Syke ei kuulunut :(

EloPapu

Puuhakas puhuja
Elomammat 2017
Moi,

Olen täällä seuraillut keskusteluja ja nyt uskaltauduin itsekin rekisteröitymään. Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja viikkoja on tänään 10+0. Kävin viime viikolla neuvolassa ja täti ehdotti että kokeilisi kuunnella vauvan sykettä. Sitä ei kuitenkaan selvästi löytynyt ja menin ihan paniikkiin... Nyt vaan mietin, että onko siellä ketään :/ Mieli on maassa, kun olisi niin odotettu papunen. Siinä laitteessa vilahti luku 155, joka ei siis voinut olla mun syke, mutta terkkari ei saanut ääntä selvästi kuulumaan. Onko teillä muilla jo kuulunut selvästi?

Onneksi hoitaja taisi huomata, että menin paniikkiin, koska antoi mulle uuden ajan ens viikon loppuun, että voidaan kuunnella uudestaan. Viikon päästä siis uudestaan. Ultra on 1.2 vasta. Panikoinkohan nyt ihan turhaan? Liikaa lukenut juttuja tuulimunista ym...

Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia...
 
Itse kävin neuvolassa rv 10 ja silloin kanssa vilahti vain 150 eikä ääniä saatu kuuluviin, mutta itse olin edellisenä päivänä juuri kotidopplerilla pitkän aikaa kuunnellut sykkeitä.. :) en huolestunut vaikka siis ei kuulunut, kun kuitenkin se syke siellä vilahti. Neuvolassa ei meillä ainakaan mitkään ihan uudet laitteet ole niin ei ole niin tehokas vehe..
 
Joo ja toi on tosi yksilöllistä miten ne kuuluu! Ei kannata huolestua. Kohtu takana itsellä enkä saanut vielä noilla viikoilla kuuluviin, mutta Ultrassa kaikki ok :)
 
Siinä laitteessa vilahti luku 155, joka ei siis voinut olla mun syke, mutta terkkari ei saanut ääntä selvästi kuulumaan. Onko teillä muilla jo kuulunut selvästi? .

Mulla kävi samoin ensin kun olin neuvolassa että sanoivat että jokin luku vilahti ja kotona on monta kertaa oman dopplerin kanssa käynyt. En sinuna vielä huolehtisi, tiedän monia kenellä ei ole saatu noilla viikoilla kuulumaan, ja tämä on syynä että useat neuvolat eivät edes yritä kuunnella ennen viikkoa 12. kun on niin monesta asiasta kiinni (kohdun malli, istukan sijainti, neuvolan laite vanha? jne. )

Ja tosi kiva että pääset käymään siellä uudelleen viikon päästä, uskon vahvasti että silloin jo saadaan äänet löytymään :) Koita olla murehtimatta nyt tämä aika, tsemppiä kovasti :Heartred
 
Mulle neuvolassa ja päivystyksessä sanottiin että aikaisillä viikoilla ei edes kuunnella kun sydänäänet ei kuulu. Aiheuttaisi turhaa stressiä.
 
Esikoista odottaessa ei kuulunut neuvolan laskujen mukaan 10+4, todellisuudessa oli vain 10+0. Kyllähän monella kuuluu noilla viikoilla, mutta ei siis kaikilla ja koska vauva on niin pieni, on mahdollista että se pääsee piiloon vielä niin hyvin. Ja minulla ei saanut silloin neuvolalääkäri kuulumaan rv 17, mutta pyysi sitten terveydenhoitajan kuuntelemaan ja sai aika äkkiä kuuluviin. Ensi viikolla saan käydä kuuntelemassa, silloin taas tuo 10+4, mutta varmaan todellisuudessa vähän vähemmän, saa nähdä saako nyt kuuluviin.
 
Tänään kävin uudelleen neuvolassa ja siellä kuulkaa sykki niin kovasti :) Aivan valtava helpotus ja nyt alkaa tosissaan vasta ymmärtää, että raskaanahan tässä ollaan. Ihanaa! :HeartbigredNyt ehkä uskaltaa suunnitella elämää jo vauvaelämän suuntaan!
 
Tänään kävin uudelleen neuvolassa ja siellä kuulkaa sykki niin kovasti :) Aivan valtava helpotus ja nyt alkaa tosissaan vasta ymmärtää, että raskaanahan tässä ollaan. Ihanaa! :HeartbigredNyt ehkä uskaltaa suunnitella elämää jo vauvaelämän suuntaan!


Ihana juttu, että syke kuuluikin. :)
 
Meillä kuului syke ekassa ultrassa 6+2. Mutta käytiinkin yksityisellä huippuklinikalla, jossa todella hyvät laitteet. En tiennyt, että silloin edes voisi kuulua!
 
Mullakaan ei saatu kuuluviin vielä viime viikollakaan rv 13+1, tosin terkkari löysi vauvan kyllä ultralla vatsan päältä ja siellä näkyi myös selvä sydämen syke. Ei kannata hätääntyä, mullekin terkkari totesi että harvoin se vielä noinkaan alussa kuuluu selvästi. Kotidopplerilla tosin itse ollaan jo löydetty aiemminkin :)
 
Takaisin
Top