svenska

Och jag som borde försöka tala mera svenska en vad ja nu talar normalt talar.. Ja har en poike som föddes 13.2.2015 och redan för hans skull borde man använda svenskan mera.. Min man så är altså helt finsk språkig.. Så alt går ju på finska för de mesta = )
 
Hej Axu91!
Jag är tvåspråkig, men skriver dåligt på svenska (gått genom skolor på finska o engelska). Men skriver nog gärna här o inbland, bra träning för mig. Mina barn går i svenskspråkig grundskola så borde man ju själv kunna rätta till vissa skrivfel osv.. men är ju himla lätt idag att googla fram alla rättstavningar o svar till frågor.. är ju själv av den generationen som växte ända till tonnåren utan internet:grin.
 
Roligt och höra! Själv jobbar jag på finska så försöker tala mitt modersmål på fritiden... Kommer tyvärr och lämna Helmikuun odottajat, fick missfall som konstaterades förra veckan...
 
Verkligen synd för dig Axu:Heartpink!
Ta tid att gå igenom alla känslor runt missfallet.
Och lycka till i fortsättning!
 
Beklagar! De är inga trevliga saker. Hadde också själv ett missfall före första barne och ja vet vad de lämnar för spår efter sig. Styrke kram :Heartred
 
Takaisin
Top