Synnyttystapa kahden sektion jälkeen

eveliii.na

Silmät suurina ihmettelijä
Tänään oli neuvola-lääkäri ja lääkäri totesi että minullahan on kaksi sektiota, olenko miettinyt kolmannen synnytystapaa.. Oon aina ajatellut että automaattisesti sektio, mutta lääkäri sanoi että voi myös harkita alatiesynnytystä. Meinas iskeä pakokauhu kun jo asennoitunut sektioon Onko joku kahden sektion jälkeen yrittänyt alatiesynnytystä? Eikös siinä ala olemaan jo riskejä enemmän kun kohtua leikelty ja repeemisen mahdollisuus..
 
Minä oon synnyttänyt alateitse kahden virhetarjonnasta johtuvan kiireellisen sektion jälkeen. Oma toiveeni oli saada yrittää alateitse ja raskausaikana kun lääkäreille siitä puhuin, niin tuntui mielipiteet vaihtelevan aika paljon synnytyslääkäreiden keskuudessa. Sain kuitenkin luvan yrittää hyvin herkällä sektiovalmiudella ja kaikki menikin sitten oikein hyvin! :)
 
Oliko joitakin ehtoja että sai synnyttää alateitse? Esim. pitikö synnytyksen käynnistyä itsestään tms. Asiaa kun enemmän miettinyt niin voisi sitä kokeilla alateitse, mutta riskit jännittävät. Ehkä pitää ottaa vielä uudemman kerran puheeksi kun seuraavan kerran näkee lääkäriä..
 
Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. Kohdunkaulan tilanteen piti olla sen verran kypsä että nuo onnistu, koska Cytotecia ei vissiin ois pystyny käyttään, siihen kai liittyy suurempi riski arven repeämiseen?
 
Takaisin
Top