Synnärikassi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tehdään listoja synnärikassin sisällöstä! Mitä pakkaatte mukaan? Milloin laukku kannattaa pakata? Konkarit voivat antaa vinkkejä ensikertalaisille. :Winking Face:
 
Mäkin kaipaisin vinkkejä tähän! Tähän mennessä mun kassiin on löytänyt tiensä mummelin supermaxipöksyt, imetyspaita, löysät sukat, pussi kuivattuja luumuja, rasvaa, hammasharja&tahna, pesuaineet, hiusharja. Mies tuo sitten kaukalon ja valmiiksi pakatut vauvan kotiintulovaatteet kun on lähdön aika.
Viimeksi mut yllätti synnytyksen jälkeinen voimakas turvotus, ja jouduin sit tosiaan vohkimaan ne sairaalan kalsarit kotiin kun ei ollut toivoakaan saada omia jalkaan kun tehtiin lähtöä. Omat sukat sain juuri ja juuri, myös kengät puristi.

Mitään tekemistä en usko sairaalaan tarvitsevani vauvan, kännyn, telkun ja miehen seuran lisäksi. Sairaalassa on R-kioski jossa iso valikoima, joten tuskin mitään naksujakaan tms tulee sinne raahattua kotoa.
 
Mun sairaalakassin sisältö on ollut yleensä kutakuinkin tällainen:
  • neuvolakortti, lompakko
  • synnytystoivelista
  • kännykkä ja laturi
  • hygieniatarvikkeet (hammasharja ja -tahna, shampoo, hoitoaine, deodorantti, öljypuhdistuskakku, kasvovoide, huulirasva, hiusharja, pompuloita)
  • purkkaa
  • imetysliivit 2kpl
  • kestoliivinsuojia
  • kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle, turvakaukalo (mies tuo)
  • herkkuja?
Synnytykseen lisäksi:
  • juomapullo
  • urheilujuoma
  • Tens
  • Gua sha-kampa
  • smoothieta, pähkinöitä, suklaata
  • miehelle eväät ja vaihtovaatteet
Sairaalasta saa meillä vaatteita, verkkoalushousuja, jättisiteitä, kuivattuja luumuja, luumunektaria, nännirasvaa. Jos kaikki menee hyvin, niin vauvaa pidän ihokontaksissa mahdollisimman paljon ja todennäköisesti puetaan ensimmäisen kerran vasta kotiutuessa.
 
Mulla ei tainnut viimeksi paljon muuta olla kuin viralliset paperit (neuvolakortti, synnytystoiveet, henkkarit ym.), hygieniatarvikkeet ja laturi. Kännykkä kulkee kädessä melko automaattisesti. Mies kävi jotain hedelmiä ym. ostamassa, kun sairaalan kalorimäärä oli aika maltillinen verrattuna mun normaaleihin ruokamääriin. Käytin sairaalan vaatteita, toki imetysliivit oli omat. Kipulääkkeitä sai pyydettäessä ja korvikkeelle ei ollut tarvetta, molempia jotkut pakkaavat mukaan. Mies sitten toi kaukalon ja mun & vauvan kotiutumisvaatteet, kun lähdettiin. Tällä kertaa otan ehkä jotkut tossut suihkua varten, siltä varalta, että huoneessa ei ole omaa suihkua.
 
Mulla löytyy kassista kotiutumisvaatteet sekä mulle että vauvalle, puhelimen laturi, kuulokkeet ja niiden laturi, kamera, tutti, vauvalle harso, käsirasva,huulirasva, hiusharja, dödö, suihkua varten kaikki mahdolliset pesuaineet ja hoitoaineet, hammasharja + tahna, kirja, kutimet, NÄRÄSTYSLÄÄKKEET, imetysliivit x2, liivinsuojia, maidonkerääjä, rintakumi, nännirasva ja herkut. Tosin mitään noista ei vissii paljoo tarvii koskea ennen ku vauva on syntyny.
 
Takaisin
Top