Synnyttämään, mutta isä pikku kaljoissa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hiukkasen on alkanut jännittää, että jos synnytys käynnistyy nopeasti tai lapsivesi menee ja isä onkin ehtinyt ottaa muutaman olusen (meillä kun pari olutta saattaa mennä illassa).  Onnistuuko hänen päästä mukaan synntykseen vai joutuuko odotella salin ulkopuolella "selviämistä" vai jättääkkö suosista kotiin? Onko kokemuksia?

Tai sitten voi suosiolla h-hetken lähestyessä pysyä siinä yhdessä oluessa ni uskaltaa tarpeen vaatiessa ajaa hetken kuluttua :) Ja vaikka synnytys käynnistyisi vesien menolla, ei välttämättä tarkota että synnytys etenee nopeasti :) 

Meillä oli alko kielto n. 2 viikkoa ennen synnytystä siihen asti, että ipana tuli ulos. Viikonloppuisin sallin yhden lasillisen viiniä miehelle, jos ei ollut mitään tuntemuksia. Mies ymmärsi varsin hyvin eikä asiasta tarvinnut sen enempää keskustella :)

Me olemme sopineet mieheni kanssa, että hän on 0-linjalla kuukausi ennen laskettua aikaa. Tosin ei hän nytkään ota kuin 2 lauantaisin, mutta meidän tuurilla lapsi varmasti syntyisi juuri silloin :D
Eli kannattaa varmaan sopia miehen kanssa, että jättää tuon alkoholin hetkeksi, eiköhän se synnytys kuitenkin ole tärkeämpi? :)

Kyllä miehesi pystyy muutaman viikon olemaan ilman iltakaljaansa. Tai jos haluaa juoda, niin ehkä ykköskalja vie samalla tavoin janon? En tiedä, koska itse en ole oluen ystävä :) Meillä kun oli puhe, että vauva voisi tulla jos on tullakseen, niin itse jätin samantien alkoholin (lähinnä sen sauna-lonkeron) pois ja rakas mieheni oli lojaali ja päätti myös ettei juo mitään. Kohtapa täälläkin on pienokainen sylissä. Olen kyllä muutaman kerran ostanut miehelleni sauna-lonkeron, jos tiedän että on ollut raskas työviikko takana.

Mulla ystävän synnytys käynnistyi reilusti etuajassa taloyhtiön pikkujouluiltana :). Haki miehensä saunasta ja mies pääsi pienestä hiprakasta huolimatta mukaan synnärille ja synnytykseen. Kätilö oli kuulemma todennut, että näitä on pikkujouluaikaan :). Mutta tosiaan vauva syntyi 2kk ennen laskettua aikaa ja synnytys käynnistyi hyvin nopeasti.

Meillä mies on myös ollut lasten syntymien lähellä lähes tipattomalla linjalla, kaksi saunaolutta on saanut ottaa, mutta ajokunnossa on pitänyt olla aina. Tiukkis vaimo :).

Mielestäni sinun ei kuulu raskaana ollessasi stressata sitä, onko mies "pienissä kaljoissa" ja että onko vaihtoehtona jättää hänet kotiin. Eiköhän kannata yhdessä sopia että mies ei ole lähellä synnytystä (esim. 1kk ennen la:ta) pienissä kaljoissa niin ei tarvitse miettiä edes vaihtoehtoa että hän jäisi kotiin muutaman kaljan vuoksi. Ja jos alkoholia on vaikeaa jättää väliaikaisesti pois arjesta synnytyksen vuoksi, kannattaa ehkä miettiä miehen suhdetta alkoholiin ja mahdollista muutostarvetta, ihan vain tulevan vaavinkin vuoksi. Vinkkinä vain.  

Meillä kävi EX-mieheni ja esikoiseni kanssa juurikin niin että mies ei pahemmin murehtinut milloin synnytys alkaisi,oli kaljoissaan kun en ala aikuista kielteleen..Kärvistelin supistuksissa illan,mies katteli tvtä.Yöllä otin auton alle,kaarsin kättärille ,yksin. Olin siinä vaiheessa 7cm auki... Lääkäri totesi vain että jos isi meinaa nähdä vauvan syntymänb kannattaisi varmaan ottaa taksi alle nyt,ja senki minä maksoin.Noh,ihana vauva syntyi eikä isinkään tarvinnut enää kauaa sen jälkeen murehtia,pitääkö olla juomatta milloin ja missäkin tilanteessa minun takia >=)

Takaisin