synnärille mukaan???

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tanku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mäki kirjottelin tonne koneelle ylös mitä pakkailen sit täs jossai vaihees mukaan :D kuukauden päästä vasta varmaan :) Me yritetään saada perhehuone, toivottavasti saadaanki. Mä tuun tosi ahdistuneeks jos joudun jonku toisenkaa jakaa huoneen :S 

Varsinki silloin ensisynnyttäjänä ajattelin, etten halua jakaa jonkun toisen kanssa huonetta, kun muutenkaan ei osaa vauvaa käsitellä. Ja kun sairaalassa vielä sanottiin että yleensä ensisynnyttäjä ja uudelleen synnyttäjä laitetaan samaan huoneeseen.
Mutta on kyllä vieläkin vähän sellainen olo, etten haluaisi toisen kanssa samaan huoneeseen, vaikka onkin jo yksi muksu ennestään. Silti vähän jännittää, osaako sitä enää vauvaa käsitellä...

Itse pakkasin esikoista odottaessa sairaalakassiin ristikkolehden, mp3-soittimen, muistiinpano välineet, yms yms, kun neuvolassakin sanottiin että kannattaa ottaa jotain ajan vietettä mukaan. Mutta oikeasti sitten sairaalassa ei kyllä tullut edes avattua ristikkolehteä, eikä kyllä kirjoitettua synnytyksestä yms sairaalaolo ajasta mitään ylös.
Laitokselle mentiin myöhään illalla, joten yritin vain nukkua siihen asti että sai ruveta ponnistamaan. Sitten päivisinkin kyllä melkein nukuin kaikki ne ajat jolloin vauvakin nukkui, jos mies oli kotona käymässä tai seurasin puolittain tv:tä, että en kyllä nyt meinaa ottaa ristikkolehteä mukaan. Ne muistiinpano vehkeet aion ottaa mukaan, vaikka veikkaan ettei nytkään tule kyllä paljoa kirjoiteltua...

Mutta toki jos jollakin oikeasti on "tylsää" ja aikaa laitoksella, niin saahan sitä ottaa kaikenlaista mukaan.

Huutelen tammikuisista :) Mulle oli omat villasukat ihan ehdoton juttu ottaa synnärille mukaan! Nukkumisesta ei tuu mitään jos varpaita paleltaa ja tavalliset puuvillasukat vaan ei aja samaa asiaa. Eli villikset pakkasin laukkuun odottamaan jo kauan ennenkuin laitoin sinne mitään muuta.

Korvatulpat mulla oli myöskin, tietenkään niitä ei voi laittaa kumpaankin korvaan yhtäaikaa, etenkään jos vauva on vierihoidossa. Mutta mun kumpikin muksu oli hetken vauvalassa hoidossa, joten sen ajan halusin pyhittää nukkumiselle. Oli hyvä ettei tarvinnut kuunnella muiden vauvojen itkua, kun kerran oli mahdollisuus itse nukkua. 

Synnytyssalissa treenipullo oli tosi hyvä, siitä oli helpompi juoda kuin mukista.

Ja sitten tietenkin sitä avointa mieltä ja rentoa fiilistä mukaan! :)

noi korvatulpat muute ei oo yhtään huono juttu! mun huonekaverina oli semmonen täti jonka about 4-5v lapsi hengas siellä koko päivän kiljumassa ja juoksemassa ympäri kahden hengen huonetta ja ei toivookaa ett oisit tirsat saanu ottaa .mua ei haitannu se vauvan itku niiinkään mutta toi vanhempi lapsi ,varsinki ku ite en oikee osaa nukkua sairaalassa niin ne päikkärit olis ollu poikaa jossain kohin :D mulla kans vauva oli vto:lla niin ne hetket kun huoneessa olin niin olisi ollut kiva torkkua

Takaisin