaljuja kohtia imetyksen johdosta, mutta niin runsas hiustenlähtö on kuulema harvinaisempaa.

Priorin-kapseleita voi kuulema kokeilla kuuriluontoisesti, mutta odotettavissa on karvan runsaampaa kasvua muuallakin kuin päässä :D
 
Täällä myös yksi hiusten lähdöstä kärsivä mamma! Vieläkin tukkaa lähtee ihan hulluna, mutta onneks sitä ei ainakaan vielä päälle päin huomaa. :)
 
Mä kysäsin asiaa myös kampaajaltani, ja sanoi, että joillain just kaljuja kohtiakin voi tulla.. mutta, toisilla ei taas huomaa mitään eroa! Priorineja haen sitten, jos siltä näyttää.. ja varmistan tietysti vielä, että niitä voi syödä :) Neuvolalääkäri just sanoi, että viimestään puoli vuotta synnytyksestä alkaa hiukset harveta.. mutta väliaikaistahan se on :)
 
Lähteekö kaikilta tai siis lähes kaikilta hiuksia runsaammin? Nyt on 2 kk:ta synnytyksestä ja ystävä tokaisi, että onpa mulla hyvän näköiset hiukset. Ehdin jo ajatella, että ehkä säästyisin tältä hiusten lähdöltä.. :/ 

Mutta voivat alkaa lähtemään vielä 6 kk:takin synnytyksestä? Liittyykö imetykseen? Kauanko hiusten lähtöä sitten kestää?
 
Oon ymärtänyt, että suurimmalta osalta alkaa tosiaan hiukset harveta viimestään puoli vuotta synnytyksen jälkeen.. Ei mullakaan vielä oo mitään suurempaa muutosta havaittavissa ja synnytyksestä on myös se kaks ja puol kuukautta. Tietysti on varmaan myös niitä "onnekkaita" ketkä eivät mitään muutosta huomaakkaan ja sitten on taas se toinen ääripää. Mutta väliaikaistahan se onneks vaan on :)
 
Mulla olisi kampaaja varattuna maanantaille ja tarkoitus laittaa vaalentavia raitoja. Uskallankohan mennä?? On siis ennestään jo raitoja, mutta pitäisi "korjailla"...
 
Oon mä ainakin hiuksia normaalisti värjäillyt, tuskin se sitä hiusten lähtöä ainakaan enempää lisää ? Kun se hiusten lähtö johtuu kuitenkin hormonaalisista syistä. 
 
Ah, pitää tulla tänne hehkuttaan, että vihdoin hiusten lähtö tuntuu olevan lopuillaan. :) Voi pitääpä koputtaa puuta. Itse oon värjäilly tukkaa pari kertaa synnytyksen jälkeen ja eihän se värjääminen yleensä mitään terveellistä oo, tai siis kai se tukka kärsii jos paljon värjäilee ja sen seurauksena sitä lähtee enemmän. Siis tarkoitan jos värjää PALJON. mutta en usko että raidat vaikuttaa tähän asiaan mitenkään :)
 
Piti nyt tulla vielä kertomaan, että raitojen laittaminen ei saanut mitään reaktiota aikaiseksi, eli vieläkin on hiukset päässä. Nyt on 3 kk:n rajapyykki synnytyksestä rikottu ja edelleen jännään, että koska hiuskato alkaa. Kuukautiset alkoi melko päivälleen 3 kk:ta synnytyksestä eli taitaa hormoonitasot palautua ennalleen... 
 
Mullakin joku puoli vuotta synntyksestä irtoili hiuksia aika paljonkin, varsinkin suihkussa ollessa. En viitsinyt edes värjäillä tukkaa sinä aikana, ettei enempää lähde :D mutta eipä varamaan kenestäkää kaljua ole tullut synnytyksen jälkeisestä hiustenlähdöstä :D
 
Takaisin
Top