Syötkö raskaana kuin kahden edestä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tuleeko raskaana syötyä kuin kahden edestä?

Mulla oli aina hirvittävä nälkä raskaana ja melkein voisin sanoa, että kahden edestä tuli kyllä syötyä.:hilarious:

En kun ei mee oikein toi ruoka alas.
Kauhea nälkä on koko ajan, mutta ei uskalla ainakaan kerralla hirveesti ahtaa ruokaa sisään kun on tuota pahoinvointia sen verran, ja syödessä se usein pahenee.
Kamala olo kun on nälkä mut ei pysty syömään.

Energia määrät varmaan suunnilleen saman verran, mutta ainakin useammin syön. Ateria koot pienentynyt paljonkin, mutta tilalle on tullut muutamia välipaloja.

Ensimmäisen kolmanneksen aikana ruoka tuli heti ylös, eikä muutenkaan kyllä oikein maittanut. Loppuraskaudessa oli enemmän mielitekoja ja ruoka maistui, tosin en ehkä sanoisi että kahden edestä. Varsinainen nälkä iski vasta kun lapsi syntyi ja aloin imettää :hilarious:

Syön kyllä tavallista useammin, mutta kerralla ei pysty syömään kovin paljoa. Joten tuskin syön määrällisesti kovin paljoa tavallista enempää.

En syönyt kahden edestä, eikä kuulukaan syödä. Opettelin syömään säännöllisemmin ja terveellisemmin, mm. aamupaloja oli pakko vaan opetella syömään.

Syön useammin kuin ennen raskautta.
Aiemmin en syönyt koskaan aamupalaa ja nykyään se on syötävä, alusta asti. Muuten iski pahoinvointi.

Syön siis normaalia useammin, mutta annoskoot on kyllä pienempiä.

Syön useammin, mutta viidesti päivässä, eli en nyt sanoisi, että kahden edestä. Säännöllisemmin joutuu syömään, muuten tulee huono olo ja huutava nälkä.

Musta tuntuu, että mun keho kerää kunnon rasvavarastoa (imetystä varten?) ja kaikki mitä syön tarttuu kroppaan. Onneksi tasaisesti joka puolelle. :grin Neuvolassa hoitajan ilme oli mielenkiintoinen kun paino on noussut paljon ja viikkoja vasta 26. Sanoin, että jokaisesta aiemmastakin raskaudesta on tullut runsaasti painoa, että ihan tavallista mulle. Mitälie ajatteli...

Olen syönyt enemmän kuin ennen, koska aiemmin söin vain kaksi tai kolme kertaa päivässä. Nyt syön viisi tai kuusi kertaa per päivä, terveellistä perusruokaa.
Rinnat on kasvaneet kaksi kuppikokoa, rinnan ympärys on sama. Selkäpuolelta ei raskaus edes näy. Edessä onkin sitten iso pömppis. Perä on vain hieman muhkeampi, samoin reidet. Omaan silmään tosi jees! :king

Eka kolmannes meni ja pahoinvointi jatkuu jopa yltyy syömisen jälkeen. Voi kun saisikin syötyä - edes yhden edestä.

Takaisin