Syöttötuolit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emma93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emma93

Näppärä viestien naputtelija
oletteko jo hommanneet syöttötuoleja? Minkälaisia ja onko aikaisempia kokemuksia niistä?
Millainen hinta-laatusuhde?
Itse olen tässä jo katsellut,vois jo ihan hyvin käyttöön ottaa kun tuo tyttö viihtyy niin hyvin istumaan-asennossa ja istuukin erittäin hyvin vaikkei ikääkään paljoa ole. Olen pohtinut olisiko hyvä sellainen tuoliin kiinnitettävä malli,sillä sitä olisi helppo kuljetella mukana tarvittaessa ja menisi muutenkin pieneen tilaan. :) alla linkki
http://www.lastenturva.fi/tuote/mamas-papas-baby-bud-syötötuoli-lelulla-lime/5031672960991/

Meillä Stokken TrippTrapp josta eniten ystäviltä ja tutuilta kuullut hyviä kokemuksia :) tuoliosaa ei olla vielä käytetty. Nyt ollut vielä käytössä tuoliin kiinnitettävä newborn istuin ja oon ollu tyytyväinen. Omat syömiseni sujuneet sen hankkimisen jälkeen rauhallisemmin kun poika saa seurata pöydän ääressä mitä teen :) sen on kyllä lähiaikoina jo tarkoitus siirtyä pois ja pikkuhiljaa harjoitella sitten tuettuna istumista tuolissa.

Meillä on Brion sit, siinä on sama idea kun triptrapissa, et tuoli muuntuu lapsen kasvaessa. Ostin käytettynä tarjottimen, turvakaaren ja pehmusteen kanssa viidellä kympillä, tein mielestäni huippulöydön :) Oon jo testannu tuolia tällä viikolla ihan pikku hetkiä, pari minsaa päivässä.

Meillä on kans Tripp Trapp molemmilla. Tänään vaihdettiin Pikkuselle New born kaukalo turvakaaren. Hitsi kun ois tajunnu ottaa videokameran kun poitsu laitettiin istumaan siihen. Nauraa rätkätti ihan täysillä ja tuli niin iso hikka että tuli pukluakin ulos, mutta se ei naurua haitannut. Iltapuuro siinä syötiin ja hyvin meni. Pyyhkeellä vähän tuin ettei heilunut niin paljon. Siinä on nyt hyvä treenailla ístumista ja tasapainoilua. Ikää tulee siis nyt pe 6kk.

Mä tykkään tripp trapista kun on niin jämäkkä ettei kaadu vaikka siinä reunalla roikkuis (testattu on :happy: ) ja menee kouluikään saakka.

Mökillä meillä on sellanen pöytään kiinnitettävä tuoli.msiinä se istuin osa on niin iso ettei Pikkusta voi siihen kyllä vielä laittaa vaikka kuinka pyyhkeellä tukis.

Oisin alunperin halunnu sellasen perus pinnasyöttötuolin, mutta se ois menny vaan niin vähän aikaa etten raskinut ostaa sitä

Meillä on Stoken Tripp trapp ja ollut nyt pari viikkoa käytössä ja tykätään ja ennen kaikkea neiti tykkää. Lisätukea on vielä selän takana, kun istuminen ei vielä niin vakaata ja tuoli niin iso tälle sirpukalle.

Mä halusin ehdottomasti sellasen tuolin mihin saa tarjottimen kiinni. Neiti saa heti oman lusikan kun aloitetaan soseet/puurot ja sit sitä sormiruokailua. Itse syöminen onnistuu paljon helpommin kun ruuan saa lähelle ja tarjottimen pienet reunat estää lautasta ja eväitä karkaamasta liian kauas lapsen ulottumattomiin.

Meillä tripp trappin saa pöydän ääreen ja neidillä on oma alusta, jolla pysyy lautaset ja muki paikoillaan ja siitä ottaa itse sormiruokaa :happy:

Tripp trappiin on tuoliin kiinnitettävä tarjottin ja myös sellasia jotka saa pöytään kiinni ja jossa on pienet laidat ettei esim kaatuneen maitomukin maidot pääse valumaan pitkin pöytää.

Meillä ruokapöydän pöytälevy on sen verran paksu, ettei tuoli mene mene sinne alle, mutta kaverilla mahtuu pöydän alle ja lapsi on ihan kiinni pöydässä vaikka on turvakaari käytössä.

Voi olla että kohta itsekin käännyn stokken tuolin puoleen,kaikki niin kovasti sitä kehuvat. :P on vaan aika hinnakas uutena kaikkine osineen,jospa löytys jostain käytettynä.. :)

Meillä on matkatuolina aina sellainen pöytään kiinnitettävä tuoli. Toimii hyvin reissuissa! Ei siis vielä tammikuisella ollut käytössä (esikoisen jäämistöä).
Kotona meillä on triptrap esikoisella ja sen syöttötuolin kaari tuodaan isovanhemmille käyttöön koska tammikuiselle saatiin sellainen vanhanaikainen perussyöttis jonka saa vaikka taitettua kahtia "pöytämalliksi".
Ja terassilla meillä on ihan huikean hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan IKEAN valkoinen muovinen 15€ syöttis. Siinä on just se tarjotin mikä on terassilla tosi hyvä :)

Meilläki Tripp Trapp molemmilla (vain yksi vauvakaari pehmusteineen). Saa aivan pöytään kiinni ja oon tykänny, ku siinä voi roikkua tuo esikoinenki miten vain, eikä tartte pelätä kaatumista. Hulluilta päiviltä ostin toisen tarjoushintaan. Ei olla vielä siinä vauvaa istutettu, kun neuvolassa viimeksi sanoi, ettei vielä kovalla kannata istuttaa, vaikka sylissä voikin. No on tosin pehmusteet, mutta... Toisen ostin aikoinaan pöydän värisenä ja nyt esikoiselle valkoisen niin menee sitten hyvin värit yksiin työpöydän kanssa, kun toimii myöhemmin työtuolina. ;)

Tripp Trapp meilläkin odottelee, neiti sai sen lahjaksi. Ei olla kasattu kun muutto edessä viikonloppuna. Sunnuntaina sitten pääsee testiin :)

Meilläkii on tripp trapp :grin Sitä on niin paljon kehuttu joka paikassa että en miettiny muita. Hulluilta päiviltä kans ostettu, ja baby set, pehmusteet ja valjaat oli oz babyssa keväällä tarjouksessa. Yritin käytettynä ettii, en löytäny valkosta ja sit totesin että en kuitenkaa ois huolinu käytettyy :grin miulla on joku ongelma ku kaiken pitää olla uutta... Pari kertaa ihan hetken ajan on testattu tuolii ja poika on hirveen innoissaan siitä :) oppis vaa vähän tukevammin istuu ni vois ottaa käyttöön.

Tuollasista mukaan otettavista syöttötuoleista kannattaa miettii miten paljon sille on käyttöö. Myö ei sellasta tarvita ku anoppilassa on tuoli, kaikissa ravintoloissa myös ja muuten sit voi tarvittaessa istuu sylissä tai rattaissa jos joskus jossai ei oo tuolii.

Muoks. Nii onhan tuo tripp trapp kallis mut on myös pitkäikänen ja erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo sit joskus kun ei enää tarvii.

Meillä on alastekin syöttötuoli, en vain mistään löytänyt kuvaa siitä tähän hätään :/ mutta omaan silmää miellyttää :)

Meillä myös tripptrappin tarjotin, se pöydän päälle tuleva malli :) kätevä jos esim kaataa maidon niin ei välttämättä koko pöytä lainehdi :D

Meilläkin tripp trapp odottaa kasaamista ja tarjotin pöytään myös odottaa laatikossa. Ehkä heinäkuussa kasataan kun saahan muuttopuuhat ja sen semmoset pois alta :)

Tarjotinta (pöydän päälle) mietin, mutta eipä sitä tarttenu esikoisenkaan kanssa. Liikkumaton (silikoninen tms.) alusta hyvä. Meillä ei oo myöskään valjaita. :)

Mie ostin valjaat ku pelottaa että tuosta tulee kiipeilijä :grin saa sitte ees hetkeks kääntää selkänsä. Mut se jää nähtäväks tarviiko niitä ollenkaan.

Muokattu viimeksi:
Meilläkään ei oo valjaita, muovinen imukuppi ruokailualusta on pöydällä..ei oo valjaita esikolla tarvittu, saas nähdä miten nyt..

Takaisin