Suuri Nimikeskustelu

Nia

Puuhakas puhuja
Noniin, aloitetaanpa tänne nyt tämmöinen. Meillä on suuren suuri nimiongelma. Meille on tulossa tyttö ja meillä ei ole tytölle nimiä. Olen kahlannut kolme suurta kirjaa läpi, eikä yksikään nimi miellytä. Nimi, jota olin ajatellut tyttövauvalle meni juuri pari viikkoa sitten mieheni veljen lapselle (nouuuu!) ja nyt olemme sitten öönä aapisen laidalla ihmettelemässä, että miten nyt suu pannaan. Pojalle meillä olisi ollut nimi, mutta tyttö onkin vaikea.

Sen verran tiedän, että haluan toiseksi tai kolmanneksi nimeksi Kaarinan, koska se on minun mummoni nimi. Tytön nimiä, jotka sopivat tuohon? Onko ehdotuksia?

Mitä nimiä olette itse suunnitelleet?
 
Voi, mulla on monen monta nimeä mitä tiedän tytölle, poika taas on vaikeampi ratkasu.
Meillä vaihtoehtoja tytölle on; Ronja, Ilona, Pihla, Veera, Verna, Miia....
En muista edes kaikkia vaihtoehtoja enää.
Jos olis poika, siitä tulis Akseli.
 
Minä olen jo aikapäiviä sitten päättänyt, että jos poika tulee, se on Onni! (Ja perään toiseksi nimeksi olemme ajatelleet nimeä Emil.. sitä täytyy vielä miettiä)

Jos tuleekin typykkä, niin nimeksi tulisi tod.näköisesti Minja Emilia tai jotain sen suuntaista..
 
Vauva.fi -sivustolla on nimiopas, jossa on aakkostettuna tyttöjen ja poikien nimiä PALJON. Lisäksi nimien antajat ovat kertoneet tarinoista antamiensa nimien taustalla. Mä ainakin löysin sieltä monta tosi kivan kuulosta nimeä, kun en löytänyt mieleisiä noista kalenterissa olevista. Kannattaa tsekata, jos et ole vielä käynyt siellä!
 
Minulla olisi selvät nimet jo mutta saa nyt nähdä :D Pojalle luultavasti Oliver Leo Oskari ja tytölle Peppi Elisabeth. Tytön ensimmäinen nimi ei vaan miehelle oikeen tunnu kelpaavan. :D Joten tästä käydään varmasti vääntöä ja pitkään!
 
Niin ja nimistä sen verran, että Leo on minun vaarini nimi ja Oskari mieheni toinen nimi. Ja minun toinen nimeni on Elisa mutta Elisabeth miellyttää enemmän :)
 
Määki oon muutamia nettisivuja kahlannut läpi mm.etunimet.net ja wikipedian luettelot suomenkielisen kalenterin naisten ja miesten etunimistä, sekä ruotisinkielisen kalenterin naisten ja miesten nimistä. Sitten luin jotakin todella erikoistan nimien kirjoja, mutta ne oli jo niin eksoottisia, etten mitään nimeä kelpuuttaisi. Yksi erittäin erikoinen mikä jäi mieleen oli naisen nimi Ihalempi :D.

Meillä on niin, että minä voisin valita jonkun erikoisemman tai kansainvälisemmän nimen, mutta mieheni haluaa erittäin perinteisen. Hän ehdotti Annia ja minusta se on niin kamala nimi, että hyi. Anteeksi maailman Annit. Meillä olisi pojalle tullut nimeksi Juho Nuutti Elmeri, mutta se laitetaan nyt toistaiseksi hyllylle odottamaan. Tytölle nimeksi tällä hetkellä kärjessä ovat: Aala, Iida, Milla, Juuli, Veela, Venla, Vilma.... En tiedä. Täytyy ehkä vain makustella ja kirjoitella ylös ja kattella sitte syssymmällä, että miltä se likka näyttää.
 
Me ollaan kovasti yritetty miettiä pojalle nimeä, mutta ei ole vielä tuntunut mikään heti "omalta"... Joka tapauksessa nimi tulee alkamaan J- kirjaimella. Mä olen vähän miettinyt toiseksi nimeksi Matiasta... se olisi mun Matti-isävainaan nimestä muunnos... perinteinen Matti on liian tylsä. :)

 
Meillä nimien miettiminen on jäänyt lähinnä mun vastuulle. Mies on sitä mieltä että hän ei keksi mitään kivoja nimiä. Minä sitten ehdottelen kaikkia omasta mielestäni sopivia nimiä ja hän joko tykkää tai ei tykkää niistä :D
Ainut asia mikä ollaan oikeesti päätetty on että pojan toiseksi nimeksi tulisi Joonas. Mun menehtyneen pikkuveljen mukaan. Etunimeksi ollaan aateltu Leevi tai Oliver.

Tytölle nimilistaa sitten löytyykin vähän enemmän. Linda, Sofia, Stella, Amanda. Noista koitetaan jotain kehitellä.

Lapsella tulee olemaan "vaan" 2 nimeä. Itselläni on kolme ja se on joskus ollut vähän monimutkaista. Varsinkin kun mun ensimmäinen nimi ei oo mun kutsumanimi vaan mua on aina kutsuttu mun toisella nimellä. 
En myöskään haluaisi mitään perinteistä suomalaista nimeä. Lapselle kuitenkin annetaan miehen sukunimi ja siihen sopii paremmin esim. nuo yllä mainitsemani nimet emoticon
 
Meil oli pojalle jo valmiina nimi.. Mut nyt sit täytyis ihan tosissaan miettii tytölle..

Muutamia tytön nimiä ollaan jo heitelty ilmaan.. Saas nähä mitä niihin sairaalalappuihin laitetaan.. Vaikka ne ei ookkaan ne lopulliset.. Mut silti ois kiva, et ois nimi jo valmiina..
 
Meillä oli esikoiselle pojan nimi valmiina ja niinpä se on edelleenkin kun tyttö tuli eli pojan nimeksi tulee Miska Tiitus.
Tytölle ei taaskaan keksitä mitään nimeä. Ideoita on muutaman A4-arkin verran, mutta kun pitää sopia tuon esikoisen nimen kanssa. Mietimme jossain vaiheessa nimeä Jatta, mutta kun esikoinen on Netta niin nimi olisi liian samanlainen...

Meillä nimen valintaperusteina on, että etunimessä ei saa olla r-kirjainta, sillä sekä minulla että miehelläni on ja meillä on molemmilla r-vika, ei hauskaa. Myöskin se on tärkeää ettei nimeä ole liian monella samana/edellisenä vuonna syntyneellä. Emmekä halua liian erikoista nimeä tai nimeä, josta lasta kiusattaisiin. Eli Vrk:n nimipalvelu on ahkerassa käytössä.

Kyllä se on vaikeaa. Toivotaan, että meille tulee poika. :D
 
Mä taas haluan suht. "tavallisen" nimen, ei mitään erikoista. Me ollaan oikeestaan lyöty
vaihtoehdot lukkoon.
Tyttö olis Veera (ainoa etunimi, josta päästiin kompromissiin) Helena (nimi kulkenut miehen suvussa) Maria (mummoni nimi, kulkee minun suvussa). Eli Veera Helena Maria.
Poika olis Akseli (minun päätös :D) Eino (pappani nimi) Ilmari (miehen suosikki)
Eli Akseli Eino Ilmari.
Sukunimeksi tulee miehen sukunimi, kun emme aviossa ole.
Oletteko te, jotka ette naimissa ole, ajatelleet saako pikkuinen oman vai miehenne nimen?
 
Mä taas haluan suht. "tavallisen" nimen, ei mitään erikoista. Me ollaan oikeestaan lyöty
vaihtoehdot lukkoon.
Tyttö olis Veera (ainoa etunimi, josta päästiin kompromissiin) Helena (nimi kulkenut miehen suvussa) Maria (mummoni nimi, kulkee minun suvussa). Eli Veera Helena Maria.
Poika olis Akseli (minun päätös :D) Eino (pappani nimi) Ilmari (miehen suosikki)
Eli Akseli Eino Ilmari.
Sukunimeksi tulee miehen sukunimi, kun emme aviossa ole.
Oletteko te, jotka ette naimissa ole, ajatelleet saako pikkuinen oman vai miehenne nimen?
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Meillä pieni saa miehen sukunimen ja olen siihen aivan tyytyväinen. Omakin sukunimi sitten avioliiton myötä vaihtuu, niin onpahan koko perheellä sama nimi sitten.
 
Täällä myös lapsille tulee isän sukunimi.  Se on miehelle tärkeä juttu ja onhan se myös loogista, että jos tässä sinne vihille vielä joskus päädytään, niin koko perheellä on sama sukunimi.  Kihloissa on oltu jo kaksi vuotta mutta ei ole mikään kiire purjehtia sinne avioliiton satamaan :)
 
Takaisin
Top